Felifriend
Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 07-10-02 09:26

Hejsa,
Jeg var jo lige inde og læse lidt om FeliFriend på vores hjemmeside, og der
står der at man gnider det på kattene. Hvordan foregår det? Er det sådan
noget man smører ud i håndfladerne og så "aer" katten ind i det, eller kan
det fås på spray? Eller hvordan foregår det?

Mvh
Vibeke

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 07-10-02 11:23

Jeg har lige et tillægsspørgsmål.
Jeg køber jo det meste inde online på Dyrlægevagten, men de har ikke
FeliFriend. Jeg skrev så til dem og fik at vide at
http://www.dyrlaegevagten.com/shopframe.cfm?id=419&sprog=1&item=yes skulle
være det samme som FeliFriend. Er det det? For det hænger da ikke sammen med
det der står på hjemmesiden om at det skulle være noget kattene skulle
smøres ind i. Det er jo sådan en duftspreder. Nu er jeg helt forvirret, er
det det samme?

Vibeke

Fra : AEK

Dato : 07-10-02 11:50

"Vibeke Jørgensen" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

FeliFriend kan købes hos din dyrlæge - har de ikke det hjemme, kan det
bestilles.
FeliWay fås som duftspreder.

Forskellen mellem disse to produkter, må en forklare

/ Anya.

Fra : Denise

Dato : 07-10-02 12:34

Hej Anya
FeliFriend - Friend bruges til hvis katte er uvenner, eller hvis dyrlægen
skal kunne komme til et uregerlig kat.
FeliWay - Way bruges så katten tror den har været der før, f.eks. ved
strinten, så den ikke strinter.
Det er nogle slags Feromoner så man leger vist lidt med kattens hjerne hvis
den har nogen
Det kan være andre kan forklare bedre.
Hilsen Denise

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 07-10-02 13:11

> FeliFriend kan købes hos din dyrlæge - har de ikke det hjemme, kan det
> bestilles.
> FeliWay fås som duftspreder.

Jeg prøvede også at forklare ham forskellen på de to produkter, men han
bliver ved med at påstå at den med forstøveren er det samme produkt. Står
der direkte FeliFriend på din beholder?

Vibeke

Fra : marianne hellemose

Dato : 07-10-02 14:01

Hej Vibeke
Felifriend er rimeligt nyt og Feliway har været på markedet i mange år, det
kan være derfor han ikke rigtig kender Ff. hvis du går ind VETPHARMA's
hjemmeside
vil du kunne læse at der faktisk ikke er den store forskel
på produkterne www.vetpharma.se/Feliway.htm
Forstøveren kan være god hvis man har "mange" katte
der er "utidige" fordi den afgiver en konstant duft, hvor
man selv skal have øjnene åbne for problemerne og ikke
kan være alle steder på en gang.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 07-10-02 15:17

> [...]
> det der står på hjemmesiden om at det skulle være noget kattene skulle
> smøres ind i. Det er jo sådan en duftspreder. Nu er jeg helt forvirret, er

Som en sidebemærkning kan jeg fortælle at vores dyrlæge har sådan en
feliway-duftedims siddende i venteværelset. Ret smart synes jeg

Men nu er hun også både god til og glad for katte (Inge Trier i
Skejbycenteret i Århus N)

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Camilla Scharff

Dato : 07-10-02 18:05

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev...
> Som en sidebemærkning kan jeg fortælle at vores dyrlæge har sådan en
> feliway-duftedims siddende i venteværelset. Ret smart synes jeg

Min har en siddende i undersøgelsesværelset - i en stikkontakt, der er ved
selve undersøgelsesbordet, praktisk da kattene stort set alle søger derhen
og så kan undersøges uden problemer
Hun havde den først siddende i en kontakt i den anden ende af rummet (okay,
det er ret lille rum..), men kattene "stak af" og hen til dimsen, så den
måtte flyttes

Mvh. Camilla

Fra : AEK

Dato : 07-10-02 11:47

> Hejsa,
> Jeg var jo lige inde og læse lidt om FeliFriend på vores hjemmeside, og
der
> står der at man gnider det på kattene. Hvordan foregår det?

Det er på spray. Man trykker et pift ell. to ud i håndfladen.
Så gnider du hænder sammen.
Dernæst aer du det hen over pelsen.

Det er ret effektivt mod katte, der er uvenner - kan jeg hilse og sige.

/ Anya.

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 07-10-02 13:16

> Det er på spray. Man trykker et pift ell. to ud i håndfladen.
> Så gnider du hænder sammen.
> Dernæst aer du det hen over pelsen.

Okay, det virker jo ret nemt :)

> Det er ret effektivt mod katte, der er uvenner - kan jeg hilse og sige.

Ja det lyder som om der var en del som havde positive oplevelser med det så
jeg tænkte at jeg ville prøve det på mine katte. Tjalfe mener rimelig ofte
at han er kongen og de andre bare skal føje sig, også selvom de ikke står i
vejen. Så jeg tror jeg lige vil prøve det :) Men jeg har jo ikke rigtig lyst
til at købe noget feliway på forstøver (der sættes i stikkontakten), når jeg
allerede har feliway på spray, og ikke har set nogen speciel effekt med det.

Mvh
Vibeke

Fra : Hanne Dahl

Dato : 07-10-02 18:02

Hejsa alle sammen )

Ang. Lisbeth´s bemærkning at hendes dyre læge have en smart Feliway
i vente værlset. Det må være det sidste nye som vi er ved at prøve af her
hjemme hos os. Det smarte ved denne er at den sidder i stik kontakten som

sender disse feno- typer ud i luften. Vores hunkatte har haft deres ture
vor vi har måtte blandes os lidt for meget. Men nu hvor vi har denne "dims"
siddende
så kan de lige pludselig ligge i samme sofa og sove *S* Vi købte den på
grund af strinterí fra vores hankat. Det har også virket til en vis grad, og
vi krydser fingre for at det vil virke )) For det er trættende at skulle
vaske gulv
hver dag for at sønnen kan kravle rundt..
På pakken skrives der at den virker mod stress , f.eks. ny kat, flytte
hus,fester
og selvføljelig strint.

hilsen Hanne Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 07-10-02 20:47

> [...]
"dims"
> siddende
> så kan de lige pludselig ligge i samme sofa og sove *S*

Okay, det kan være at man så kan nøjes med det. Men vi har jo ikke nogen
problemer med strinteri, så måske det var bedre at bruge noget som var
direkte rettet mod problemet? Altså FeliFriend...

Vibeke

Fra : Hanne Dahl

Dato : 07-10-02 18:10