unlock Sonofon modem
Fra : BHS

Dato : 24-02-01 20:15

Hej Alle

Er der en måde til at unlock et modem Lasat k56 fra Sonofon
da en af mine vener har dette problem??
--

Venlig Hilsen

Bo Sørensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-02-01 23:39

"BHS" <bhs@privacyx.com> skrev i en meddelelse
> Hej Alle
>
> Er der en måde til at unlock et modem Lasat k56 fra Sonofon
> da en af mine vener har dette problem??

Hmm Ok,, er det problem nu også kommet til modem verdenen?

Har aldrig hørt om det før!

Fra : John K

Dato : 24-02-01 23:51

> Hmm Ok,, er det problem nu også kommet til modem verdenen?
>
> Har aldrig hørt om det før!

WOL gør det samme med deres Lasat k56 modem.

Mvh

John K

Fra : Niels

Dato : 25-02-01 12:41

>WOL gør det samme med deres Lasat k56 modem.

Hel

Betyder det at et sådant modem er sikret mod at ringe op til eksotiske
lande med dyre telefontakster?

Mvh. - Niels

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-02-01 12:49

Niels skrev:

>Betyder det at et sådant modem er sikret mod at ringe op til eksotiske
>lande med dyre telefontakster?

Jeg mener det betyder, at man kun kan ringe med f.eks. Sonofons
forvalg (er det ikke 1026?), ellers er det noget med, at man kun kan
ringe til et bestemt nummer, som så er Sonofons modempulje. Dvs. man
kan ikke bruge dem hos andre udbydere.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse!
http://sms.fergusons.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-02-01 15:01

"John K" <sydfynsfm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> WOL gør det samme med deres Lasat k56 modem.

Det er da godt, de ikke har spæret mit Zyxel Omni.net LCD jeg engang købte
hos dem! Det modem har prøvet mange udbydere

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-02-01 18:32

Bjarke Hansen skrev:

>Det er da godt, de ikke har spæret mit Zyxel Omni.net LCD jeg engang købte
>hos dem! Det modem har prøvet mange udbydere

De skal jo oplyse hvis det er spærret, og hvis du betaler almindelig
pris for det, tror jeg heller ikke de gør det.

Der hvor jeg har set det gjort, der er det f.eks. en pakke der følger
med til en PC, eller et meget billigt tilbud, hvor man næsten får
modemet forærende (mod man så bruger dem som internetudbyder). Det
virker jo fuldstændig som SIM-låste mobiltelefoner. Jeg ved dog ikke
om der er regler for, at modem også skal kunne bruges hos alle
operatører efter 6 mdr.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 25-02-01 00:28

"BHS" <bhs@privacyx.com> wrote Sat, 24 Feb 2001 20:14:35 +0100 :

>Er der en måde til at unlock et modem Lasat k56 fra Sonofon
>da en af mine vener har dette problem??

F.eks. ved at ringe til Sonofon og købe sig fri ?

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvvvvv.gummiand.dk/

Fra : Thomas Braad Toft

Dato : 25-02-01 12:07

Hej !

>Er der en måde til at unlock et modem Lasat k56 fra Sonofon
>da en af mine vener har dette problem??

Jeg gætter på at man blot kan lægge en ny firmware oveni den fra
Sonofon, men jeg er langt fra sikker. Prøv at tjek www.lasat.dk

Mvh.

Thomas Braad Toft

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-03-01 10:07

On Sun, 25 Feb 2001 12:07:13 +0100, Thomas Braad Toft <spam@magicx.dk>
wrote:

>Hej !

>Jeg gætter på at man blot kan lægge en ny firmware oveni den fra
>Sonofon, men jeg er langt fra sikker. Prøv at tjek www.lasat.dk

Som både Lasse og Morten er inde på, er der her tale om et modem der
er billigere end normal markedspris. Derfor er det operatølåst. Dvs.
at alle kald foregår med Sonofons forvalg (dette sætter modemet ind
selv).

Normalt er det sådan at man maksimalt må låse en kunde i 6 mdr. -
sådan er det også på mobilmarkedet. Og man skal have mulighed for at
kunne købe sig fri. Det kan man f.eks med WOL - for 250,- kan man få
"nøglen" til at låse modemet op med.

Jeg ved ikke om man kan dette med Sonofon-varianten af modemet. Det
bliver nemlig givet GRATIS til Spar Nord kunder, i et samarbejde
mellem Sonofon Internet og Spar Nord Homebanking.

Jeg kunne forestille mig at man ikke som leverandør kan afkræves
noget, når man giver sin vare bort.

Mvh.

Thomas Jensen

(som engang har været ansat på LASAT)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-03-01 14:30

"Thomas Jensen" <den.gamle.ged@DETTESKALFJERNESmadnessstudio.dk> skrev i en
meddelelse news:3aa0b2d6.2477021@news.stofanet.dk...
> Normalt er det sådan at man maksimalt må låse en kunde i 6 mdr. -
> sådan er det også på mobilmarkedet. Og man skal have mulighed for at
> kunne købe sig fri.

Svjv er det ikke lovpligtigt at der skal være en "frikøbs-mulighed". Det
eneste man har krav på er at få produktet låst på efter 6 måneder (eller
hvad man nu er blevet lovet ved køb)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Claus Christensen

Dato : 03-03-01 12:52

"BHS" <bhs@privacyx.com> skrev i en meddelelse
> Hej Alle
>
> Er der en måde til at unlock et modem Lasat k56 fra Sonofon
> da en af mine vener har dette problem??

Mon ikke en ny frimware vil løse problemet?
Eller kan man nøjes med at læse manualen og finde det S register hvor
nummeret står og fjerne det?
Er der nogen der faktisk har prøvet vil jeg da gerne vide det.
Mvh Claus

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-03-01 14:51

On Sat, 3 Mar 2001 12:51:38 +0100, "Claus Christensen"
<clausch_fjern_mig@daimi.au.dk> wrote:

>"BHS" <bhs@privacyx.com> skrev i en meddelelse

>Mon ikke en ny frimware vil løse problemet?

Der er jo ikke nogen nye firmwares at putte i. Hvis du prøver med en
standard firmware fra en alm. WebSetGo, vil modemet afvise den som
ikke-kompatibel.

>Eller kan man nøjes med at læse manualen og finde det S register hvor
>nummeret står og fjerne det?

Hvis det var så simpelt som et S-register, ville der nok ikke være
mange ISP'er der gad købe den løsning

De skal jo have en vis sikkerhed for at de enten har kunden i min. 6
mdr. eller også får de penge ind, de har investeret i at hverve kunden
- ved at sælge ham /hende et nyt modem til under markedspris.

Mvh.

Thomas Jensen

Fra : Claus Christensen

Dato : 03-03-01 16:41

"Thomas Jensen" <den.gamle.ged@DETTESKALFJERNESmadnessstudio.dk> skrev i en
meddelelse news:3aa0f608.322754@news.stofanet.dk...
> Der er jo ikke nogen nye firmwares at putte i. Hvis du prøver med en
> standard firmware fra en alm. WebSetGo, vil modemet afvise den som
> ikke-kompatibel.
OK, jeg kan forstå at det er prøvet.
Så er jeg selv fri for at bruge tid på det hvis jeg skulle støde i et sådan
modem.
Mvh Claus