E-Mail
webnoob 5265
Spamfilter
Fra : HJK

Dato : 05-10-02 17:32

Forslag til spamfilter, der kan køre sammen med Outlook express ?
mvh
Hans Jørgen Kaldahl

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-10-02 19:25

HJK escribió / skrev

> Forslag til spamfilter, der kan k›re sammen med Outlook express ?

mailwasher, virker rigtig godt!
www.mailwasher.net/

Fra : Peter G

Dato : 06-10-02 09:22

Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> wrote:

> HJK escribió / skrev

> mailwasher, virker rigtig godt!
> www.mailwasher.net/

Spampal, er bare bedre!

http://wwww.spampal.org.uk

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Topposters will be killfiled. To avoid, follow general netiquette.

Fra : Karlsen

Dato : 07-10-02 00:25

Sun, 06 Oct 2002 08:21:46 GMT, skrev Peter G:

>Spampal, er bare bedre!
>
>http://wwww.spampal.org.uk

Hej Peter G.

Det var en kort påstand, kunne du ikke fortælle lidt mere om dine egne
erfaringer ved brug af Spampal ?
--
Mvh. bøk

Fra : Peter G

Dato : 07-10-02 17:09

Karlsen <bentoerskov@yahoo.dk> wrote:

> Hej Peter G.
>
> Det var en kort påstand, kunne du ikke fortælle lidt mere om dine egne
> erfaringer ved brug af Spampal ?

Jeg bruger Spampal 1.063 (beta) med et Regular-Expression-plugin som
"backup" i samarbejde med Eudora. Spampal er et lille proxy-program, der
henter min mail fra 3 forskellige konti når jeg beder Eudora om at tjekke
for mail. Den ligger "mellem" min postserver og mit post-program.

Spampal undersøger den hentede post udfra et par kriterer (som kan
konfigges af brugeren eller sættes til autokonfiguration) for så at sende
den videre til Eudora (evt med ekstra spam-headere).
Den undersøger først om afsenderens IP-range/navn er på en brugerdefineret
white- eller blacklist. Er mailen hvidlistet slipper den igennem. Er den
blacklistet bliver den X-headet "X-Spampal: SPAM" og "subject"-headet som
spam (som jeg så filtrerer til en bestemt folder v.h.a et filter i Eudora).

Er dette ikke tilfældet laver Spampal et par DNSBL-opslag på beskeden og
positive opslag markerer den som spam-> filtreret fra i Eudora.

Ellers bliver det brugerkonfigurerede/default Regular-Expression-filter-
plugin (Headers og/eller body) brugt.

Jeg har personligt ikke haft store problemer med det. Jeg har ikke oplevet
_een_ spam slippe igennem endnu. Dog har jeg tidligere, da jeg afprøvede
nogle meget agressive Regexp-regler haft et par falske positive. Dette
opgav jeg og gik tilbage til de prækonfigurerede filtre i pluginnet (som
også kan slås helt fra). Siden da har jeg ikke haft problemer med det.

Min hvidliste er nu dækkende for alle relevante maillinglister og denne i
samarbejde med DNSBL-opslag snupper alt min spam uden at Regexp-pluginnet
nogensinde ser ud til at få et ord indført m.h.t spam og uden falske
positive beskeder *krydser fingre*.
Derudover har jeg en lille pervers glæde ved dagligt at kigge min
Spamfolder i Eudora igennem og konstatere at kun regulær spam blev
filtreret fra og ingen slap igennem til min indbakke. Det er lige før jeg
er sikker nok til at turde sætte Eudora til at slette markerede beskeder
helt uden at jeg ser det.

Deruover kan betale sig at læse lidt med på den tilknyttede diskussions-
side hvor man kan få akut hjælp og bedre forståelse for hvad det er der
egentlig sker med SpamPal; hvorfor dette og hint nu ikke virker, samt hvad
man gerne så tilføjet.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Topposters will be killfiled. To avoid, follow general netiquette.
"Right On!"