FWA fra Sonofon og Andre udbydere !
Fra : Peter Jensen

Dato : 24-02-01 19:52

Hejsa Gruppe.

Jeg ved dette har været oppe før men jeg savner lidt info om visse tíng.

1. Hvordan vil Sonofon dække 95 % af dk inden sommer2001 ? tror i de kan det
?

2. Skal de bare udbygge deres standard antenner rundt omkring i dk ?

3. Har nogen hørt om andre vil udbyde fwa til dk ?

4. Tror i det bliver for dyrt for almindelige husstande ?

Venlig hilsen
Peter Jensen
matrix@tagteam.dk

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 24-02-01 23:41

Hej...

"Peter Jensen" <peterrjensen@privat.dk> wrote:

>1. Hvordan vil Sonofon dække 95 % af dk inden sommer2001 ? tror i de kan det

Ja, det tror jeg de kan, de har jo den store fordel at de allerede har
master stående over hele landet, og aftaler om antenneplaceringer, så
hvis ellers de kan få fat i det nødvendige isenkram hurtigt nok, så ja.

De er dog begyndt at 'hale lidt i land' når det drejer sig om
privatkunder, nu forventer de ikke at der rigtigt kommer 'hul' på det
før engang i 2002, dog mest pga. af prisen som de mener vil være for høj
til privatkunde segmentet i starten.

>3. Har nogen hørt om andre vil udbyde fwa til dk ?

Ja - En stribe andre, når det gælder privatkunder så har Tele2 meldt ud
i sidste uge at de allerede er klar om 1 måned (Erhvervsbladet) og at
de primært vil satse netop på privatkunder!

>4. Tror i det bliver for dyrt for almindelige husstande ?

Hvis ellers konkurrencen virker, så vil prisen nok ikke ligge langt fra
ADSL med samme hastighed. - Men med FWA er der jo muligheder for _meget_
højere hastighed end ADSL kan præstere, og vælger man det, så kan man
nok få brug for lommepengene
--
M.v.h. Ole

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-02-01 23:44

In article <enbg9t0jr37og559a37eb79tiasmlrk326@4ax.com>, Ole Rasmussen wrote:

>Hvis ellers konkurrencen virker, så vil prisen nok ikke ligge langt fra
>ADSL med samme hastighed.

Med mindre de segmenterer markedet og tager mere for det i tyndt
befolkede områder.

>Men med FWA er der jo muligheder for _meget_
>højere hastighed end ADSL kan præstere,

Ikke hvis prisen skal holdes i privat-brugerklassen, så bliver både
udstyret og den forbrugte båndbredde forfærdelig dyr.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Chemist who falls in acid is absorbed in work.
Der arbejder for WOL, |

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-02-01 17:34

Hej...

apj@nerd.dk (Andreas Plesner Jacobsen) wrote:

>Med mindre de segmenterer markedet og tager mere for det i tyndt
>befolkede områder.

Jo, det er selvfølgelig en mulighed, men nu vil det vel tage nogle
måneder før der rigtigt kommer gang i FWA, og i den periode vil TDK
formentlig være nået langt med deres udbygning af ADSL, så vi ender vel
der hvor der ikke rigtigt bliver områder tilbage hvor der ikke kan
tilbydes ADSL, (bortset fra de omtalte 5 %) og dermed forsvinder vel
også muligheden for segmentering af FWA - Det bliver under alle
omstændigheder spændende at se hvad der sker....
--
M.v.h. Ole

Fra : Anders Lund

Dato : 24-02-01 23:49

Der vides ikke så meget om det endnu.

1) meget ledt? De bruger bare da antender de har i forvejn, de dækker næmlig
allerede 95 % af danmark. Der skal bare installeres nyt udstyr på antenderne
2)Som sagt
3)Ja, Telia, Formus Communications denmark, in2Loop (Tele 2), Mediascape
communications og buterNetworks
Kilde: Alt om data
4) Der er endnu ingen der har offentliggjort priser (Efter hvad jeg ved) Men
det siges at det vil koste ca. det samme som adsl. Hvad det så er, med adsl
ligger jo ca. fra 350 kr. - 2000kr.

Mvh
Anders Lund