Pro@access? Er det ok?
Fra : Jesper Holm Olsen

Dato : 10-01-01 13:05

Jeg overvejer at anskaffe mig en pro@access-løsning med router og det
hele fra TeleDK, da der ikke er nok kobber på centralen til at jeg kan
få ADSL andre steder fra.

Er der nogen der har gode eller dårlige erfaringer med denne løsning?

--
Jesper Holm Olsen, Department of Computer Science and Department of
Film and Media studies, University of Copenhagen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 10-01-01 13:10

"Jesper Holm Olsen" <dunkel@fafner.diku.dk> wrote in message

> [...]
> få ADSL andre steder fra.
>
> Er der nogen der har gode eller dårlige erfaringer med denne løsning?

Jeg har altid været glad for netexpress, men den 29/1 får jeg ProAccess
istedet da jeg skal bruge fast ip, så det skulle være okay.

Lidt iriterende med deres fuskeri med spæring af router, men det må man leve
med eller betale for.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Jesper Holm Olsen

Dato : 10-01-01 13:26

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> writes:

> [...]
> istedet da jeg skal bruge fast ip, så det skulle være okay.
>
> Lidt iriterende med deres fuskeri med spæring af router, men det må man leve

Så vidt jeg har kunne læse mig til, er der kun åben IND for port 21,
25, 53 og 80. Hvis jeg nu har lyst til at sætte en SSH-server op,
kunne jeg vel i teorien bare starte den på port 21 og så angive dette
fra min klient, når jeg prøver at forbinde udefra?

Der er ingen begrænsninger UD af routeren, vel?

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 10-01-01 13:39

> [...]
> kunne jeg vel i teorien bare starte den på port 21 og så angive dette
> fra min klient, når jeg prøver at forbinde udefra?

Det skulle virke.

> Der er ingen begrænsninger UD af routeren, vel?

Korrekt

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-01-01 15:15

Jesper Holm Olsen made me read this:

>Hvis jeg nu har lyst til at sætte en SSH-server op,
>kunne jeg vel i teorien bare starte den på port 21 og så angive dette
>fra min klient, når jeg prøver at forbinde udefra?

Nej, TDC Internet har forbeholdt sig brugen af port 21 indgående til
fjernadministration af routeren.

--
Christian

"f eller ej, jeg er blot en tastespasser" - Onanym

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 13-01-01 15:53

Christian Andersen <chran@chran.dk> wrote:

>Nej, TDC Internet har forbeholdt sig brugen af port 21 indgående til
>fjernadministration af routeren.

Det er forkert. 21 er ftp, og det er telnet (23) de har reserveret til
administration.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Thomas Kæregaard

Dato : 10-01-01 21:21

> [...]
> få ADSL andre steder fra.
> Er der nogen der har gode eller dårlige erfaringer med denne løsning?
Den gode erfaring er, at når først det er installeret, virker det fint. Den
dårlige er, at leveringstiderne er ekstremt lange.

- Thomas Kæregaard