3Dmark hvordan?
Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 07-10-02 20:57

Hej!

Jeg valgte alligevel at købe en GF4 Mx kort. Jeg købte et Msi Geforce 4
MX420 med 64mb DDR. Men hvordan laver jeg en 3D benchmark og findes der
nogle gratis programmer man kan bruge?

Iøvrigt på kassen står der at kortet er med 64mb DDR ram men i maualen som
dækker over alle Msi's GF4 kort står mit kort kun beskrevet som det er med
SDram. Hvordan tjekker jeg at jeg vitterligt har købt et kort med DDR ram?

Mvh Søren C

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 07-10-02 21:18

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> SDram. Hvordan tjekker jeg at jeg vitterligt har købt et kort med DDR ram?

DDR ram er SDram bare med DDR( Doubelt Data rate)

Jr.

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 07-10-02 21:32

"Jan Rasmussen" <janras@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> DDR ram er SDram bare med DDR( Doubelt Data rate)

Ok forklarer da jeg installerede et program der kunne identificere rammene.
Den beskrev dem som DDR SDRam.
Anyway så passer det stadig ikke med manualen men det er vel også ligemeget.
Hvor meget kan man overclocke sådan et kort.
Med driverne er der et program der hedder MSi clock og der kan jeg stille
memory clock op fra 333Mhz og op til 470mhz og Core clock op fra 250mhz til
350mhz.
Kortet er uden blæser.
Hvor meget kan jeg tillade mig og stille?

Mvh Søren C

Fra : Nice Guy

Dato : 07-10-02 21:26

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> wrote in message
> [...]
[snip}
>Men hvordan laver jeg en 3D benchmark og findes der
> nogle gratis programmer man kan bruge?

Har du spurgt www.google.com ?

En evt søgning som denne kunne jo give pote;
http://makeashorterlink.com/?U20C13802

Mvh
Mig

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 07-10-02 22:20

"Nice Guy" <nomail@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> [snip}
>
> Har du spurgt www.google.com ?
>
> En evt søgning som denne kunne jo give pote;

Tak for linket det er genialt! Jeg har testet mit kort med 3dmark 2000 og
fået følgende resultat på 4480. Er det ok?

Søren C

Fra : Nice Guy

Dato : 07-10-02 22:47

> Tak for linket det er genialt! Jeg har testet mit kort med 3dmark 2000 og
> fået følgende resultat på 4480. Er det ok?

Jeg håber det er 3DMark 2001SE du mener :)
For i 2000 udgaven vil selv en gameboy score over 1000 points.

Der er noget der hedder "Online Result Browser" - tryk der, lav en konti
(det er gratis) og du kan sammenligne din konfiguration med andre som har
magen til dig.

For at jeg skulle kunne bedømme ud fra 4480 points skal jeg vide lidt mere
end kun dit grafikkort.
Hvilken CPU du har.
Hvilke ram og hvor meget.
Hvilket styresystem osv.

Husk nu endelig:
Bliv _ikke_ bidt af 3DMark scoren! Det samme skete for mig for et år siden.
Min score lå meget meget fint, men var aldrig tilfreds. Så jeg brugte
ufattelig mange penge på, at have det nyeste af det nyeste kun pga af en
score.

En god tommelfinger regl fra _min_ side til dig ville være; Hvis det hele
kører som det skal, i spil osv. Så pyt med om du for 2000 points for lidt
ifølge Online Result Browseren.

God aften
Mvh
Mig

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-10-02 23:40

> En god tommelfinger regl fra _min_ side til dig ville være; Hvis det hele
> kører som det skal, i spil osv. Så pyt med om du for 2000 points for lidt
> ifølge Online Result Browseren.

Vel skrevet. Jeg er selv ved at få spat af folk der snakker om 3Dmark osv.
Jeg fik blah blah - hvad kan man bruge det til?!? Kører det perfekt i de
spil man spiller, jamen hvad behov er der så for at vide mere? Jeg kan da
godt forstå OC'ere gerne vil vide hvor meget effekt de opnår, men hvor mange
er det lige af dem der kører 3Dmarks osv., der udelukkende gør det for at
teste deres OC-effekt?
Jeg har clocket mit GeForce4 maksimalt og jeg er ikke stødt på et eneste
spil hvori det hakker i 1280x1024 maks effekter. Aaah, dog lige med
undtagelse i Mafia med fuld full scene antialiasing. Det magter den ikke
helt, men flot er det... Sålænge jeg ikke bevæger musen =)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 08-10-02 17:14

> [...]
> magen til dig.
>
> For at jeg skulle kunne bedømme ud fra 4480 points skal jeg vide lidt mere

Jeg har en AMD Duron 750 med 256mb Pc133 ram. WinXp pro.

Ja jeg brugte 2000 udgaven men har lige prøvet med 2001SE og da faldt scoren
til 2850
Jeg ved godt jeg ikke skal gå så meget op i scores osv men jeg synes nu
alligevel den er ufatteligt meget lavere end jeg har set andre lign kort
gøre.
Den er 1500 point lavere end et MX420 med Sdram. Mit er med DDR ram. Så det
burde jeg vel kunne gøre bedre.

Mvh Søren C

Fra : Kristian Espensen

Dato : 07-10-02 22:42

> [...]
>
> Jeg valgte alligevel at købe en GF4 Mx kort. Jeg købte et Msi Geforce 4
> MX420 med 64mb DDR. Men hvordan laver jeg en 3D benchmark og findes der

3Dmark 2001SE

> [...]
> SDram. Hvordan tjekker jeg at jeg vitterligt har købt et kort med DDR ram?

I min MSI grafikkorts manual står at G4MX420D-t er udstyret med DDR-ram. Det
er heller ikke smart at skrive det på æsken, hvis det ikke er korrekt.
--
Med venlig hilsen Kristian