lov vedr. arbejdstider på en byggeplads!
Fra : Martin

Dato : 02-10-02 21:58

Hej ng

Jeg er pt bosiddende i noget jeg vil kalde et tæt bebebygget område. Lige på
den anden side af vejen er der på nuværende tidspunkt et større byggeprojekt
i gang. Det larmer afsindigt meget. Findes der ikke en lov der omhandler
arbejdstiden for larmende arbejde i et "tæt bebygget område". Lige pt.
starter de ud 6:15 hvilket lige er tidligt nok for mig...

Med venlig og lidt søvnig hilsen

Martin

Fra : Knud Thomsen

Dato : 03-10-02 08:06

"Martin" <borglumFJERNDETHER@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> arbejdstiden for larmende arbejde i et "tæt bebygget område". Lige pt.
> starter de ud 6:15 hvilket lige er tidligt nok for mig...

Den lov kan jeg vanskeligt tro findes. Uanset hvornår der arbejdes vil det
genere nogen - måske ikke dig, men din nabo.
For at tage sådanne hensyn er der i visse byggekontrakter indarbejdet et
krav om at der f.eks. kun må arbejdes indenfor 7.00 - 17.00 eller noget
lignende.

Venligh ilsen
Knud

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-10-02 11:23

"Martin" <borglumFJERNDETHER@mail.dk> wrote in message
> [...]

> arbejdstiden for larmende arbejde i et "tæt bebygget område". Lige pt.
> starter de ud 6:15 hvilket lige er tidligt nok for mig...

Byggepladser er undergivet miljølovgovningen som alle andre virksomheder.
Kontakt din kommunes tekniske forvaltning, for at bede dem se på sagen.
Der kan evt. være givet en dispensation fra lovgivningen, - det sker i
konkrete sager, og det vil forvaltningen så også være klar over (de har jo
selv givet den...).

/Per