MySQL
Fra : Vagn Kofoed

Dato : 04-10-02 19:18

Jeg er ret ny i MySQL, men ikke i databaser (Oracle).

Spørgsmål : Kan man lave views ? Kan man lave constraints på tabellerne ?

I øvrigt er jeg ret tilfreds med PHP, Apache og MySQL. Det får Bill Gates
til at ligne en tegneseriefigur (en dyr en).

Vagn Kofoed

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 04-10-02 22:37

Vagn Kofoed skrev:

> Jeg er ret ny i MySQL, men ikke i databaser (Oracle).
>
> Spørgsmål : Kan man lave views ?

http://www.mysql.com/doc/en/ANSI_diff_Views.html : "It is planned to
implement views in MySQL Server around version 5.0".

Hvorfor i alverden bruger du ikke PostgreSQL, når du har har store krav
til databasen, fristes man til at spørge?

http://www.postgresql.org/idocs/index.php?sql-createview.html : "CREATE
VIEW view [ ( column name list ) ] AS SELECT query"