Hvordan får jeg min printer tilbage?
Fra : Henrik K.

Dato : 03-10-02 10:27

Hej,

Efter opfordring fra supporten, sendte jeg min printer ind til den
pågældende medarbejder, som herefter ville ordne min printer. Det skete
ultimo juli 2002.

Jeg har endnu ikke fået min printer tilbage, selvom jeg en måned senere fik
at vide, at den var lavet og at de ville sende den retur. Medarbejderen har
været syg, og der er tilsyneladende ingen andre i biksen, der kan finde ud
af noget. De lover at undersøge det og ringe tilbage - men de gør ingen af
delene.

Hvordan får jeg min printer retur fra Sverige? Jeg har ringet og ringet og
sendt en reklamation til det multinationale selskabs danske hovedkontor, men
der sker intet.

Hvilke muligheder har jeg? Jeg vil have min printer tilbage, og det kan kun
gå for langsomt. Kan jeg alternativt leje en printer og kræve firmaet
erstatning for lejesummen?

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Anders Mouritsen

Dato : 03-10-02 10:49

Hvad er det for et amatørfirma du har købt den hos, og hvilke slags printer
er det?

Fra : Henrik K.

Dato : 03-10-02 11:04

> Hvad er det for et amatørfirma du har købt den hos, og hvilke slags
printer
> er det?

Jeg ønsker ikke at nævne navnet, men at dømme efter virksomhedens størrelse
burde det bestemt ikke være et amatørfirma... Det er en laserprinter.

Henrik

Fra : rasmus carlsen

Dato : 03-10-02 11:44

Send dem et anbealet brev hvori du redegør for hele historien - kort og
nøgternt og uden at skælde ud - og beder om at få din printer
(funktionsdygtig) tilbage inden en bestemt tidsfrist - fo eksemepel 8 dage.

Og skriv så også, at såfremt du ikke har hørt fra dem i løbet af de omtalte
8 dage, så betragter du den manglende respons som en benægtelse af, at de
har printeren ...

Se så hvad der sker - du kan evt tilføje, at du ser dig nødt til at kontakte
en advokat osv ... men husk: hvis du truer med det så skal du nok gøre alvor
af det ...

mvh

ras

Fra : Henrik K.

Dato : 03-10-02 14:07

> Og skriv så også, at såfremt du ikke har hørt fra dem i løbet af de
omtalte
> 8 dage, så betragter du den manglende respons som en benægtelse af, at de
> har printeren ...

De benægter ikke, at de måske har printeren - de ved det bare ikke rigtig,
og der sker ikke en snut. De trækker simpelt hen sagen i langdrag, og jeg
tror overhovedet ikke på dem, når de siger at de nok skal finde ud af
noget - for det har de sagt i ugevis nu uden resultater.

Jeg vil bare have printeren tilbage...

Hvad gør en advokat ved sagen, andet end hans brevpapir er flottere end mit?

Henrik

Fra : rasmus carlsen

Dato : 03-10-02 18:29

> omtalte
>
> De benægter ikke, at de måske har printeren - de ved det bare ikke rigtig,
> og der sker ikke en snut. De trækker simpelt hen sagen i langdrag,

- nemlig derfor skal du skrive, at du betragter det som om de nægter at have
printeren. Det tvinger dem jo til at komme med et meget klart svar ...

> Hvad gør en advokat ved sagen, andet end hans brevpapir er flottere end
mit?

- måske ikke så meget andet. Men det kan nogen gange også være nok.
Du kan evt. ogdså skrive direkte til en af mellembosserne i firmaet ...

ras

Fra : David T. Metz

Dato : 03-10-02 11:53

Henrik K. skriblede:

> Hvordan får jeg min printer retur fra Sverige?

Hvis den er købt i udlandet (evt. postordre) er der en klagevejledning her:

http://www.fs.dk/klager/klaghvad.htm#udl

Hvis den er købt herhjemme og blot er sendt til rep. i udlandet skal du
klage til købsstedet.

David

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-10-02 14:18

"Henrik K." <hku@tiscali.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Efter opfordring fra supporten, sendte jeg min printer ind til den
> pågældende medarbejder, som herefter ville ordne min printer. Det skete
> ultimo juli 2002.

Lidt flere oplysninger vil være gavnlige:
Er der tale om et forbrugerkøb?
Altså har du købt den privat.

Hvornår er den købt?

Er det en reperation som følge af en reklamation, eller dækket af garanti?

Er den indleveret via en forhandler eller direkte til importøren?

Fyld lidt mere på, så viser der sig måske andre muligheder...

/Per

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 03-10-02 18:41

"Henrik K." wrote:

Næ, du kan under henvisning til dato for indsendelse, samt returnr
anmode om udbetaling af erstatning, svarende til en erstatningsprinter,
og kan de skaffe en brugt, er det fint for dig, med 14 dages respit.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Morten

Dato : 03-10-02 22:24

> Næ, du kan under henvisning til dato for indsendelse, samt returnr
> anmode om udbetaling af erstatning,

Så må man først kunne dokumentere et tab som følge af fraværet af
printeren, samt at man har søgt at begrænse sit tab.

Mvh.
Morten

Fra : Henrik K.

Dato : 04-10-02 14:12

Jeg skal for retfærdighedens skyld tilføje, at selskabet faktisk har
reageret hurtigt efter reklamationen til hovedkontoret - og jeg er ikke i
tvivl om, at der nok skal komme en fornuftig løsning på problemet uden hjælp
fra advokater, anbefalede breve osv.

Men tak for hjælpen til jer, der kom med et bud på løsning af situationen...

God weekend!

Henrik