Speednames -> UNI2
Fra : Frans Meyer

Dato : 25-02-01 00:16

Hej !

Er der nogen som har deres domæne reg. hos Speednames - og har oprettet
email pegning hen til UNI2 postkasse -
og har problemer med at de ikke modtager posten ?

mvh
Frans

Fra : Kenneth Lavrsen

Dato : 06-03-01 15:02

On Sun, 25 Feb 2001 00:15:59 +0100, "Frans Meyer"
<fm@remove_this_meyer.dk> wrote:

> [...]
>email pegning hen til UNI2 postkasse -
>og har problemer med at de ikke modtager posten ?

Ja, jeg har samme problem.
Jeg har prøvet at skrive til Speednames men de har ignoreret mig i
flere dage nu. Jeg er ikke engang sikker på at jeg skriver til en
email adresse der bliver læst.
Faktisk burde jeg have set advarselslampen da jeg læste at man ikke
kunne kontakte dem telefonisk, kun skriftligt.

Jeg er ikke tilfreds. Jeg har sendt mindst 10 test mails fra både en
Tele DK account via Tele DKs SMTP server, min Motorola account via
deres SMTP server og til mig selv afsendt fra UNI2s egen SMTP server.

Mails sendt direkte ankommer mellem 1-6 sekunder senere.
Mails sendt via mit nye domain lavrsen.dk ankommer altid 4-6 timer
senere. Det er helt ubrugeligt. Afsenderen får også altid en advarsel
om at den pågældende email er forsinket. Denne email kommer også mange
timer senere after afsendelse.

Det kan man ikke bruge til en skid.

Er der nogen der har et direkte telefon nummer til Speednames?
Eller en direkte email adresse?

Indtil videre vil jeg ikke anbefale Speednames!

Kenneth

--
Kenneth Lavrsen
Glostrup, Denmark

Fra : Gorm Vognsen Jensen

Dato : 06-03-01 19:31

"Frans Meyer" <fm@remove_this_meyer.dk> wrote in message
> Er der nogen som har deres domæne reg. hos Speednames - og har oprettet
> email pegning hen til UNI2 postkasse -
> og har problemer med at de ikke modtager posten ?

Jeg har i en tidligere tråd stillet spørgsmålet dog med videresendelse til
en StofaNet postkasse.
Jeg har haft problemet mod Stofa siden oktober. Ventetiden er alt mellem
intet og 3-4 dage, men oftest 2-4 timer. Derimod har jeg ikke selv haft
problemer mod TeleDanmark, og jeg ved, at andre ikke har problemer mod
WorldOnline.

Det er dog et stykke tid siden, at jeg har fået en melding om, at beskeden
er forsinket. Det er måske fordi jeg har ændret min afsenderadresse til min
Speednames-adresse.

Jeg har flere gange skrevet til Speednames, og de fleste gange fået svar, at
de vil kigge på det, og en enkelt gang har de genstartet min
mail-forwarding. Det har dog ikke hjulpet spor.

Jeg har også skrevet til Stofa support, men aldrig fået svar.

Jeg har vel nærmest opgivet at få det til at virke ordentligt. Jeg ved ikke,
hvad jeg mere kan gøre? Derfor mit spørgsmål her i gruppen.

--
Gorm Vognsen Jensen
Smørumnedre

Fra : Peder Fugl

Dato : 07-03-01 06:02

Hej,

Gorm Vognsen Jensen wrote:

> Jeg har vel nærmest opgivet at få det til at virke ordentligt. Jeg ved ikke,
> hvad jeg mere kan gøre? Derfor mit spørgsmål her i gruppen.

[snip]

$ dig vognsen-jensen.dk mx

;; ANSWER SECTION:
vognsen-jensen.dk. 16h54m12s IN MX 10 smtp3.mail.ascio.net.
vognsen-jensen.dk. 16h54m12s IN MX 10 smtp4.mail.ascio.net.
vognsen-jensen.dk. 16h54m12s IN MX 10 smtp1.mail.ascio.net.
vognsen-jensen.dk. 16h54m12s IN MX 10 smtp2.mail.ascio.net.

