Hvem har skrevet "Hot town summer in the c~
Fra : nn

Dato : 02-10-02 10:08

Hej.
Jeg har et væddemål kørende med en angående, hvem der har skrevet "Hot town
summer in the city". Jeg mener selv det er Joe Cocker, men der er åbenbart
flere der har skrevet denne sang, ved I hvem der oprindeligt har skrevet
den?
m.v.h. Jakob

Fra : Michael Petersen

Dato : 02-10-02 10:25

iflg: http://www.warr.org/odds.html#Daydream blev nummeret skrevet af "Lovin
Spoonful" som også bekræftes af http://www.lovinspoonful.com/history.shtml

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 02-10-02 10:37

Michael Petersen wrote:
> iflg: http://www.warr.org/odds.html#Daydream blev nummeret skrevet af
> "Lovin Spoonful" som også bekræftes af
> http://www.lovinspoonful.com/history.shtml

Det samme kan konstateres ved at slå nummeret op på allmusic.com.

/Nikolaj

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-10-02 23:08

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> Michael
>
> Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Hej igen Michael

Nu har jeg været ved at undersøge det lidt, og den med Lovin' Spoonful, er
desværre for dig, den som de andre har fortalt om, det er dog ikke lykkedes
mig at finde den anden, som jeg også kunne huske, men jeg har konstateret,
at den du mener, er identisk med Lovin' Spoonful, så du må nok bide i det
sure æble, og erkende du har tabt dit væddemål..

M.V.H.....Benny..

Fra : Michael Petersen

Dato : 04-10-02 10:36

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i

> [...]
> at den du mener, er identisk med Lovin' Spoonful, så du må nok bide i det
> sure æble, og erkende du har tabt dit væddemål..

øhhh

jeg har ikke væddet med nogen. Jeg har derimod fortalt Jacob (NN) at det er
Lovin Spoonful som har lavet summer in the city.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-10-02 11:27

> [...]
>
> --
> Michael
>
> Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Hejsa

Sorry, en lille smutter

M.V.H.....Benny..

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-10-02 11:06

> [...]
> "Hot town summer in the city". Jeg mener selv det er Joe Cocker, men
> der er åbenbart flere der har skrevet denne sang, ved I hvem der

Du kommer til at tabe mange væddemål, hvis du holder på at Joe Cocker har
skrevet noget.

--
Mark
Er du musikekspert? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-10-02 12:49

Summer in The City af John Sebastian som spillede i Loving Spoonful. HIt i
sommeren 1966.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 02-10-02 14:38

Michael Lund Sørensen wrote:
> Summer in The City af John Sebastian som spillede i Loving Spoonful.
> HIt i sommeren 1966.

allmusic.com mener ellers, at det er Steve Boone der har skrevet den -
muligvis sammen med Sebastian.

/Nikolaj

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-10-02 16:49

> allmusic.com mener ellers, at det er Steve Boone der har skrevet den -
> muligvis sammen med Sebastian.

Ja der står Sebastian/Boone på pladen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Sunz

Dato : 02-10-02 16:53

Sebastian har da skrevet ostesangen og vårvisen!! Da ikke nogen
summersong!!!

-Sunz

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:wzEm9.65152$Qk5.2634614@news010.worldonline.dk...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-10-02 18:55

*PLONK*

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 04-10-02 20:37

"Sunz" <Sune23@worldonline.dk> wrote:

>Sebastian har da skrevet ostesangen og vårvisen!! Da ikke nogen
>summersong!!!

John Sebastian, ikke Sebastian!

-breiler

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 02-10-02 17:01

nn wrote:
> [...]
> "Hot town summer in the city". Jeg mener selv det er Joe Cocker, men
> der er åbenbart flere der har skrevet denne sang, ved I hvem der

Jeg kan se du har fået det svar du havde brug for (eller rettere, det svar
ham du væddede med havde brug for Men jeg vil lige benytte lejligheden
til at anbefale Quincy Jones' version af Summer in the City, som er ekstremt
funky og lækker.

-Sune

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-10-02 19:51

> [...]
> flere der har skrevet denne sang, ved I hvem der oprindeligt har skrevet

Hejsa Jakob

Jeg tør ikke lige sige det, da jeg tror der rent faktisk er tale om 2
forskellige melodier. Det er korrekt der er en med lovin Spoonful, og den
vil jeg kunne finde. Den hedder så bare " Summer in the city ", og den mener
jeg at kunne huske melodien på. Til gengæld syntes jeg også at kunne huske
den anden, hvis det er som jeg husker, så har de to melodier intet
tilfælles.

M.V.H.....Benny..
PS: Jeg er ikke sikker på jeg har den anden, men jeg prøver at kigge efter,
og sender så hvem der har skrevet Lovin spoonful's udgave.