ANdre med gf4 og ASUS P4S333 ??
Fra : testpersonen

Dato : 04-10-02 21:05

Hejsa ng..

da jeg har været så åndsvag og købe et asus board med det LORTE sis645
chip's på har jeg store problemer...
mit gamle geforce2 gts virkede med en gammel driver 23.11 men den dur jo
lige som ikke med et gf4...
og jeg har prøvet nyeste beta (40 noget) og nu med den oficelle detonator
(30 noget) og begge gange har jeg problemer... specielt med df black hawk
down.. den fryser efter kort tid.. jeg havde efter en reinstall og nyeste
beta drivere ikke opsaveret problemer med UT2003 men med detonator 30 kan
jeg ikke engang komme ind i spillet :(

Nogle som har en løsning på det her ??? altså udover at jeg skal have købt
mig et nyt mobo ?

testpersonen

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 04-10-02 21:33

"testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> wrote in message
> Hejsa ng..

> Nogle som har en løsning på det her ??? altså udover at jeg skal have købt
> mig et nyt mobo ?

Desværre, men sidstnævnte virkede for mig - har nu et ABiT BD7II i maskinen
og et ASUS P4s333 i garagen... Der er heller ingen der vil gi' noget for
det...

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : testpersonen

Dato : 06-10-02 13:27

"H3nrik V! [2670]" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote in message
> Desværre, men sidstnævnte virkede for mig - har nu et ABiT BD7II i
maskinen
> og et ASUS P4s333 i garagen... Der er heller ingen der vil gi' noget for
> det...

Hmm.. det havde jeg hellerikke regnet med.. tror jeg forærer det til min
grandfætter han skal have nyt system aligevel og så kan han da sparer nogle
penge der :)
Tror lige jeg vil glo lidt på de abit mobo :)

Testpersonen

Fra : Palle Jensen

Dato : 04-10-02 23:56

> da jeg har været så åndsvag og købe et asus board med det LORTE
> sis645 chip's på har jeg store problemer...

- Hvor mange måneder siden er det lige siden du sidst skrev at du
lige havde købt det motherboard og havde problemer?

> mit gamle geforce2 gts virkede med en gammel driver 23.11 men
> den dur jo lige som ikke med et gf4...

- Det må du gerne lige forklare?

> [...]
> engang komme ind i spillet :(
>
> Nogle som har en løsning på det her ??? altså udover at jeg skal

- Det var konklusionen sidst, idet du havde set dig så ond på ASUS
MB. Men du siger intet om hvad OS? GF4 mærke? Nogle flere oplysninger
må være på sin plads.

Fra : testpersonen

Dato : 06-10-02 13:25

"Palle Jensen" <usenetmail@tiscali.dk> wrote in message
> - Hvor mange måneder siden er det lige siden du sidst skrev at du
> lige havde købt det motherboard og havde problemer?

Ehm.. jow .. :) men pengene du ved :) og nu trak lige et nyt grafikkort
mest.. men nu har jeg penge til et nyt mobo også :)

> - Det må du gerne lige forklare?

driver 23.11 har ikke gf4 i sig.. kun gf2 .. eller det da hva jeg ville
gætte mig til.. gf3 var ikke engang lavet da 23.11 driveren var ude...

> - Det var konklusionen sidst, idet du havde set dig så ond på ASUS
> MB. Men du siger intet om hvad OS? GF4 mærke? Nogle flere oplysninger
> må være på sin plads.

Os er XP uden sp1 (kørte også med sp1 men det lavede ged i resten af mit
system) gf4 er fra aopen deres dvrti4200 med 128mb ram...

Testpersonen

Fra : sls

Dato : 05-10-02 09:59

Mit kører fin, ingen problemer med GF4, har snart kørt med alle nvidas
drivere uden problemer.
Har du husket at installere SIS agp driverene, efter du af installeret
nvidia driverene.

Mvh sls

Fra : Martin S.

Dato : 05-10-02 13:23

> [...]
> jeg ikke engang komme ind i spillet :(
>
> Nogle som har en løsning på det her ??? altså udover at jeg skal have købt

Kører med P4S533 (645DX chipset) og MSI Gef. 4 TI4400 . Har ingen problemer,
heller ikke med nyeste detonator.,
Kørte førhen med gef. 256 uden problemer.,
Nu er det ikke fordi du har overclocket din maskine ????
- Har du prøvet med en ny installation (fra bunden) af windows 2000/XP
eller whatever du kører med.?
Martin S.

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 05-10-02 20:52

"Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> wrote in message

> Kører med P4S533 (645DX chipset) og MSI Gef. 4 TI4400 . Har ingen
problemer,
> heller ikke med nyeste detonator.,

DX tror jeg er grunden til at det virker...