;; ADDITIONAL SECTION:
smtp3.mail.ascio.net. 8m51s IN A 212.209.186.212
smtp4.mail.ascio.net. 8m51s IN A 212.209.186.213
smtp1.mail.ascio.net. 8m51s IN A 193.15.14.212
smtp2.mail.ascio.net. 8m51s IN A 193.15.14.213

[snap]

Det ser ud til at der laves noget MX Round Robbin haløj.

Det interessante er nu: har vi 4 selvstændige mail-servere eller 2 med
noget IP-alias haløj (forberedt til udvidelse) - jeg gætter på det
sidste.

Og hvordan triller trafikken op til dem og har serverne noget at
bestille, evt. for meget ...

Det ser ud til at 130.244.20.58 (næstsidste hop til smtp1+2), smtp1+2 og
smtp3+4 i perioder dropper (/ nedprioritere behandling af) UDP og ICMP
pakker i stor stil, så på de kanter er der sikkert rigeligt at bestille.

Hvis du har kontrol over zonefilen, kan du evt. prøve at eksperimentere
i en periode med kun at køre med smtp1+2 eller smtp3+4 og se hvilken af
dem der køre bedst.

Alternativt find en flink og velfungerende MX host et eller andet sted
ude i verden, der gider være primær MX host med forward for dit domæne

Den smider du så bare ind med en lavere MX value end 10 og du vil
sikkert få en væsentlig bedre oplevelse ud af det

--
Med venlig hilsen / Best regards
Peder

Fra : Gorm Vognsen Jensen

Dato : 08-03-01 18:21

"Peder Fugl" <pf@fabel.RE.MOVE.dk> wrote in message
> [...]
> Den smider du så bare ind med en lavere MX value end 10 og du vil
> sikkert få en væsentlig bedre oplevelse ud af det

Tak for dit svar og interesse.
Jeg er en ganske almindelig bruger og har ikke kontrol over noget posthus
e.l. Jeg har alene købt en service (mail-forwarding) hos Speednames, som
ikke virker som lovet.

Med venlig hilsen
Gorm Vognsen Jensen
Smørumnedre

Fra : Kenneth Lavrsen

Dato : 08-03-01 18:53

Hej
Jeg vil henvise til et svar i en ovenliggende tråd om samme problem.
Kort fortalt så er jeg nu i dialog med både UNI2 og Speednames og de
taler også sammen indbyrdes. De siger at de ikke har fundet en løsning
endnu men noget er sket siden igår for hele dagen har mail forward
virket upåklageligt.
Men om det er en tilfældighed og om problemet kan komme tilbage ved
jeg ikke, men nu er der håb.
Jeg vender tilbage når jeg ved mere.

Mere info i tråd ovenfor.
Kenneth
--
Kenneth Lavrsen
Glostrup, Denmark

Fra : Peder Fugl

Dato : 09-03-01 07:35

Hej,

Kenneth Lavrsen wrote:

> [...]
> taler også sammen indbyrdes. De siger at de ikke har fundet en løsning
> endnu men noget er sket siden igår for hele dagen har mail forward

Iflg. min bedste overbevisning, er det ikke de danske udbydere der har
aben.

Det vil i sikkert også hurtigt kunne overbevises om, hvis der i
zonefilen indsætter en velfungerende mail server uden for Spednames
pastorat med laveste MX value (dvs. mail serveren taget posten som 1.
prioritet).

Men så er der jo heller ikke længere tale om mail forward hos Speednames
;-/

> Men om det er en tilfældighed og om problemet kan komme tilbage ved
> jeg ikke, men nu er der håb.

Det er IMHO belastnings-afhænig - du kan MAO løbe ind i varierende
oplevelser alt efter den aktuelle situation mht. linie / server load.

BTW: Når du vil teste en mail server kan du med fordel telnet'te direkte
til den.

Fra en Wintendo sikkert i en DOS prompt.

(>> er det du skriver, << er det der skrives back til dig - udskift
local_domain.tdl/afsender-domain og email adresser med de relevante)

<< Trying 212.209.186.212...
<< Connected to smtp3.mail.ascio.net.
<< Escape character is '^]'.
<< 220 speedmail.ascio.net ESMTP Server (Duplo Enterprise Server
<< 1.1.0.1) - Service ready
<< 250 OK
<< 250 ok
<< 250 ok
<< 354 go ahead

<< 250 ok
<< 221 speedmail.ascio.net - Service closing transmission channel
<< Connection closed by foreign host.