lodret linie...
Fra : Karen Aggerholm

Dato : 02-10-02 11:29

Hej med jer,

Da jeg er ny her, og ikke ved om emnet har været oppe før, men eftersom jeg
har prøvet utallige gange at finde et sted hvor jeg kan lave en lodret linie
til at adskille spalter med (ligesom de spalter der findes i en avis)
henvender jeg nu til jer...

Er der nogen af jeg der ved det ?
Der er en knap hvor man kan lave en vandret linie, men ikek lodret... hvad
gør jeg så ???

Venter spændt på jeres svar...

Mvh. Karen Aggerholm

Fra : Viggo

Dato : 02-10-02 13:04

"Karen Aggerholm" <quinde@worldonline.dk> wrote in message
[...]

"Du laver bare en vandret streg, højreklikker på
den, og vælger egenskaber for streg. I egenskaber for streg ændrer du
bredden til f.eks 1 pixel og højden til f.eks 200 pixel og vupti.... så har
du en lodret streg."
Skrev Andersen for længe siden, og jeg gemte rådet.
--

Vh
Viggo

Fra : Karen Aggerholm

Dato : 03-10-02 10:38

Tak for dit svar. Ja, det lyder logisk nok, og jeg har også forsøgt med at
lave den lodrette lige men...

Jeg kan nu ikke finde ud af at skrive en tekst før og efter linie, ligesom
at skrive i spalter...

Kan nogen forklare mig nærmere omkring det ...

Mvh.

Karen...

Fra : Viggo

Dato : 04-10-02 09:26

[...]

-------------------

Tabel med 3 kolonner. Sæt den lodrette streg i midterste og skriv i venstre
og højre kolonne.

--

Vh
Viggo

Fra : Matilda

Dato : 04-10-02 10:04

"Viggo" <vboller@post2.tele.dk> wrote in

> Tabel med 3 kolonner. Sæt den lodrette streg i midterste og skriv i
> venstre og højre kolonne.

Det ser ikke ud til at man i FP kan sætte stregen til 1px bred og 100% høj.
Man skal enten benytte px el % og så kan man vel ikke lave avisspalter ?

MVH

Fra : Ulrik Friis

Dato : 06-10-02 20:00

"Matilda" <matilda@nevertrustme.ya> skrev i en meddelelse
> [...]
høj.
> Man skal enten benytte px el % og så kan man vel ikke lave avisspalter ?

Man har naturligvis et arsenal af små tomme transparente giffer. Hvis man
vil have en række eller en kolonne til at være 1 px bred indsætter man en
lille 1x1 px gif og fjerner højde/bredde attributten for cellene. Men først
sættes baggrundsfarven, da det er umanerlig svært at ramme en celle der kun
er 1 px bred.

mvh
Ulrik