Adressekartotek, bookmarks samt e-mails i ~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-02-01 11:23

Nå nu har jeg fået læst om alle mulige mail programmer og om fordele og
ulemper med dem alle.

Jeg har nu på min Mac en Netscape 4.76, som jeg bruger til surf og mail.
Hvad skal jeg flytte over på vores backup maskine fra den for at bevare
subject ?

Hvis jeg nu ønsker at bruge Netscape 6 fremover, er der så en import
funktion, så den kan hente subject fra min tidligere 4.76 (altså
back-up'en) ?

Da vi laver websites vil jeg gerne ende med at have en:

Netscape 6.0 (til surf & mail)

Netscape 4.76 (til test)

Explorer 5.0 (til test)

iCab (til test)

Opera (til test)

Hvor kan jeg fx. hente en fuld version af Netscape 4.76 - nu da 6.0 er
kommet ?

Jeg bruger kun US software.

--
Ciao Jesper

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-02-01 11:50

> Hvis jeg nu ønsker at bruge Netscape 6 fremover, er der så en import
> funktion, så den kan hente subject fra min tidligere 4.76 (altså
> back-up'en) ?

Jeg leger med en Mozilla 0.8 for tiden, og den er vist cirka identisk
med Netscape 6. Ved installeringen hentede den automatisk bookmarks og
mail ind fra Netscape 4.76, mens jeg ikke kan få den til at importere
adressebog. Måske kan man, men man skal måske gøre det via en "export"
fra den gamle Netscape, hvor man så exporterer adressebogen som tekst.

> Hvor kan jeg fx. hente en fuld version af Netscape 4.76 - nu da 6.0 er
> kommet ?

Det må vel være her:
http://home.netscape.com/download/0222101/10000-----_qual.html

øh, nej, det var hvis du ville have en dansk version. Prøv hellere her:

http://mac.tucows.com/adnload/2166.html

v.h.
Martin

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 25-02-01 11:58

> Hvor kan jeg fx. hente en fuld version af Netscape 4.76 - nu da 6.0 er
> kommet ?
>
> Jeg bruger kun US software.

ftp://ftp.uni-c.dk/pub/www/netscape/communicator/english/4.76/mac/comple
te_install/Comm4.76_Complete_US.bin 15.083 KB
--
Jesper Oersted
"Tak til - beklager, navnet forsvandt i da Outlook Express

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 25-02-01 11:43

jesper@gylling.net,Ny-Internet writes:
>Hvor kan jeg fx. hente en fuld version af Netscape 4.76 - nu da 6.0 er
>kommet ?

Du kan bestille den hos Nescape, det har jeg gjort. Så jeg har den på CD.
Den koster næsten ingenting. Men så kommer frakten, jeg tror det blev ca.
$19. Jeg synes det er dejligt at have en helt ren Cd og så nemt kan
installere uden at skulle downloade.

Den blev bragt lige til døren og betalt med visa. Lynhurtigt gik det.

Hilsen Hanne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-02-01 16:20

Hej Jesper

Jesper Haaber Gylling wrote:

> [...]
>
> Jeg har nu på min Mac en Netscape 4.76, som jeg bruger til surf og mail.
> Hvad skal jeg flytte over på vores backup maskine fra den for at bevare

Du skal flytte mappen 'Netscape Users' og filen 'Netscape Registry' fra
mappen 'Indstillinger' Users mappen indeholder alle dine mails, bookmarks,
indstillinger til NC osv., og Registry indeholder 'koblingerne' til din
opsætning gennem Profile Manager, der ligger i selve Netscape mappen.

> Hvis jeg nu ønsker at bruge Netscape 6 fremover, er der så en import
> funktion, så den kan hente subject fra min tidligere 4.76 (altså
> back-up'en) ?

Første gang, du starter NC 6, vil den importere _alt_ fra en tidligere NC
version uden at ændre noget som helst i din oprindelige Netscape Users
mappe.

> Da vi laver websites vil jeg gerne ende med at have en:
>
> Netscape 6.0 (til surf & mail)
>
> Netscape 4.76 (til test)
>
> Explorer 5.0 (til test)
>
> iCab (til test)
>
> Opera (til test)

Jeg ville nu stadig foretrække at bruge 4.76 til at surfe med, da den
stadig er megt hurtigere og mere fejlfri end 6.01

> Hvor kan jeg fx. hente en fuld version af Netscape 4.76 - nu da 6.0 er
> kommet ?

Her er link til NC 4.76/128bits US version:
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&id=3122/Comm4.76_Complete_US.bin>.

Husk at alt indenfor <> skal med for at linket virker. Normalt vil du kunne
finde alle de forskellige Netscape versioner på www.netscape.com ->
Archived Products, men 4.76 er endnu ikke blevet 'arkiveret'

Skulle du mod forventning ikke kunne hente den, kan du sende mig en mail
off-list, så skal jeg sende den til dig. Men det kræver, at din server
tillader meget store filer. Den fylder ca. 15.4mb.ca.

> Jeg bruger kun US software.

Det er forståeligt, - især når det gælder for brwowsere.

mvh. Erik Richard
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962