Autorotation af billeder
Fra : SOL

Dato : 08-10-02 07:28

Hejsa

Inspireret af et indlæg tidligere om autoudskiftning af billeder, forsøgte
jeg at bruge Frontpage's bannerrotation, og det virker tilsyneladende, men
virker lidt tung (er ikke grafikken) og man kan kun bruge JPG's - anim.
Gif's bryder den sig ikke om. Jeg vil dog stadig gerne høre gruppen her,
hvad der er den mest simple form for kode for autoudskiftning af billeder -
specielt fordi jeg ikke kan gennemskue hvad Frontpage gør, og om den
begrænser sig til IE brugere.

På forhånd tak.

Stig

Fra : Ulrik Friis

Dato : 09-10-02 11:10

"SOL" <stigolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
billeder -
> specielt fordi jeg ikke kan gennemskue hvad Frontpage gør, og om den

FrontPage bruger en JavaApplet til at udføre arbejdet. Styrken i det er, at
du kan oprette og konfigurere funktionen på få minutter - forudsat du har
importeret de billder, du vil bruge.

Ulempen har du selv været inde på: Det er tungt, klienten skal hente Java
filerne og billederne før det kan begynde at rotere, og det kan ikke
håndtere animerede giffer. Desuden er JavaApplets ikke en optimal løsning.
Det kræver, at klienten kan læse disse JavaApplets.

Men Knud Gert er JavaScript haj og kan utvivlsomt henvise til et effektivt
script som roterer hvadsomhelst hvornårsomhelst.på en langt mere effektiv
måde.

mvh
Ulrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-10-02 19:33

Wed, 9 Oct 2002 12:09:34 +0200, skrev "Ulrik Friis"
<ufj(remove)@get2net.dk>:

>Men Knud Gert er JavaScript haj og kan utvivlsomt henvise til et effektivt
>script som roterer hvadsomhelst hvornårsomhelst.på en langt mere effektiv
>måde.

Det kan jeg såmænd godt,
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/grafik/slideshow1.htm.

Fra : SOL

Dato : 10-10-02 12:38

> Det kan jeg såmænd godt,
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/grafik/slideshow1.htm.
> --
> Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Det virker jo perfekt og med GIF's og det hele - tusinde tak for hjælpen -
og så selvfølgelige liiiiige et tillægsspørgsmål:
Kan man sætte forskellige URL adresser på de enkelte billeder?

Stig

Fra : SOL

Dato : 10-10-02 13:47

> Det virker jo perfekt og med GIF's og det hele - tusinde tak for hjælpen -
> og så selvfølgelige liiiiige et tillægsspørgsmål:
> Kan man sætte forskellige URL adresser på de enkelte billeder?

Sorry - det ER der jo!!

Endnu en gang tak.

Stig