Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Geforce4 og strøm.
Fra : Lars Berg

Dato : 05-10-02 15:52

Hejsa.

Jeg har tænkt på at købe et Geforce4-ti4200.

Jeg har kigget lidt indllæg i gruppen igennem og engang imellem er der
nogle, der påstår den kræver end 300watt strømforsyning.

Jeg har sådan et godt gammelt ATXkabinnet. Ved ikke hvilken
strømforsyning, men formentlig 230watt.. eller hvad de mindste nu
ligger på.

I øjeblikket har jeg 2 diske og 2 cd-rom drev i + et geforce256 (som
altså skal skiftes ud). Jeg har ikke oplevet nogle "strømproblemer"
med dette setup.

Kan jeg roligt købe et geforce4 til denne maskine?
Er det noget fis at det skal have 300W strømforsyning?
Nogen der har mindre end 300W strømforsyning og er en lykkelig ejer af
et GF4?

- Lars

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 05-10-02 16:11

"Lars Berg" <mesterlarsREMOVETHIS@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Kan jeg roligt købe et geforce4 til denne maskine?
> Er det noget fis at det skal have 300W strømforsyning?
> Nogen der har mindre end 300W strømforsyning og er en lykkelig ejer af
> et GF4?

Hvilken CPU har du? Det er jo også forskelligt hvor meget strøm de
forskellige bruger. Med 2 HD's og 2 Cd/DVD/CDR drev ville jeg stærk anbefale
at købe 300W strømforsyning, hvis du også skal have et Gf4. 300W er også ved
at være det mest almindelige.

EN PSU koster altså heller ikke så meget. Tit kan det betale sig at købe et
helt nyt kabinet for f.eks. 349,- med tilhørende 300W PSU. Så for du i
hvertfald meget mere for pengene end hvis du køber en PSU alene.

/Jógvan Lindenskov

Fra : Lars Berg

Dato : 05-10-02 16:40

Har en P3-550@733 (p3 coppermine)

>EN PSU koster altså heller ikke så meget. Tit kan det betale sig at købe et
>helt nyt kabinet for f.eks. 349,- med tilhørende 300W PSU. Så for du i
>hvertfald meget mere for pengene end hvis du køber en PSU alene.

Jeg er ikke meget for at skifte PSU.
Ideén er at jeg vil lave en billig (og nem) opgradering af mit system,
der gør at det kan holde et år eller halvandet endnu.
Så synes ikke om at skulle skifte PSU.

Men tak for inputtet.

- Lars

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 07-10-02 12:08

> Har en P3-550@733 (p3 coppermine)

Hmmm... Bruger standard 14.5W iflg Intel. OC'ed til 733 er det omkring 19W,
måske 25-30 hvis du har hævet spændingen.

Min egen P4 bruger ~75W overclocket. Jeg har kørt med GF4Ti4200 med den
processor, 1 HD, 2 CD-drev på en 300W PSU. Nu har du jo umiddelbart i
forhold til mig ~40W mindre forbrug på processoren, så hvis du ikke er
proppet med diske er det nok lige før det kan lade sig gøre, hvis det er en
kvalitets PSU du har nu... Men jeg gi'r selvfølgelig ingen garantier...

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Niels Bengaard

Dato : 06-10-02 15:16

> Kan jeg roligt købe et geforce4 til denne maskine?
> Er det noget fis at det skal have 300W strømforsyning?
> Nogen der har mindre end 300W strømforsyning og er en lykkelig ejer af
> et GF4?

Jeg fik også at vide at jeg skulle have en 300 watt strømforsyning til min
konfiguration, men det kører altså med en 180 watt.

P3-600
To stk HD
DVD + brænder
Geforce 3-TI200

Niels

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 07-10-02 20:43

"Lars Berg" <mesterlarsREMOVETHIS@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det noget fis at det skal have 300W strømforsyning?
> Nogen der har mindre end 300W strømforsyning og er en lykkelig ejer af

Jeg har en gammel 400 MHz PII med 2stk 6,4GB harddiske, et cd rom drev, et
LS120 diskdrev og en strømforsyning på 230 Watt.

Den har jeg lånt ud til en kammerat, der har problemer med sin egen PC.

Han har sat sit Palit Daytona GF4 TI4200 og sin 80GB harddisk istedet for
den ene 6,4GB, og det kører ifølge ham fint.

Han kan endda spille Never Winther Nights og Warcraft III med alle details
på high(est), så det skulle kunne lade sig gøre.

Du skal dog regne med at du ikke nødvendigvis kan udnytte grafikkortet fuldt
ud, da der vil være nogle spil der kræver et kraftig CPU for at kunne køre
optimalt, men det skulle som sagt ikke være et problem med din PSU.

Mvh Michael