Vine fra Australien og New Zealand?
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 08-10-02 13:29

Vi skal i vores firma holde vinsmagning for interesserede og jeg
er sat til at skulle undersøge noget om vin fra Australien og New
Zealand. Her er jeg dog noget på bar bund. Kender nogen til nogle
gode af slagsen? Har nogen lavet noget tilsvarende og derfor
ligger inde med en liste over nogle interessante vine fra dette
område? Er der nogen der kender nogle gode hjemmesider om emnet.
Vi kunne også være interesseret i at en person med forstand på
dette emne skulle holde et lille foredrag om emnet. Hvis du kan
hjælpe med nogle af disse ting hører jeg meget gerne fra dig

mvh

Lars Thomsen Nielsen

NB: Beklager at mine indlæg en time foran - serveren har skylden
og jeg *kan* ikke rette det.

Fra : Prankster Kineses

Dato : 08-10-02 13:41

"Lars Thomsen Nielsen" <LTN@CarlBro.dk> wrote in message
> [...]
> dette emne skulle holde et lille foredrag om emnet. Hvis du kan
> hjælpe med nogle af disse ting hører jeg meget gerne fra dig

Hvis det er New Zealand kommer du ikke uden om sauvignon blanc druen fra
Marlborough området. De er ikke uden grund blevet verdensberømte. Prøv
F.eks. den billige Selak fra Føtex/Netto (50-55kr), den lid dyrere
"Goldwater Estate - Dog Point" (ca. 110kr) fra Vinens Verden, eller den
noget dyrere kultvin fra "Cloudy Bay" (ca 200kr) som blandt andet kan fås i
Magasin.

Af andre hvide kan jeg anbefale Deakins Chardonnay (Vinens Verden), hvis man
er til den lidt mere smøragtige (selv om det ikke er så slemt) oversøiske
chardonnay.

Penfolds laver nogle ret heftige rødvine, men de koster som regel kassen.
Ellers synes jeg både D'Arenberg og Tatachilla (begge fra Erik Sørensen)
laver rigtige gode røde vine til hæderlige (og knap så hæderlige) priser.

Prøv f.eks at checke: http://www.australskvin.dk/

Kasper.

Fra : thomas andersen

Dato : 08-10-02 15:03

Hej,

en god rødvin kommer fra Peter Lehman estates og sælges gennem Kjær og
sommerfeldt til ca 80 kr. Den er lavet på syrah og er en fantastisk frugtig
vin.

thomas