Input fra port
Fra : Michael Olsen

Dato : 03-10-02 22:28

Hej NG.
Jeg har et Windows program der kører i forgrunden, som modtager kommandoer
fra keyboardet.
Istedet for keyboardet ønskes input til programmet fra serielport ell.
printerport fra et
andet program.
Hvordan for man et program til at ligge i baggrunden der læser porten og
oversætter
det læste til en keyboardkode og sende det videre til programmet i
forgrunden.
Programmet i forgrunden kan ikke ændres.
Findes der nogle API funktioner ell. lignende der kan det.
--
Hilsen
Michael

Fra : Mogens Hansen

Dato : 04-10-02 05:48

"Michael Olsen" <mfolsen@hotmail.com> wrote in message

> Findes der nogle API funktioner ell. lignende der kan det.

Hvis du har et HWND (handle til vindue) til programmet i forgrunden kan du,
så vidt jeg husker, sende WM_KEYUP og WM_KEYDOWN messages til det.
Du kan f.eks. finde vindue med API funktionen "EnumWindows" og så f.eks.
undersøge om Caption er rigtig.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 04-10-02 09:53

> [...]
> så vidt jeg husker, sende WM_KEYUP og WM_KEYDOWN messages til det.
> Du kan f.eks. finde vindue med API funktionen "EnumWindows" og så f.eks.

keybd_event() er også en mulighed. Evt. sammen med EnumDesktopWindows() og SetForegroundWindow().

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 04-10-02 09:57

> [...]
> fra keyboardet.
> Istedet for keyboardet ønskes input til programmet fra serielport ell.

Hvorfor port-input? Smid dog netkort i og brug sockets

Fra : Michael Olsen

Dato : 04-10-02 17:52

"Morten F. Hansen" <SpamRUs@127.0.0.1> skrev i en meddelelse

> Hvorfor port-input? Smid dog netkort i og brug sockets

Programmet skal kun modtage 3 ell 4 informationer fra porten, f.eks. når der
trykkes på en knap,
så et netværkskort er nok overkill.
Prøver at kigge på keybd_event(), EnumDesktopWindows() og
SetForegroundWindow().
Et forslag fra en af mine kollegaer var at skaffe et ekstra keyboard og
trække ledninger derfra til den kontakt der skal bruges.
--
Hilsen
Michael