Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Er i tvlvl med hensyn til TV-Out
Fra : David Christiansen

Dato : 02-10-02 16:07

Hej gruppe
Heg har kig på følgende kort:

InnoVISION Tornado GeForce4 Ti 4200 TV-Out + DVI Retail
Max Resolution: 2048 x 1536 pixels
Memory: 128MB DDR-RAM
Chip: nVIDIA GeForce4 Ti 4200
RAMDAC: 2 x 350MHz
Type: AGP x2 / x4
Connector: 15pin D-sub / TV-Out / DVI

TV-out er et SVHS stik

Jeg har et grafikkort med SVHS og standart VHS udgang, samt en SCART adapter
til fjernsynet der kan tage begge dele, først prøvede jeg nemlig et SVHS
kabel, med det resultat at billedet blev sort-hvid, hvorimod det virkede
fint med et almindeligt VHS kabel.

Mit spørgsmål er så om jeg kan sætte et stik (adapter?) på, så SVHS signalet
bliver lavet om til et almindeligt VHS stik (Phono?) uden at billedet bliver
sort-hvid?

Mvh

David

P.S.
Betyder DVI udgangen at jeg kan sætte en ekstra skærm til (dual monitor) så
jeg ikke behøver mit ekstra PCI grafikkort mere?

Fra : Martin

Dato : 02-10-02 16:29

Det kan være fordi, dit TV ikke er kompertibel med S-VHS...

http://www.av-supply.dk
Har en converter som konvertere S-VHS til almindelig VHS (komposit), i
scart-stikket så S-VHS bevares så længe så mulig, for at minimere tabet.
Converteren var en mulighed.
En anden mulighed, er at købe et nyt TV, da alle nyere TV er S-VHS
kompertible (Vil jeg tro), men det er selvfølgelig en noget dyre løsning.

Martin

Fra : Lars Mosegård

Dato : 02-10-02 17:47

"David Christiansen" <davidx@ofir.dk> wrote in message
> [...]
signalet
> bliver lavet om til et almindeligt VHS stik (Phono?) uden at billedet

Der følger SVHS -> Composite adapter med til kortet (har det selv).

> P.S.
> Betyder DVI udgangen at jeg kan sætte en ekstra skærm til (dual monitor)

> jeg ikke behøver mit ekstra PCI grafikkort mere?

Jep, der medfølger også DVI->VGA adapter

Mvh
Lars

Fra : David Christiansen

Dato : 03-10-02 08:39

He he
Lækkert nok! tak for svaret

Er det ellers et godt kort? støjsvag, ikke for varm? osv?

Mvh

David