Geforce 4 - hvad synes I?
Fra : Kasper

Dato : 06-10-02 11:36

Jeg har lige bestilt denne og vil lige høre hvad i hardcore hardware folk
siger til kvaliteten og ydeevnen på dette kort:

Palit Daytona Geforce4 Ti4200, 128MB

Jeg har nemlig ikke kunne finde nogen test af det.

Mvh

Kasper

Fra : Rasmus S

Dato : 06-10-02 11:58

"Kasper" <news@kasperc.dk> wrote.

> Jeg har lige bestilt denne og vil lige høre hvad i hardcore hardware folk
> siger til kvaliteten og ydeevnen på dette kort:
>
> Palit Daytona Geforce4 Ti4200, 128MB
>
> Jeg har nemlig ikke kunne finde nogen test af det.

Kvaliteten af kortet og ydeevnenen er meget lig alle andre kort. Dog er der
stortset ingenting med til kortet (kabler osv.), som du selv skal ud og købe
ved siden af hvis du får brug for dem. Personligt ville jeg smide et par
hundrede mere efter kortet og vælge et MSI.
Kører iøvrigt selv med et Innovision Ti4200 64MB som bare kører. Dette kort
har desuden den bedste TV-Out chip, nemlig Conexant CX 25871 som jeg ikke
kan forestille mig Palit'en har på.
Indtil videre er der ingen ide i at købe et 128MB kort fremfor 64MB ... 64
MB vinder stortset på hastigheden i alle tests.

Mvh

Rasmus

Fra : Vega

Dato : 06-10-02 12:34

Det har Asus også. Og kabel til S-vhs og DVI.

Mvh. Vega.

Fra : Martin Orvad

Dato : 06-10-02 13:37

Vega <liladomo@tdcadsl.dk> wrote:
> Det har Asus også. Og kabel til S-vhs og DVI.

Jeg har en kammerat der netop har købt dette kort, og der er et kabel med
der ser ud som om det omformer DVI-udgangen til et almindeligt 15 pin D-sub
stik.

Betyder det så at man kan køre med et dualscreen setup med to analoge
skærme, ala Matrox G450?

Martin

Fra : Kasper

Dato : 06-10-02 13:30

Jeg skal ikke bruge tv-out og alle rammene skal i photoshop.

Mvh

Kasper

Fra : Trickysparrow

Dato : 06-10-02 14:21

Ja så er Palit TI4200 lige så god (og billigere) som alle de andre.

Martin.

Fra : Henning B.

Dato : 06-10-02 19:30

Hejsa.
Tv chippen er lavet af Phillips på Pallit daytona GF4 TI4200 og bliver flere
steder betegnet som bedre end conexant chippen

MVH Henning

Fra : Lars Berg

Dato : 07-10-02 16:25

>Tv chippen er lavet af Phillips på Pallit daytona GF4 TI4200 og bliver flere
>steder betegnet som bedre end conexant chippen
>
>MVH Henning

Hvilke steder?

Nu var jeg lige blevet overbevist om at Phillips chippen var dårligst.
Og Conexant den bedste.