Stofanet og (ftp) hastighed
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 09-01-01 08:37

Hej.

Normalt kan jeg downloade store filer med 50-120 kb/s fra hurtige
websider. Men sætter jeg min egen ftp op på stofanet og logger på fra
en klient på min egen pc, downloader jeg kun med knap 30.

Hvordan kan det være at det er "så langsomt", når man sidder på samme
net. Eller er det ikke så nemt som det lyder til? Hvis jeg downloader
fra andre på stofanet i Aalborg (også FTP), henter jeg også kun med
knap 30.

Er der en logisk forklaring?

Mvh. Brian

Fra : Erwin Lansing

Dato : 09-01-01 08:43

In article <i75aOmTvPZ9CqWlBxSa=60BDgSwr@4ax.com>, Brian B. Christensen wrote:
> [...]
>websider. Men sætter jeg min egen ftp op på stofanet og logger på fra
>en klient på min egen pc, downloader jeg kun med knap 30.

[snip]

>Er der en logisk forklaring?

ja, der er forskel i up og down hastighed hos stofa. Ned (fra det store net
til din boks) er 1mbit men up kun 30k. De hastigheder du når er altså
pænt fuld belastning af linien.

/e

--
Erwin Lansing          -- abe.fnidder.dk

Fra : Jonas

Dato : 09-01-01 17:29

"Erwin Lansing" <erwin@bavian.fnidder.dk> skrev i en meddelelse

> ja, der er forskel i up og down hastighed hos stofa. Ned (fra det store
net
> til din boks) er 1mbit men up kun 30k. De hastigheder du når er altså
> pænt fuld belastning af linien.

Jeg tillader mig lige at rette dig. Det må være ca. 1 mbit ned og 256 kbit
op. Jeg tror dog vi mener det samme

Jonas.

Fra : Erwin Lansing

Dato : 10-01-01 09:59

In article <8%G66.42$fa.1882@news101.telia.com>, Jonas wrote:

>Jeg tillader mig lige at rette dig. Det må være ca. 1 mbit ned og 256 kbit
>op. Jeg tror dog vi mener det samme

ja, det gør vi. 256 kbit = +/- 30 kbyte/s, jeg gad bare ikke lige regne det
ud til kbit

/e

--
Erwin Lansing          -- abe.fnidder.dk