3DMark2001 score < 6000 med Geforce4 TI440~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-10-02 07:38

Og resten af maskinen er
AMD Athlon 2000+
256 MB RAM PC2700
80GB Barracuda
ASUS A7V333 bundkort
OS: Windows XP

Læser om lignende maskiner hvor scoren er > 10.000.
Har de overclocket for at nå det resultat, eller har jeg klokket i det?

Er der een (eller flere) der kan belære mig om PC tuning - eller blot
skære lige igennem og fortælle mig hvordan de har opnået en god score.

tak,
Thomas

Fra : Nice Guy

Dato : 08-10-02 08:00

"Thomas Jensen" <denergodnok@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Læser om lignende maskiner hvor scoren er > 10.000.
> Har de overclocket for at nå det resultat, eller har jeg klokket i det?

Hej Thomas. Man kan overclocke ens hardware så de yder mere, som er ok med
mig.
Så er der de folk som bare vil have et højt point i 3DMark og derfor er
blevet ødelagt og ubrugelig i mine øjne... Software-tweakning.

Man kan få flere forskellige programmer som nedsætter grafikken, mindre
detajler osv. Derved kan man opnå en fandens høj score og hvis 100 mennesker
gør det med samme system i 3DMark, ja så ryger gennemsnittet også op.
I konkurrence verden om, at have en hurtigt, solid og kraftig computer er
tweaking af software ulovligt efter _min_ mening.

-Hvorfor?-

Jo fordi det for jo ikke hardwaren til at yde mere, det tager kun detaljer
af osv, så der er ikke så meget at trække.
Hvis man nu sidder med en lille pung og et Geforce2MX kunne jeg forstå man
gjorde det, hvis mange spil ikke kunne følge med.

Men ved at man lige pludselig for 2000-3000 points mere i 3DMark og så
offentlig gøre ens score i Online Result Browseren er rent ud sagt sabotage.

Og til dit oprindelig spørgsmål; Ja, jeg tror sku du har klokket lidt i det
min ven :)

Husk at installere chipsættet ordenligt, hvis WinXP ikke selv gør det.

Jeg har;

AMD 1800XP+ (ej OC)
Geforce 4 TI4200 128Mb DDR ram (ej OC)
Gammel gammel Quantum fireball 40GB hdd.
256Mb DDR ram af billigt mærke. PC2100
Alt sammen på et ECS bundkort til 500kr. som kører 133Mhz på front side
bussen.

Jeg har _ingen_ tweak programmer og holder mig langt væk fra dem.
Jeg får 8859 point i 3DMark med ovenstående.

Husk, at nogle maskiner for bare ikke den score de fortjener.
Men prøv lige at checke, hvad du har af drivere til din maskine.

Fortsat god dag.

mvh
Mig

Fra : xou

Dato : 30-11-02 14:17

jeg hvade en score på 2308 man da jeg installet win98 om 6700 og ny driver
7200
1800+ 333 bundkort 256 ddr gf3ti200
opdater driver på www.nvidea.com 40:72
installer
hvis det ikke hjælper så:
fjern driver under tilfør/fjern programmer
genstart
når den spør efter driver vælg c:\nvidea (undermappe med inf fil)
ide at der er noget i win der ikke bliver fjernet under ny instaltion af
driver,så derfor dette krumspring...følg det hvis du gider...og ikke har tid
til andet...
direktx kan osse være grunden ,dårlig erfaring med 8.2 9.0 ominstaller
..1 -
defrakmenter hardisk ...noget er da der galt.....
eller smid den ud...giv den væk ....
opdater via 4-1 driver
har du være inde i bios og ændre noget så sæt den til
hegh peference ...save and exit...genstart...

Fra : Erik

Dato : 08-10-02 09:21

"Thomas Jensen" <denergodnok@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Læser om lignende maskiner hvor scoren er > 10.000.
> Har de overclocket for at nå det resultat, eller har jeg klokket i det?

Jeg har samme setup, pånær cpu som er en 2100+.
Min 3DMark score ligger omkring 11000, med detonator 40.71 og via4in1 4.43.
Jeg har ikke overclocket.
Hvilke drivere bruger du?

--
Erik

Fra : Søren H. Wind

Dato : 08-10-02 22:22

Hvad gør VIA4in1, skal man installere den ? Har en Asus A7V266-C mobo, men
har ikke installeret VIA4in1

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 08-10-02 12:19

> Læser om lignende maskiner hvor scoren er > 10.000.
> Har de overclocket for at nå det resultat, eller har jeg klokket i det?

Det tror jeg ikke du har, men nu er der jo flere former for tests. Jeg fik
9620 i 1280x1024x32 med high detail og min maskine er stort set identisk med
din, bortset fra jeg har en Maxtor fluid og 512mb PC2100 ram.

Hvis du vil sammenligne din score med andres, må du jo også sammenligne med
dem som har kørt testen med samme betingelser som dig.

Jeg har iøvrigt brugt Detonator 30.82, da 40.xx får mit UT til at fryse.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 08-10-02 13:50

Thomas Jensen skrev: (messageID: <news:3da27d99$0$84338
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>)

> Læser om lignende maskiner hvor scoren er > 10.000.
> Har de overclocket for at nå det resultat, eller har jeg klokket i det?

Umiddelbart kunne man tro det er driverproblemer.

Jeg får 7430 i default 3DMark med P4 1,8GHz, 512Mb DDR333, 80Gb Maxtor
fluid, WinXP og Radeon9000pro 64Mb med driverver. 6.13.10.6166. Min
maskine er hverken OC eller tweaket på anden måde.

Måske ikke et pralende resultat, men Mafia kører uden problemer med alle
settings på max, så jeg er en glad lille gris...

> Er der een (eller flere) der kan belære mig om PC tuning - eller blot
> skære lige igennem og fortælle mig hvordan de har opnået en god score.

Er du tilfreds med ydelsen i spil o.lign.? (Underforstået: Hvorfor er
3DMark vigtig?)

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : KT

Dato : 08-10-02 15:38

> Er du tilfreds med ydelsen i spil o.lign.? (Underforstået: Hvorfor er
> 3DMark vigtig?)

Jeg vil gætte på han er ret ligeglad med 3Dmark, men da hans performance i
3Dmark (måske) er mindre end andre med tilsvarende systemer er hans
performance højst sandsynligt også mindre i spil.

Mvh Kim

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-10-02 16:01

Jeg har netop installeret Detonator 40.72 som blev foreslået,
og prøvet igen med 3DMark2001. Min nye score er 10813!
Uden tweaks og overclocking!
Tak for hjælpen
-Thomas

Fra : xou

Dato : 04-12-02 16:25

prøv at sætte 3d ati-alising til 4x under detonator driver;kør 3d mark
normalt