Stillehavsøer
Fra : Anja

Dato : 08-10-02 09:26

Jeg er lun på en laang vinterferie på en stillehavsø fra januar/februar, men
det ser ud til at det er regntid/cyclon tid. Er der nogen her der ved om
nogle øgrupper er mindre plagede end andre? Alle erfaringer med rejser i
området modtages gerne, det er lidt tyndt med rådene hos rejsebureauerne
syns jeg. Hvis jeg må opgive tanken, hvad er så det ideelle palme+lagune
rejsemål på den årstid?

Mvh Anja

Fra : P.Sørensen

Dato : 08-10-02 17:44

Alle erfaringer med rejser i
> området modtages gerne,

Ved ikke omkring vejret - har altid været der i juli/august.

Fransk Polynesien / Selskabsøerne, er det flotteste sted, jeg har været i
mit liv. Specielt den ø, der hedder Bora Bora. Men også ekstremt dyrt og
eksklusivt. Tag alligevel bare et par dage dèr - prototypen på en "South
pacific Island " a la Bali Hai (fra musicalen South pacific).
Har også været på Fiji, hvor der var langt billigere, befolkningen langt
mere åbne og venlige (husk: "French" Polynesia...), og hvis man sejler ud
til nogle af de små øer off the main islands, så er det også ret suverænt.
Eller selvfølgelig Hawaii, som er bedre end rygtet - hvis man ikke lige
nøjes med at ligge på Waikiki beach, men smutter ud til de andre øer.

Hvis jeg må opgive tanken, hvad er så det ideelle palme+lagune
> rejsemål på den årstid?

Det må være Syd Thailand.
hilsen
Preben

Fra : Lars Ehlers

Dato : 08-10-02 22:57

On Tue, 8 Oct 2002 10:26:22 +0200, "Anja" <ash@NOSPAMtrustme.dk>
wrote:

> [...]
>området modtages gerne, det er lidt tyndt med rådene hos rejsebureauerne
>syns jeg. Hvis jeg må opgive tanken, hvad er så det ideelle palme+lagune

Hej Anja,

Jeg vil foreslå Costa Rica. Selvom det ikke er en ø, så er det lige
det tropiske paradis, jeg altid har drømt om. Hvide strande, varmt og
rent vand, palmer, masser af dyreliv. Og ikke at forglemme de venlige
lokale mennesker, som gerne bærer over med sådan nogen som mig (der
ikke kan et ord spansk).

Min kone og jeg var der i slutningen af januar 2000, brugte en en
enkelt dag i hovedstaden San Jose, og smuttede derefter til
Stillehavskysten. Atlanterhavskysten er efter sigende mere lummer og
har flere myg. Vi brugte resten af ferien i Manuel Antonio, dels ved
den pragfulde strand inde i selve nationalparken, men også på den mere
travle offentlige strand

Vi vender tilbage igen!!

--
Lars Ehlers