Forsikringsspørgsmål - er det her?
Fra : Nicolai

Dato : 07-10-02 15:45

Hvis ikke, hvor skal jeg så gå hen? :)

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-10-02 16:11

Nicolai wrote:

> Hvis ikke, hvor skal jeg så gå hen? :)

Her eller dk.forbruger, alt efter spørgsmålet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Leif Poulsen

Dato : 07-10-02 18:00

"Nicolai" <sorry@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis ikke, hvor skal jeg så gå hen? :)

Bare kom med spørgsmålet, så skal du nok få besked, hvis det ikke er her

Leif

Ps Der er besvaret mange forsikringsspørgsmål gennem tiderne.

Fra : Nicolai

Dato : 08-10-02 11:11

Ok

Here it goes...

Jeg har været i udlandet i 3 måneder, og har i den forbindelse 'lånt' min
lejlighed ud til en ven og hans lillebror.

Eneste aftale var huslejen, intet andet.

Når jeg så kommer hjem viser det sig at lillebror har fået max mulige
udbetaling fra min Tryg indboforsikring efter et tyveri, for det første uden
at spørge, og for det andet 'glemte' han/de også at fortælle mig det.
Alt skulle var blevet ordnet over telefonen, da de begge ifølge min police
er dækket af min indbo, da de havde folkeregister her.

Kun fordi checken blev sendt til mig i mit navn, 'opdagede' jeg at de havde
brugt min forsikring. Dette var mens jeg var væk, så lillebror fik ringet
til dem og fik checken udstedt i hans navn...

Hvordan kan tryg bruge min forsikring uden min underskrift???!!! - jeg er
rasende, nu risikerer jeg måske en præmieforhøjelse.
Det værste er at da jeg ringede til dem, fik jeg af vide at jeg nok ikke
engang kan sige 'nej' til at den dækker de 2 når de har folkeregister her.
Det kan da ikke være rigtigt at jeg ikke selv må bestemme hvem og hvad den
skal dække???

Med håb om respons, evt. med lidt forslag til ting jeg kan gøre...

Mvh.
Nico

Fra : Henning Makholm

Dato : 08-10-02 14:06

Scripsit "Nicolai" <sorry@nospam.dk>

> Hvordan kan tryg bruge min forsikring uden min underskrift???!!!

Du har indgået en aftale om at de forsikrer din husstand. Hvis de
føler de ifølge aftalen har pligt til at dække en skade i din
husstand, går der da ingen skår af dig i den anledning.

> - jeg er rasende, nu risikerer jeg måske en præmieforhøjelse.

Hvava? Det er da ikke almindeligt at almindelige familieforsikringer
har præmie der afhænger af hvor meget de er blevet brugt.

FUT dk.videnskab.jura. Fy til Nicolai for at krydsposte uden at gøre
opmærksom på det.

--
Henning Makholm "What the hedgehog sang is not evidence."

Fra : Nicolai

Dato : 08-10-02 15:00

> Du har indgået en aftale om at de forsikrer din husstand. Hvis de
> føler de ifølge aftalen har pligt til at dække en skade i din
> husstand, går der da ingen skår af dig i den anledning.
Jo, da de skulle have haft deres egen forsikring...

> Hvava? Det er da ikke almindeligt at almindelige familieforsikringer
> har præmie der afhænger af hvor meget de er blevet brugt.
Det sagde de ellers hos Tryg, 'der ser ikke ummidelbart ud til det er
nødvendigt' eller noget i den stil.

> FUT dk.videnskab.jura. Fy til Nicolai for at krydsposte uden at gøre
> opmærksom på det.
Sorry?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-10-02 17:10

In article <yahn0ppt70m.fsf@pc-043.diku.dk>, Henning Makholm wrote:
> [...]
> føler de ifølge aftalen har pligt til at dække en skade i din
> husstand, går der da ingen skår af dig i den anledning.

Et forsikringsselskab kan opsige policen ved enhver skade.
Hvem ville have dækket Nicolais ekstraomkostninger hvis
selskabet havde opsagt forsikringen som følge af lejers
uagtsomhed, eller evt. bedrageri ?

> Hvava? Det er da ikke almindeligt at almindelige familieforsikringer
> har præmie der afhænger af hvor meget de er blevet brugt.

Hvis vi antager der er sket forsikringssvindel, så risikerer Nicolai
vel problemer ?

Hvis lejeren har mistet noget, skal Nicolai's forsikring så dække ?
Og i fald der så ikke er tilstrækkelig dækning, hvordan fordeles den
dækning der så er ?

Jeg mener ikke lejeren og dennes materielle goder er dækket af
Nicolai's husstand ?

Fra : Nicolai

Dato : 08-10-02 19:04

> [...]
> dækning der så er ?
>
> Jeg mener ikke lejeren og dennes materielle goder er dækket af
Ifølge min police er alle på min adresse dækket, men at jeg ikke selv kan
bestemme om der skal dækkes eller ej ved en skade fatter jeg slet ikke?