Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
PCen kan ikke finde tv'et i tv-out
Fra : The_Guv

Dato : 05-10-02 22:40

Jeg har netop købt et tv-out/scart kabel i fredgaard, så jeg kan se "pcen"
på mit tv. Men når jeg tilslutter det, så finder min pc ikke fjernsynet og
omvendt.
Jeg har prøver at downloade forskellige drivers til mit ASUS geforce 3 ti200
deluxe, men intet sker...
Har i nogen bud på hvad der kan være i vejen ?

Fra : DWM

Dato : 05-10-02 23:17

"The_Guv" <The_Guv_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> deluxe, men intet sker...
> Har i nogen bud på hvad der kan være i vejen ?

Har du prøvet med tv tool? (www.tvtool.de)

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp

Fra : The_Guv

Dato : 05-10-02 23:20

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har du prøvet med tv tool? (www.tvtool.de)
>
> /Kenneth Iversen
>
> How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:

Jamen, er det ikke kun hvis man skal se tv på sin pc, og ikke omvendt ?
Desuden så er det jo windows der ikke kan finde mit tv, så problemet ligger
allerede inden der skal software til, tror jeg :)

Fra : DWM

Dato : 05-10-02 23:32

"The_Guv" <The_Guv_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jamen, er det ikke kun hvis man skal se tv på sin pc, og ikke omvendt ?

Nej det er det ikke. Tv tool bruges til TV out.

> Desuden så er det jo windows der ikke kan finde mit tv, så problemet ligger
> allerede inden der skal software til, tror jeg :)

Derfor kan det jo stadig prøves :)

Fra : The_Guv

Dato : 05-10-02 23:41

> [...]
>
> Derfor kan det jo stadig prøves :)
>
> /Kenneth Iversen
>
> How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:

Har prøvet det nu...det hjalp desværre ikke :(

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-10-02 23:57

> "DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse

> ligger

> Har prøvet det nu...det hjalp desværre ikke :(

Prøv at sætte din refresh rate ned til 60 eller 50 hz.... Jeg ved ikke
om du har dualview på dit kort, men hvis du ikke har, skal din
pc-monitor køre i samme opløsning, og samme refresh rate som tv'et før
det virker.

- Martin

Fra : The_Guv

Dato : 06-10-02 00:04

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om du har dualview på dit kort, men hvis du ikke har, skal din
> pc-monitor køre i samme opløsning, og samme refresh rate som tv'et før

Jamen, windows kan jo slet ikke registrere at der er tv tilsluttet ;/

Fra : Martin S.

Dato : 06-10-02 00:06

> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, windows kan jo slet ikke registrere at der er tv tilsluttet ;/
Afinstaller alle grafikkort drivere. Installer Nvidias driver fra
www.nvidia.com
Husk i skærm-egenskaber at tryk på "registrer skærme" så kan det være den
finder dit tv.
Under alle omstændigheder: Check kablingen fra pc til tv. Sørg for at tv-et
er tændt før du tænder pc-en.
Hvis dette ikke hjælper evt. med TVtool, så er sidste udvej at lave en total
reinstallation af styresystemet. Du kan lave et image af din hd først, så du
altid kan reetablere dit tidligere system med alle programmer, indenfor 5
min.
Virker dette heller ikke, så er dit kort - eller rettere tv-out chippen nok
røget sig en tur, eller har aldrig virket.

Martin S

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 06-10-02 00:52

The_Guv skrev bl.a.:

[snip: en ordentlig gang rod]

> Jamen, windows kan jo slet ikke registrere at der er tv tilsluttet ;/

Kan driveren finde en TV Encoder chip?
http://2105.dk/nvidia/gf4_properties.png

Dukker der slet ikke en "skærm 2" op?
http://2105.dk/nvidia/dp.png

Hvis der gør, så prøv at slå "Extend..." til og genstart. Sådan gjorde jeg
for derefter at gøre sådan her: http://2105.dk/nvidia/tvout.html

Det er godtnok et GF4 kort, men måske kan du gendkende noget.

--
Lars

Lær at svare korrekt på indlæg.
Besøg http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : The_Guv

Dato : 06-10-02 12:15

"Lars Jørgensen" <ikke.mere@spam.tak> skrev i en meddelelse
> Kan driveren finde en TV Encoder chip?
> http://2105.dk/nvidia/gf4_properties.png
Jo, det kan den godt. Den finder samme
encoder chip fra phillips som på dit screenshot.

> Dukker der slet ikke en "skærm 2" op?
> http://2105.dk/nvidia/dp.png
Nej, det gør der ikke. Heller ikke i valg af enheds
fanen.

/The_Guv

Fra : Madsen

Dato : 05-10-02 23:29

The_Guv skrev:

> Desuden så er det jo windows der ikke kan finde mit tv, så
> problemet ligger allerede inden der skal software til, tror jeg :)

Der er ingen der siger at Windows skal finde tv'et for at sende et
signal over til det. Nu kender jeg godt nok ikke et ASUS Geforce-kort,
men regner du med at kunne se tv'et inde i Enhedshåndtering i Windows,
eller noget i den stil?
Sådan fungerer det ikke her. Windows finder ikke mit tv når jeg kobler
det til, men grafikkortet kan alligevel sende et signal over til det,
hvis tv'et er tændt og koblet til, og grafikkortet ellers er stillet
til at sende et signal derover forstås.

Madsen.

Fra : danni plougmann

Dato : 06-10-02 10:25

da min skærm brød sammen, da fandt jeg ud af at man kunne bruge tvoutet uden
drivere eller software
prøv at hive monitor kablet ud af grafikkortet og start computeren op
så burde den automatisk bruge tvoutet uanset hvad OS og driver til dit og
dat du bruger
på den måde kan du finde ud af om tvchippen er defekt

mit grafikkort er et daytona geforce 3 ti 200 ddr 128

Fra : FeZ

Dato : 06-10-02 11:13

> [...]
> på mit tv. Men når jeg tilslutter det, så finder min pc ikke fjernsynet og

En mulighed er at det kabel du har købt er til at sende signalet *ud fra*
TV'et og ikke *ind i" det. Prøv at læs på pakken eller se efter om der
er et mærke på Scart-stikket der angiver hvilken vej signalet signalet
kommer.
--
FeZ