complet discount maskine
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-10-02 16:15

Hej

Hvis jeg nu skal lave en lille PC´er til min Far...
Som skal være så millig som muligt..

Holder disse priser så ikke ca. vand:

Bundkort, VGA, LAN, Audio 560,-
Ram 500,-
kabinet 500,-
cpu 500,-
harddisk 600,-
cd-rom 200,-
diskette 100,-
skærm 1300,-

= KR 4200,- ?

Fra : Preben Andersen

Dato : 07-10-02 16:26

> Hej
>
> Hvis jeg nu skal lave en lille PC´er til min Far...
> Som skal være så millig som muligt..
>
> Holder disse priser så ikke ca. vand:
>
> Bundkort, VGA, LAN, Audio 560,-
> Ram 500,-
> kabinet 500,-
> cpu 500,-
> harddisk 600,-
> cd-rom 200,-
> diskette 100,-
> skærm 1300,-
>
> = KR 4200,- ?

Jo, såmænd, men du kan måske købe en færdigsamlet for de samme penge, så har
du i hvert fald en sikkerhed for at det virker.
Se f.eks. her: http://www.klingenbergdata.dk/front/default.asp, så mangler
du kun en skærm + software.

mvh
Preben

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-10-02 16:40

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> wrote in message

> [...]

Hvis jeg lige skal sige hvad jeg har haft kig på

ECS Bundkort Socket A, K7SEM.

Jeg kan dog ikke finde ud af om der er inkluderet en Celeron processor.. Det
står der ellers på ECS

En 512 MB kingston PC133 klods

Et eller andet Codegen

Duron1333mhz plus en eller anden køler

Seagate U6 40GB

Et eller andet skod

Tjaa

Samtron Economic 76E

Det er jo således inklusiv skærm.. Jeg mangler sellf. Tastatur og mus

> Jo, såmænd, men du kan måske købe en færdigsamlet for de samme penge, så
har
> du i hvert fald en sikkerhed for at det virker.

Ja det er rigtigt... Men så for man vel også mindre for pengene... Fx her
nedenunder... 128 MB ram.. Det kan man jo ikke engang nøjes med, bare til
word og Internet

Fra : Preben Andersen

Dato : 07-10-02 17:10

news:3da1aab8$0$32511> >
> [...]
> nedenunder... 128 MB ram.. Det kan man jo ikke engang nøjes med, bare til

Jeg tror ikke, du får mindre for pengene. Det har altid været sådan, at det
var dyrere at købe stumperne og samle dem selv.
Med 128 Mb RAM kan du køre ALLE programmer, men det er jo nemt og billigt at
smide noget mere i maskinen, og så går det da lidt hurtigere, ligesom du kan
have flere programmer åbne samtidig.

mvh
Preben

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 08-10-02 12:32

> Jeg tror ikke, du får mindre for pengene. Det har altid været sådan, at
det
> var dyrere at købe stumperne og samle dem selv.

Eh, nej ?

--
Andreas Jeppesen

Fra : Leony

Dato : 08-10-02 08:32

> ECS Bundkort Socket A, K7SEM.
> Jeg kan dog ikke finde ud af om der er inkluderet en Celeron processor..
Det
> står der ellers på ECS

Skriv til ECS og spørg.
Det kunne nemt tænkes at forhandleren piller Celeron'en fra til separat salg
og derved tjener lidt ekstra.

> Samtron Economic 76E

Hvorfor ikke smide 2-500 kr mere i en skærm og så løbe en Samsung, Philips
eller en ViewSonic, det tror jeg din far bliver glad for i længden.
Kan godt se at det er dumt, hvis hans brug er begrænset, men alligevel.

> Det er jo således inklusiv skærm.. Jeg mangler sellf. Tastatur og mus

Og cpukøler og evt højttalere (som W gjorde opmærksom på).
Herudover kommer der sikkert IDEkabler.
Måske en klat kølepasta.
Småtingsafdelingen ganske vist, men stadig udgifter - med mindre det er på
lager.

> Ja det er rigtigt... Men så for man vel også mindre for pengene... Fx her

Der er jo fordele og ulemper ved alt.
Hvis du køber den færdigsamlet i en butik, så er det bare at aflevere den
hvis der er noget i vejen. Det bliver dig selv (eller din far) der skal
bikse med det hvis det er en selvsamler.
Fordelen ved at samle selv er, i mine øjne, at du har 100% kontrol over hvad
der kommer i din maskine.

> nedenunder... 128 MB ram.. Det kan man jo ikke engang nøjes med, bare til
> word og Internet

Har lige siddet og rodet med en Pentium 120 MHz med 16 MB RAM.
Den kunne både surfe med IE 4 og tekstbehandle i Word 97 med de 16 MB, det
gik ikke hurtigt, men det kørte, så mon ikke 128 MB RAM skulle være mere end
rigeligt.

For at spare lidt kroner kunne du jo købe nogle af delene brugt. Cd-rom drev
og diskettedrev kunne sagtens købes brugt.
Det burde heller ikke være umuligt at finde en brugt skærm til 3-400 kr.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : W

Dato : 07-10-02 16:29

måske mangler du:

cpukøler
tastatur
mus
højtalere

ellers passer priserne meget godt.
Kabinet kan fås lidt billigere end dit bud.

/W

Fra : Klaus

Dato : 07-10-02 17:06

> Hej
>
> Hvis jeg nu skal lave en lille PC´er til min Far...
> Som skal være så millig som muligt..
>
> Holder disse priser så ikke ca. vand:
>
> Bundkort, VGA, LAN, Audio 560,-
> Ram 500,-
> kabinet 500,-
> cpu 500,-
> harddisk 600,-
> cd-rom 200,-
> diskette 100,-
> skærm 1300,-
>
> = KR 4200,- ?

Prøv www.edbpriser.dk, se under computere - samlet med skærm
xp1800+ med 17" skærm - 4185 ved Data1 Aps.
Kender ikke firmaet.
Klaus

Fra : H.O.T

Dato : 07-10-02 18:58

Prøv at kigge her.......

Henrik

http://www.datatel.dk/files/index2.php

Fra : Esben

Dato : 07-10-02 22:21

"H.O.T" <h.rasmussen@telia.com> skrev i en meddelelse
> Prøv at kigge her.......
>
> Henrik
>

> http://www.datatel.dk/files/index2.php

eller
http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?produktid=22778205

Fra : Kim Jensen

Dato : 08-10-02 07:06

> Prøv www.edbpriser.dk, se under computere - samlet med skærm
> xp1800+ med 17" skærm - 4185 ved Data1 Aps.
> Kender ikke firmaet.

Har handlet med Data1 én gang. Fik en absolut, totalt ustabil maskine,
som vi sendte retur. Servicetiden var enorm. Først brugte de lang tid på
at fejlsøge - uden held. Da vi så forlangte vores penge igen, gik der
1-2 måneder før vi fik vores penge.

Kan IKKE anbefales!

Kim Jensen
www.litewerx.dk · new 2002 design online