iMac elskade
Fra : Ingolf Olsson

Dato : 07-10-02 22:56

Hej

Da elselskabet skulle lave noget ledningsarbejde nede på vejen kom de
ved en fejltagelse til at sende for 380v direkte ind i min iMac G3/350.
Den er nu helt død.

1. Sidder der en sikring i den så skaden er begrænset? Flere andre
apperater lugtede brændt men ikke computeren så jeg håber det bedste.
2. Hvordan får man den hurtigst repareret? Jeg bor i Korsør og håber at
der er et firma der tager ud(Elselskabets forsikring betaler).

Med venlig hilsen

Leif Hesselberg

Fra : Thomas Hansen

Dato : 08-10-02 23:50

Ingolf Olsson <ingolf@private.dk> wrote:

> 1. Sidder der en sikring i den så skaden er begrænset? Flere andre
> apperater lugtede brændt men ikke computeren så jeg håber det bedste.
Det tror jeg ikke du skal regne med...Sandsynligvis er både motherboard
og strømforsyning røget.

> 2. Hvordan får man den hurtigst repareret? Jeg bor i Korsør og håber at
> der er et firma der tager ud(Elselskabets forsikring betaler).
Ring til Apple Support. Jeg mener de sender en transportkasse og
afhenter maskinen pr. bud.
Sandsynligvis er det jo en af de hel dyre reparationer (Apple kører med
faste tariffer), så måske kunne du få dit forsikringsselskab til at se
det smarte i at give dig en ny computer....

/Thomas

--
Reply to: thomash[at]skydebanen.net

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-10-02 13:27

> [...]

> 2. Hvordan får man den hurtigst repareret? Jeg bor i Korsør og håber at
> der er et firma der tager ud(Elselskabets forsikring betaler).

Pil harddisken ud og lav en fuld back-up. Sæt harddisken igen og aflevér
den til Apple.

Få forsikringen til at give dig en ny Mac i stedet for en rep.

Jeg kender en der fik stjålet sin iMac rev. a, som jeg lige forinden
havde fikset for ham. Den havde ellers kørt dårligt altid, men efter jeg
havde sat ekstra VRAM i og trimmet den, kørte den som en drøm. En måned
ringede han og sagde at den var blevet stjålet.

Jeg sagde til ham at det var da det bedste der kunne ske ! 14 dage efter
kom der en check fra forsikringen på 9.000 ....... han købte en 500 mhz
iMac, et digitalt kamera fulgte med og så var der en tusse i overskud.

8-D
--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/