mail() med HTTP_USER_AGENT og andet gas
Fra : Jonas Voss

Dato : 08-10-02 15:03

Hej,

Jeg har, med hjælp fra en ven, fået bakset et mail-script sammen til
kontaktformularen på min hjemmeside, men jeg kunne også godt tænke
mig, at der i mailen stod yderligere informationer som f.eks.
HTTP_USER_AGENT, REMOTE_ADDR, REMOTE_USER og REMOTE_HOST.

Scriptet som det ser ud nu, kan beskues her:

http://verture.no-ip.org/temp/kontakt.phps

Formularen man udfylder kan ses her:

http://verture.no-ip.org/temp/form.txt

Jeg har prøvet at tilføje nogle hidden inputfelter, for på den måde at
overføre værdierne til scriptet, men jeg kan ikke rigtig få dem smidt
ud i mailen der lander i min inbox. Jeg har indtil videre kun forsøgt
med $HTTP_USER_AGENT, men jeg kan ikke rigtig få det til at fungere.

Nogle tips?

Fra : Leonard

Dato : 08-10-02 17:18

Jonas Voss <usenet@verture.net> skrev:

> [...]
>mig, at der i mailen stod yderligere informationer som f.eks.
>HTTP_USER_AGENT, REMOTE_ADDR, REMOTE_USER og REMOTE_HOST.

Jeg bruger et sted at sende denne:

mail("webmaster@ryk.dk",
    "Skema udfyldt",
    "$HTTP_USER_AGENT\n$REMOTE_ADDR\n$result",
    "From: www@ryk.dk");

--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jonas Voss