Markering og afmarkering af celler?
Fra : Ostekongen

Dato : 07-10-02 12:01

Hej igen.
Det er ikke et problem at vælge de enkelte celler en JTable.
Men:
Jeg ønsker at man skal kunne vælge flere på en gang,
således at når man klikker på en celler får den eksempelvis en farve,
og klikker man igen, bliver celler 'afmarkeret'.
Nogle der har et forslag?
På forhånd tak.
Ostekongen ICQ#: 144551849 Current ICQ status: + More ways to contact me i
See more about me:

Fra : Lars Dam

Dato : 07-10-02 12:12

On Mon, 7 Oct 2002 13:00:43 +0200, "Ostekongen"
<ostekongen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>således at når man klikker på en celler får den eksempelvis en farve,
>og klikker man igen, bliver celler 'afmarkeret'.

Yep. Brug en JCheckBox style cell renderer, og så skal du selv sørge
for at painte den korrekt. Dvs. et element der har en on/off tilstand,
og som ændres nå du klikker i cellen. Du skal så selv opdatere
'on/off' tilstanden ved klik, istedet for at bruge cellens
'selection'.

Hm. Med mindre at man i en JTable kan multiselecte vha. ctrl ligesom i
en jlist.

Se tutoruialen igen

vh. ld