Kasko-forsikring
Fra : Rasmus

Dato : 07-10-02 18:47

Min kammerat købte en bil for ca. 1 månedes tid siden. Han lånte 100.000 i
banken og
fik bilen forskiret hos TopDanmark. Han kunne kun låne pengene hvis der kom
en kasko
på..Ingen problemer.!! Så sker der det at en billist overser
sin ubetinget vigepligt og kører ud foran min kammerat. Dette sker dagen
efter han købte bilen!!
Han er 100% uden skyld og får alle pengene tilbage af forsikringen. Bilen
blev total smadret, så han
køber en bil præsis magen til den første. Nu er problemet bare at TopDanmark
IKKE vil forsikrer
bilen. De siger at det var sket en fejl og at han ikke kan forsikre sådan en
bil når han kun er 21 år!!

hvad kan man gøre i sådan en situation? Det kan da seriøst ikke passe at
TopDanmark kan bahandle
ham sådan?? De meldt jo ud at han godt kunne få forsikring hos dem!

Fra : Moller

Dato : 07-10-02 18:54

> hvad kan man gøre i sådan en situation? Det kan da seriøst ikke passe at
> TopDanmark kan bahandle
> ham sådan?? De meldt jo ud at han godt kunne få forsikring hos dem!

Minder mig om den sag der var for ca. 1 år siden, hvor at efter et par
havde fået indbrud i deres bil 3 gange på et år, så opsagde
forsikringsselskabet deres forsikring, pga. for høj risiko...

Nogen som kan huske udfaldet på denne ??? lyder som noget der kan
sammenlignes med.

Men ellers jo, de kan lige som kunden, sige nej til en forsikring, hvis
de bedømmer det ikke kan betale sig, lige som kunden kan opsige
forsikringen, hvis han/hun finder et bedre tilbud andet sted, eller anden
årsag.

kan ikke lige nogen paragraffer om dette på stående fod, men vil nok
mene der er andre herinde som har haft næsen i lignende sager, som kan huske
det.

VH
Lars Molnit

Fra : MAndersen

Dato : 07-10-02 19:42

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> kan ikke lige nogen paragraffer om dette på stående fod, men vil nok
> mene der er andre herinde som har haft næsen i lignende sager, som kan

"Forsikringen kan af begge parter opsiges efter skade....."
så ikke så meget at komme efter.

TopDanmark er i deres ret til at nægte at tegne kasko for bilen. Ansvar skal
de tegne,
men hvis han insisterer på at tegne ansvarsforsikrign, bestemmer Top hvad
præmien
skal være.

mvh
MAndersen

Fra : Peter G C

Dato : 07-10-02 20:43

Rasmus skrev i news:3da1c88e$0$84306$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

[klip]

> hvad kan man gøre i sådan en situation? Det kan da seriøst ikke passe
> at TopDanmark kan bahandle
> ham sådan?? De meldt jo ud at han godt kunne få forsikring hos dem!

Det har han vel skriftligt?

Dernæst kan han klage til forsikringsankenævnet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-10-02 21:26

In article <anso3s$fjc$1@tux.netsite.dk>, Peter G C wrote:
> Rasmus skrev i news:3da1c88e$0$84306$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
>
> [klip]

> Det har han vel skriftligt?
>
> Dernæst kan han klage til forsikringsankenævnet.

Det normale er vel, at begge parter kan opsige forsikringen ved skade.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-10-02 23:00

Povl H. Pedersen skrev:

>Det normale er vel, at begge parter kan opsige forsikringen ved skade.

Det kaldes vel ikke skade hvis en anden bilist har hele skylden?
Det belaster jo ikke ens eget selskab.

--
Bertel

Fra : Knud Thomsen

Dato : 08-10-02 16:35

I den sammenhæng er en skade en skade uanset skyldsspørgsmål.
Forsikringsselskabet har altid fat i den lange ende og bestemmer hvem de vil
kaskoforsikre og hvilket pris de vil ansvarsforsikre til.

Venlig hilsen
Knud

Fra : MAndersen

Dato : 08-10-02 06:25

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Det kaldes vel ikke skade hvis en anden bilist har hele skylden?
> [...]

Jo det kaldes skade, og jo det belaster ens eget forsikrignsselskab. Med de
interne
regler der er selskaberne imellem, er der ikke regres for hele beløbet, og
det koster også
at behandle en skade.

mvh
MAndersen

Fra : Peter G C

Dato : 08-10-02 18:40

MAndersen skrev i news:3da30404$0$91590$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

[klip]

> Jo det kaldes skade, og jo det belaster ens eget forsikrignsselskab.
> Med de interne
> regler der er selskaberne imellem, er der ikke regres for hele
> beløbet,

Og det har jo ikke en kæft med kunden at gøre. Intet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com