Skrive til txt-fil
Fra : Mads Madsen

Dato : 03-10-02 14:28

Hej Gruppe
Jeg er lavet et meget simpelt lille script(nedenstående) som skal putte
outputtet fra en formular(html - kommer også nedenunder). Det hele fungerer
næsten som det skal. Det eneste problem er at når jeg skriver en tekst ind i
min form med linieskift - bliver linieskiftene til mellemrum i min txt-fil.
Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at få linieskift??

Hilsen Mads

Html-fil!

<FORM action="form2txt.php" method="POST">
<TABLE BORDER=1 CELLPADDING=10 ALIGN="CENTER"><TR><TD ALIGN="CENTER">
<TABLE BORDER=0 WIDTH="100%" ALIGN="CENTER"><TR><TD><FONT FACE="Arial"
SIZE="-1"></FONT>Nyheder</TD></TR><TR>
<TD ALIGN="CENTER"><P ALIGN=JUSTIFY><FONT FACE="Arial" SIZE="-1">
<TEXTAREA cols="50" name="nyheder" rows="6" wrap=VIRTUAL></TEXTAREA><br><br>
<CENTER><INPUT type="submit" value="Send nyheder"> <INPUT type="reset"
value="Slet alt"></CENTER>
</FONT></P>
</TD></TR></TABLE>
</TD></TR></TABLE>
</form>

Script-fil

<?php
$DEFAULT_EXIT_PAGE = "2a.php";
// En: exit page.

$fil = fopen("2a.txt", "w");
fwrite($fil, "$nyheder");
fclose($fil);

if(! $exit_page)
$exit_page = $DEFAULT_EXIT_PAGE;

Header("Location: ".$exit_page);
// Exit -> $exit_page

?>

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-10-02 15:03

Mads Madsen wrote in <3d9c45f2$0$18152$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Det eneste problem er at når jeg skriver en
> tekst ind i min form med linieskift - bliver linieskiftene til mellemrum i
> min txt-fil.

Er du sikker på at der ikke er linjeskift i filen?
Husk at linjeskift bliver ignoreret i HTML!
Prøv evt. at sætte et "<pre>"-tag ind foran teksten.

Man plejer at løse problemet med nl2br(). Fx:
echo nl2br($tekst);

--
Mvh.

Niels Andersen