Hjemmelavede rolle- opg brædtspil
Fra : Jeppe Møller

Dato : 02-10-02 14:54

Er der nogen der har hjemmelavede rollespil og brædtspil liggende (evnt. på
nettet) som man kunne smugkigge på?
- Sammen med et par kammerater er vi begyndt at lege lidt og vi kunne godt
tænke os at sammenligne, evnt. få ideer mv.

vh
/JeppeM

Fra : Klaus Æ. Mogensen

Dato : 02-10-02 21:08

"Jeppe Møller" <jeppem@groenjord PUNKTUM dk> skrev:

> [...]
> - Sammen med et par kammerater er vi begyndt at lege lidt og vi
> kunne godt tænke os at sammenligne, evnt. få ideer mv.

Her er et ufærdigt rollespil:

http://hjem.get2net.dk/Klaudius/Omega.htm

Der mangler bl.a. regler for missilvåben.

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 03-10-02 13:15

"Jeppe Møller" <jeppem@groenjord PUNKTUM dk> writes:

> [...]
> - Sammen med et par kammerater er vi begyndt at lege lidt og vi kunne godt
> tænke os at sammenligne, evnt. få ideer mv.

Jeg er ved at arbejde på et brætspil i stil med Britannia,
Civilization og History of the World, men med diverse twists. Den
nuværende udgave kan ses på http://www.diku.dk/~torbenm/BH.zip .

Denne zip-fil indeholder to PDF filer: En med reglerne og en med
brættet. Brikker må I lave selv.

Der ligger masser af hjemmelavede rollespil og rollespilsverdener
rundt omkring på nettet. Se f.eks.
http://hiddenway.tripod.com/world/rating.html og
http://www.homebrew.net/games/ .

   Torben