Foo Fighters - Everlong
Fra : John Schneider

Dato : 03-10-02 21:46

Goddag dk.kultur.musik

Jeg har lige hørt at Foo Fighters kommer til København til december. Det fik
mig til at tænke på at jeg for et års tid siden under et længere ophold i
staterne hørte "Everlong" med dem i en akustiks udgave. Hvilket jeg synes
lød helt fantastisk. Den blev spillet på radiostationen KROQ en del gange +
at de også spillede den optaget live fra radiostationens "Almost Acoustic"
koncert. Og det efter sigende skulle være det nummer der til den koncert
tændte publikum mest til den koncert. Af andre optrædende til koncerten kan
nævnes (som jeg husker nævnt i reklamer) No Doubt, Weezer, Alian Ant Farm,
System of a Down, Coldplay så den var oppe mod stærk konkurrence (i følge
min mening)......

Nå men nu kommer jeg til spørgsmålet.
Er der nogen der ved om Everlong akutisks udgaven er udgivet på CD, eller om
det bare er noget de havde lavet til den pågældende radiostation? Søgning på
www.allmusic.com har ikke givet noget resultat, Google giver et par hits men
ikke rigtig noget om den er udgivet på CD ..... Eller er den eneste måde
at skaffe den på at komme til koncerten og håbe de spiller den til ekstra
nummer....

På forhånd tak,
John

Fra : -V-

Dato : 03-10-02 22:23

"John Schneider" <john.schneider@get2net.dk.REMOVE.TO.REPLY> wrote in
message news:b_1n9.188$XT3.2836@news.get2net.dk...
> [...]
+
> at de også spillede den optaget live fra radiostationens "Almost Acoustic"

Sjovt nok har jeg mindre end 24 timer siden fundet udgaven fra KROQ med et
p2p-program.

Den er så vidt vides ikke udgivet officielt - men ret mig endelig, hvis jeg
tager fejl.

-V-

Fra : Kian Mejdal Pedersen

Dato : 03-10-02 23:05

Næ, det ser ikke ud til, at den er blevet udsendt officielt. Den komplette
liste over Everlong-udgivelserne burde jo stå på følgende adresse og dermed
også en eventuel akustisk version, men det gør den ikke.

http://www.foofighters.com/discog/everlong_details.html

Ses vi i Vega til koncerten? Det tror jeg nok vi gør!

Hilsen
Kian

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> p2p-program.
>
> Den er så vidt vides ikke udgivet officielt - men ret mig endelig, hvis

---

Fra : Kim Riber

Dato : 04-10-02 15:54

Hej John

Everlong med FF. hmmm jeg har et par udgaver med nummeret i akustisk udgave.
En hvor de spiller den i et Howard Stern program (ved ikke om det er KROQ) +
en udgave fra en David Lettermann udsendelse. Jeg har fundet dem på, Na....r
og Mo.....s og Ka..a ingen nævnt ingen glemt.

Kim Riber

"John Schneider" <john.schneider@get2net.dk.REMOVE.TO.REPLY> skrev i en
meddelelse news:b_1n9.188$XT3.2836@news.get2net.dk...

Fra : John Schneider

Dato : 04-10-02 16:13

Hmmmm...... jeg har ellers selv prøvet at ikke at downloade musik fra
nettet, da jeg "heller ikke stjæler i brugsen". Men det lader måske at være
den eneste mulighed.

I skal have mange tak for svarene