E-Mail
webnoob 5265
Xnews som mailklient
Fra : Lars Klintholm

Dato : 03-10-02 21:46

Jeg kører med Hamster på både mail og news, og ville gerne kunne læse
mine mails i Xnews.

Jeg er kommet så langt som til i Hamster at have oprettet en lokal
nyhedsgruppe, kaldet mail.hamster.

Dernæst har jeg i Hamster-mappen oprettet filen MailFilt.hst, der
indeholder disse to linier:

[*]
postto(mail.hamster)   Any-Recipient:

og så går jeg i Xnews og abonnerer på gruppen mail.hamster

Det virker fint, alle mail kan læses i Xnews. Men hvis jeg så går over
i mit "rigtige" mailprogram for at svare på mailen, så er den ikke at
se. Findes der en måde, således at jeg kan se min mail i Xnews, men
svare på den med mit rigtige mailprogram -sådan en slags "Behold kopi
på server" kommando?

--
Mvh.
LarsK

Fra : Dino

Dato : 04-10-02 05:05

Den 3-10 2002 skrev Lars Klintholm i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> se. Findes der en måde, således at jeg kan se min mail i Xnews, men
> svare på den med mit rigtige mailprogram -sådan en slags "Behold kopi

Nu har jeg ikke prøvet det, på den måde! Men måske virker det??

[*]
add(mailkontonavn) Any-Recipient:
postto(mail.hamster)   Any-Recipient:

--
Dino

Mine scripts og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Lars Klintholm

Dato : 04-10-02 09:06

Den 04 okt 2002 skrev Dino i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Nu har jeg ikke prøvet det, på den måde! Men måske virker det??

Ikke som forventet, jeg har lavet flg.:

[*]
add(mail.tiscali.dk) Any-Recipient:
postto(mail.hamster) Any-Recipient:

og det giver følgende returmail til afsender:

<klip>

--
Mvh.
LarsK

Fra : Dino

Dato : 04-10-02 17:03

Den 4-10 2002 skrev Lars Klintholm i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [*]
> add(mail.tiscali.dk) Any-Recipient:
> postto(mail.hamster) Any-Recipient:

Undskyld, men jeg havde travlt i morges, var på vej ud af dørren!
Det jeg mente var "add(brugernavn)", altså brugernavn på den bruger der
skal have mailen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 04-10-02 18:18

Den 04 okt 2002 skrev Dino:

> Undskyld, men jeg havde travlt i morges, var på vej ud af dørren!

Og så klokken 6! (gys)

> Det jeg mente var "add(brugernavn)", altså brugernavn på den
> bruger der skal have mailen.

Bingo! Virker!

Nu er jeg ikke så langt med at oprette brugere, men "add(admin)" dur
her.

Tak for hjælpen
--
Mvh.