ISHØJ KOMMUNE
Fra : PRESTIJ

Dato : 05-01-01 00:55

Er der nogen der ved hvilken udbyder de får i Ishøj??
Jeg har et par gange kontaktet komm men uden held.

De taler om en 256 linie downstream til 99,- om måneden og fri trafik. Hvis
man skal bruge en hurtigere linie er der selvfølgelig pris forskel. Men det
maksimale er 1.024.

Er der andre i denne gruppe som er tilsluttet til nettet via kommunen til
disse priser?? Hvis ja ville jeg meget gerne vide priser

Jeg bliver tilsluttet ca.d 15/2-01.

Jeg kan bare ikke vente..............

I øjeblikket har jeg ISDN (It really sucks) downloader højst med 11 ved dobb
linie.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-01-01 03:44

Fri, 5 Jan 2001 00:54:52 +0100, skrev "PRESTIJ" <prestij@get2net.dk>:

>I øjeblikket har jeg ISDN (It really sucks) downloader højst med 11 ved dobb
>linie.

Det er fordi din seriel port ikke kan klare en højere hastighed.

Løsningen hedder måske shsmod, som fås på
<http://www.devdrv.com/shsmod/>.
Det understøtter dog ikke alle bundkort, men der følger et testprogram
med, som undersøger om det er understøttet.
(Fylder under 100 KB at hente)

Ellers er der tre andre løsninger, men når du skifter snart, så er de
nok ikke aktuelle.

Intern ISDN-adapter
ISDN-adapter, som tilsluttes med USB
Highspeed serielport til et par hundrede kr.

Med disse løsninger kan du komme op på 15 - 16 Kb/s.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 06-01-01 13:02

>Løsningen hedder måske shsmod, som fås på
><http://www.devdrv.com/shsmod/>.

Adressen er vist forkert. Den virker ikke. Prøv lige at checke den.

>Highspeed serielport til et par hundrede kr.

Hmmm. Har jeg prøvet. Kunne ikke få den til at virke da der ikke var
drivere til windows NT. Du kan få mit for 100 kr. u/gar.

Flemming Thor Hansen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-01-01 15:34

Flemming Thor Hansen skrev:

>Adressen er vist forkert. Den virker ikke. Prøv lige at checke den.

Den er god nok, men jeg kan nu heller ikke indlæse siden nu...

http://google.com/search?q=shsmod

Jeg fik det desværre aldrig til at virke da jeg havde ISDN, selvom mit
hardware efter programmet selv var fuldt understøttet.
--
venligst
/Lasse

Tjen lidt lommepenge og få flere besøgende på din hjemmeside...
http://tjenpenge.com/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-01-01 16:12

Sat, 06 Jan 2001 13:01:32 +0100, skrev Flemming Thor Hansen
<fth@nospam_mobilixnet.dk>:

>Adressen er vist forkert. Den virker ikke.

Adressen er god nok, men af uransagelige grunde kan den til tider være
svær at komme ind på.

Shsmod til Win 2000 kan også hentes på
http://download.r23.dk/ZYXEL/ZYX_APPL/SHSW2KU2.ZIP

Om den virker på NT 4 ved jeg ikke.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Gorm N. Jensen

Dato : 07-01-01 03:02

SNIP

> Hmmm. Har jeg prøvet. Kunne ikke få den til at virke da der ikke var
> drivere til windows NT. Du kan få mit for 100 kr. u/gar.
> --

Man kan få mange "high speed" ser. porte, men det skal være med 16650 UART
og ikke 16550 som også fås som "high speed", jeg har kørt med en 16650 under
både Win NT 4.0 og Win 2000 uden problem, henter med 15-16 KB/sek.
--------
Mvh
Gorm N. Jensen
(to reply directly to me, please remove "nooospam" from my e-mail adr.)

Fra : frank damgaard

Dato : 08-01-01 08:16

Gorm N. Jensen <gnj@"nooospam"chinook.dk> wrote:

> Man kan få mange "high speed" ser. porte, men det skal være med 16650 UART
> og ikke 16550 som også fås som "high speed", jeg har kørt med en 16650 under

Pladder.

Det der afgør hastigheden er den clockdeler der forsynder UART
med clockfrekvens. Normalt er det 16xBPS-rate.
Neddelerkredsløbet skal forsyne chip'en med f.eks. 230400*16 Hz eller
460800*16 Hz .
Om det er 16550 , 16C650 eller evt. 16450 er ikke det væsentlige.
Dog 16450 har kun 4 byte buffer, så en 16550 er nok at foretrække.
Andre chips (16c650, 16c750 mv.) er blot afarter af 16550
med andre defekter, men f.eks. lavet til PCI eller lignende.

Og at man har lavet PC/Intel hardware der er bras er egentlig trist.
Jeg har bygget Z80-maskiner i 1980'erne med serielporte der kunne
allerede dengang 230400bps, hvor ellers PC'ere højst kunne 4800bps
med standard serielporten (8250) !
--
Frank Damgaard