> Kørte førhen med gef. 256 uden problemer.,
> Nu er det ikke fordi du har overclocket din maskine ????
> - Har du prøvet med en ny installation (fra bunden) af windows 2000/XP
> eller whatever du kører med.?

Det prøvede jeg - Windoze XP, SiS AGP driver, nVidia Detonator. Ustabil. Men
på WinMe/98 var der ingen problemer...!

Fra : testpersonen

Dato : 06-10-02 13:29

> [...]
> Nu er det ikke fordi du har overclocket din maskine ????
> - Har du prøvet med en ny installation (fra bunden) af windows 2000/XP

Jeg kan ikke OC maskinen.. den bliver ustabil allerede ved opstart så
dårligt er det mobo...
og instalationen af XP er helt frisk... jeg geninstaleret det fra bunden af
pga. det nye grafikkort :)
samt det er på en SCSI disk...

Testpersonen

Fra : Luke

Dato : 06-10-02 15:33

Du bliver ved....
Nu har du skrevet om dit P4S333 mobo i flere måneder og hvergang fordi du
har problemer med den. Og jeg mener du også skrev at du ville returnere
eller ikke bruge det mere, hvorfor bruger du stadig tid på det, hvis du har
så mange problemer med det ?
Jeg har aldrig haft problemer med mit og har opgraderet alle mulige ting i
den med tiden. Og nu også med et GeForce4 uden problemer.
Det eneste problem jeg havde var at spillene frøs efter 2-3 minutter og så
prøvede jeg med nedenstående (skulle gøres hver gang jeg reinstallerede
winxp).

Prøv lige at disable USB portene i device manageren under "Universal Serial
Bus controllers" eller lav en update af dem og skift til de der generic som
winxp har (kan ikke lige huske hvad de hedder).
Hvis ikke du bruger USB så prøv først at disable dem og spil.

Men kan sige at nu hvor jeg har installeret WinXp med SP1 inkluderet har
problemet ikke vist sig mere og kan køre med "sis 7001 pci to Usb etc
controllere" driverne

Håber det hjælper ellers skift mobo...
Luke

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 06-10-02 19:07

"Luke" <mbmfON@MAPSofir.dk> wrote in message
> [...]
> har problemer med den. Og jeg mener du også skrev at du ville returnere
> eller ikke bruge det mere, hvorfor bruger du stadig tid på det, hvis du

Oki.... Du har altså fulgt flere indlæg vedr. dette board?

> [...]
som
> winxp har (kan ikke lige huske hvad de hedder).
> Hvis ikke du bruger USB så prøv først at disable dem og spil.

Og så har du ikke skrevet det her noget før? Jeg overvejer NÆSTEN at finde
mit P4s333 frem fra kassen i garagen bare for at se om det skidt kan
køre...!

/H3nrik - Clockeren!

Fra : [9000] Søren

Dato : 07-10-02 11:42

> Og så har du ikke skrevet det her noget før? Jeg overvejer NÆSTEN at finde
> mit P4s333 frem fra kassen i garagen bare for at se om det skidt kan
> køre...!

Hvad skal du have for det board?

/søren

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 07-10-02 11:46

"[9000] Søren" <FJERNDETTE2760098M001@STOFANET.DK> wrote in message

> Hvad skal du have for det board?

Jeg har forsøgt at komme af med det for 300kr, men har i stedet besluttet at
bygge en 1700 eller 18800 MHz Celeron til kæresten - hun kan nemlig godt
klare sig med mit gamle GF2MX og en 23.11 driver...

Fra : [9000] Søren

Dato : 07-10-02 11:41

> Jeg har aldrig haft problemer med mit og har opgraderet alle mulige ting i
> den med tiden. Og nu også med et GeForce4 uden problemer.

Jeg har heller ikke problemer med mit p4s333 og v8200 delux kort.

Og til ham der skrev det var et lorte bundkort - da det kon frem gik folk da
amok af glæde i OC gruppen fordi de kunne køre 150mhz på fsb'en med deres NW
cpu's...

/Søren

Fra : testpersonen

Dato : 07-10-02 19:28

> [...]
da
> amok af glæde i OC gruppen fordi de kunne køre 150mhz på fsb'en med deres

Jeg har prøvet og OC det board og så nægter det og starte... og hvis jeg
var heldig og få det startet og windows kom frem gik der somregl 2-3min så
frøs det hele...
Jeg har en 300W psu som kan levere nok strøm... selv med alle mine HD'r og
skrammel :)

Testpersonen

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 06-10-02 10:14

"testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> wrote in message

> Nogle som har en løsning på det her ??? altså udover at jeg skal have købt
> mig et nyt mobo ?

Prøv at se : news:3d9f53cb$0$18128$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk De BIOS
'tweaks' skulle efter sigende også fungere til SiS chipsets...!

/H3nrik - Clockeren!