JTable med farver i celler?
Fra : Ostekongen

Dato : 07-10-02 09:20

Hej javahajer.
Jeg ønsker at lave en JTable, der skal bestå af både række-
og kolonnehoveder.
Derudover skal man kunne klikke på de enkelte celler, sådan at
kun den enkelte celle markeres (ikke hele rækken). Samtidig skal
cellen farves, når man klikker i den, og farven skal fjernes når man
klikker igen. Der skal ikke være noget tekst i cellerne.
Hvordan griber jeg dette an??
Håber der kommer nogle forslag.
På forhånd tak.
Ostekongen ICQ#: 144551849 Current ICQ status: + More ways to contact me i
See more about me:

Fra : Lars Dam

Dato : 07-10-02 09:42

On Mon, 7 Oct 2002 10:19:44 +0200, "Ostekongen"
<ostekongen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>cellen farves, når man klikker i den, og farven skal fjernes når man
>klikker igen. Der skal ikke være noget tekst i cellerne.

Du burde tage et kig på JTable tutorialen hos java.sun.com. Den er din
ven.

Men to ting:

1. Slå row og column select fra, så selecter du en enkelt celle. Se
JTable API'et

2. Brug en CellRenderer, se igen tutorialen

vh. ld

Fra : Ostekongen

Dato : 07-10-02 10:35

> [...]
> JTable API'et
>
> 2. Brug en CellRenderer, se igen tutorialen

Kan ikke finde en specifik om JTable.....
-Ostekongen

Fra : Lars Dam

Dato : 07-10-02 12:09

On Mon, 7 Oct 2002 11:34:53 +0200, "Ostekongen"

>Kan ikke finde en specifik om JTable.....

Det er for tyndt!

Først finder du JTable i api spec'en:

http://java.sun.com/j2se/1.4.1/docs/api/index.html

Det aller første der står der er 'How to use JTables" Klik der og du
får:

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/table.html

>-Ostekongen

vh. ld

Fra : Max Rotvel

Dato : 08-10-02 02:13

Lars Dam <larsdamXXspamXXprotectionXX@post2.tele.dk> wrote:

> Det er for tyndt!
>
> http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/table.html

Jeg kan da lige tilføje nogle links fyldt med JTable guf:

http://www2.gol.com/users/tame/swing/examples/SwingExamples.htm
http://www.jalice.net/tablefaq.htm og
http://www.chka.de/swing/table/

Venlig hilsen