Hollywood plus
Fra : Jan Christiansen

Dato : 04-10-02 00:20

Hej gruppe
Jeg har for et stykke tid siden købt et dvd drev og et hollywood+ pci kort
til min "gamle PC". Det fungerer perfekt jeg ser dvd-film i top kvalitet på
mit tv. Nu er mit spørgsmål om jeg kan anvende mit tv som monitor via min
tv-out.Er det muligt og hvad skal der til?
Med venlig hilsen
Jan

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-10-02 17:28

Først skal du stille dit ur, og dernæst skal du forbinde tv-out på
computeren med video-in på fjernsynet.
En passende lang ledning vil vær godt.
Hvis dit grafikkort har s-video out og dit tv ikke har s-video in skal du
måske have et konverter stik.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : FeZ

Dato : 03-10-02 18:24

"Jan Christiansen" <jansan@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er mit spørgsmål om jeg kan anvende mit tv som monitor via min
> tv-out.Er det muligt og hvad skal der til?

Hollywood+ er et rent Mpeg-kort - det er ikke muligt at få
vist andet end Mpeg-filer (DVD, VCD mv) via dette kort.
--
FeZ

Fra : hjalte aka. izeqb

Dato : 03-10-02 22:47

> Hollywood+ er et rent Mpeg-kort - det er ikke muligt at få
> vist andet end Mpeg-filer (DVD, VCD mv) via dette kort.

Det er ikke helt rigtigt.
Der er lavet et lille program der hedder Divx+ (svjh), det kan vise DivX
film igennem H+ kortet.
Dog er det stadig CPU'en og ikke kortet der der "decompresser" filmen, men
det beviser at man godt kan bruge udgangen til andet end MPEG film.

Men jeg tror nu ikke at der er lavet noget software til det kort, der kan
vise skærmbilledet i TV'et.

MVH.
Hjalte

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-10-02 13:57

"hjalte aka. izeqb" <isak@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dog er det stadig CPU'en og ikke kortet der der "decompresser" filmen, men
> det beviser at man godt kan bruge udgangen til andet end MPEG film.

Det er korrekt - har også selv forsøgt mig med det i sin tid.
Jeg nævnte det ikke da det ikke var det spørgsmålet gik på,
men på om man generelt kan bruge TV som monitor med det
kort. Og der må svaret stadig være "nej".
--
Peter J -aka- FeZ

Fra : hjalte aka. izeqb

Dato : 04-10-02 23:36

Peter Jensen <pj@no.spam.dreisler.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9d8ff0$0$69039$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er korrekt - har også selv forsøgt mig med det i sin tid.
> Jeg nævnte det ikke da det ikke var det spørgsmålet gik på,
> men på om man generelt kan bruge TV som monitor med det
> kort. Og der må svaret stadig være "nej".

Der findes ihvertilfald ikke noget software til det endnu (og det kommer der
sikkert heller ikke), men når man kan afspille divx filer gennem
TV-udgangen, burde man så, teoretisk ikke også kunne vise skrivebordet?

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 05-10-02 07:41

> [...]
> sikkert heller ikke), men når man kan afspille divx filer gennem
> TV-udgangen, burde man så, teoretisk ikke også kunne vise skrivebordet?

Det tror jeg ikke. Hva jeg ved af så gør H+ programmet det, at den
konvertere Divx filmen løbende til Mpg format, og sender det direkte til
Hollywood+ kortet hvorefter det vises på fjernsyn. Det er også derfor det
kræver en lidt kraftigere maskine at vise Divx film på tv'et med H+ uden
billederne bliver en anelse rykvis.
Jeg tror det vil kræve alt for meget, og få Hollywood el Dxr3 kortet som det
også er til at vise skrivebordet.

Hygge

Søren C