Stjålet ?
Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 03-10-02 11:03

Kan man tjekke om en bærbar er stjålet inden man køber den via seriel
nummeret ?
/Søren

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 03-10-02 11:16

Søren Gørtz Olesen skrev: (messageID: <news:anh4ln$d2u$1@sunsite.dk>)

> Kan man tjekke om en bærbar er stjålet inden man køber den via seriel
> nummeret ?

Jeg ved ikke om politiet vil være behjælpelige, men hvis den er stjålet
må man formode at de har serienummeret på den i en anmeldelse.

Ellers er det jo op til dig selv, at forlange kvittering og iøvrigt tænke
dig om. Er den meget billig, er der nok noget galt - enten har den en
skjult defekt, eller også kan den være stjålet.

Hvorledes du står mht. at handle i hhv. god- og ond tro, kan de hjælpe
dig med i dk.videnskab.jura

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 03-10-02 11:17

"Søren Gørtz Olesen" <news@sark.dk> wrote in message
> Kan man tjekke om en bærbar er stjålet inden man køber den via seriel
> nummeret ?
> /Søren

Hvis du ringer til politiet kan de vel slå op i deres database og se om det
pågældene nummer har været meldt stjålet.

MVH

Dennis Nielsen

________________
Hardware, n : The parts of a computer system that can be kicked.

Fra : ebbe

Dato : 03-10-02 13:35

"Søren Gørtz Olesen" <news@sark.dk> skrev i en meddelelse news:anh4ln$d2u$1@sunsite.dk...
> Kan man tjekke om en bærbar er stjålet inden man køber den via seriel
> nummeret ?
> /Søren

Ring til KOSTERREGISTERET hos nærmeste politi, de oplyser gerne og ringer tilbage.....

Jeg fik også en bærbar tilbudt i læsesalen på biblioteket - ringede og fik at den var
meddelt stjålet.

Jeg spurgte køber om jeg måtte få serienr. for at ringe til importøren, om der stadig
kunne fås reservedele.
Noget skulle jeg gøre.

Jeg sagde til sælger, at jeg alligevel ikke var interesseret - gik og ventede om politiet
ville ringe for at høre nærmere,
men da det var en kontordame hos politiet, blev der ingen sag ud af det, jeg kendte ikke
sælgers navn, andet end
han sad på biblioteket og demonstrede, samt læste alle de kærlighedssexbreve den
indeholdt, det var ret saftigt !!!