Hjaelp til i aften
Fra : Pia

Dato : 03-10-02 16:10

Hej med jer

Vi skal have en gryderet i aften (oksekoed i guinness), og jeg vil gerne
bage et par boller at have til. Desvaerre bor jeg i England, hvor det er
stort set umuligt at faa fat paa gaer. Saa jeg ville hoere, om der er
nogen, der har en opskrift paa broed eller boller uden gaer (heller ikke
toer-gaer, da jeg ikke lige har noget).

Paa forhaand tak

Pia

Fra : rasmus carlsen

Dato : 03-10-02 18:32

> [...]
> stort set umuligt at faa fat paa gaer. Saa jeg ville hoere, om der er
> nogen, der har en opskrift paa broed eller boller uden gaer (heller ikke

- hvis det nu havde været i morgen aften kunne du i dag have lavet dejen som
du plejer ... blot uden gær. Når du så lader den hæve 17-20 timer i KØLESKAB
har du en fin dej, der giver et godt om end bastant brød ...

ras

Fra : Pia

Dato : 03-10-02 18:55

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
KØLESKAB
> har du en fin dej, der giver et godt om end bastant brød ...

Det har jeg da aldrig hoert om!!! Men jeg maa proeve en gang. Jeg har som
sagt sjaeldent ordentligt gaer.

Tak skal du have

Knus

Pia

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-10-02 18:44

"Pia" <pia.a.reynolds@btinternet.com> skrev i en meddelelse
> Hej med jer
>
> Vi skal have en gryderet i aften (oksekoed i guinness), og jeg vil gerne
> bage et par boller at have til.

Du kan bruge bagepulver i stedet, hvis du har det.

Du får lige min opskrift på snobrød (der er med bagepulver, fordi man så kan
have dejen liggende i timevis uden at den hæver i utide):

6 boller:
300 g mel
2 tsk. bagepulver
1 tsk salt
--- blandes, herefter tilsættes
25 g olie
2 dl kold mælk eller vand

Der er ikke den samme gode smag som i gærbrød, men i mangel af bedre...

Hilsen Inger

Fra : Pia

Dato : 03-10-02 18:57

"Inger Pedersen" <inger@pedersen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Du får lige min opskrift på snobrød (der er med bagepulver, fordi man så
kan
> have dejen liggende i timevis uden at den hæver i utide):
> Hilsen Inger

Tak for det. Som du kan laese ovenfor, saa har jeg fundet en loesning for
denne gang. Men da det er saa svaert at finde gaer, er det en god opskrift
at have liggende.

Tak for hjaelpen

Knus

pia

Fra : Pia

Dato : 03-10-02 18:55

Svar til mig selv...jeg fandt en pakke chiabatta mix, som jeg havde glemt
alt om. Problem loest :)

Pia