Insomnia ???
Fra : Kostas

Dato : 02-10-02 22:45

Jeg lurer lidt på at ville se denne film - men kan det passe at den netop udgivede amerikanske film er et "remake" af en film fra
1999 som nu kan købes i en Criterion udgave???

Hvilken skal man så vælge - der er jo som regel en grund til at criterion udgiver en film - men den anden har et rimeligt cast.

Anyone? - please no spoilers!!!

Kostas
email@supertips.dk
www.supertips.dk

Fra : Morten Steen

Dato : 02-10-02 23:06

> Jeg lurer lidt på at ville se denne film - men kan det passe at den netop
udgivede amerikanske film er et "remake" af en film fra
> 1999 som nu kan købes i en Criterion udgave???

Tsk-tsk, og jeg troede du var Criterion-freak, Kostas?
Men ja, "Insomnia" er en remake af en FREM-RA-GEN-DE norsk thriller med
bl.a. Stellan Skarsgård. Jeg har selv fornøjelsen af at eje den førnævnte
Criterion-udgave. Købte den for samlingens skyld, uden at vide meget om den,
men blev overordentlig overrasket da jeg så den.
Virkelig en god film.

Den amerikanske har jeg endnu ikke set, men det engelske filmblad Empire
giver den 4 stjerner ud af 5, og skriver bl.a. at den er "head and shoulders
above a normal crime thriller". Så den er garanteret også glimrende. Og så
er det jo altid sjovt at se Robin Williams spille lidt imod type... (det var
altså ingen spoiler!)

> Hvilken skal man så vælge - der er jo som regel en grund til at criterion
udgiver en film - men den anden har et rimeligt cast.

Se dog dem begge!

Morten

Fra : Kostas

Dato : 02-10-02 23:16

> Tsk-tsk, og jeg troede du var Criterion-freak, Kostas?

Freak vil jeg ikke kalde det - jeg skal ikke eje dem alle for enhver pris - men nyder dog deres udgaver og køber lidt indimellem.

> [...]

> er det jo altid sjovt at se Robin Williams spille lidt imod type... (det var

Har hørt lidt om at RW spiller en lidt anderledes rolle end han plejer. Læste et interview med ham i Rolling Stone. Glæder mig også
til filmen One Hour Photo med ham. Der spiller han vist helt fantastisk.

> udgiver en film - men den anden har et rimeligt cast.
>
> Se dog dem begge!

Ja det ender det jo nok med. Men hvilken skal man så se først... livet er fuld af beslutninger

mvh

Kostas