Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Medion Usb
Fra : Rasser

Dato : 02-10-02 06:35

Hej Gruppe. Min gamle lejekammerat har købt et Medion i Aldi.
Jeg har selv et Canon Powershot A40 . Vi har begge Windows Xp.
Når jeg sætter mit Canon til via Usb kan jeg finde det i Stifinder og andre
programmer. Det syntes jeg ikke jeg kan få Medion til. Kan det kun lade
sig gøre med det program der fulgte med kameraet ??

Mvh Jens

Fra : max

Dato : 02-10-02 07:23

> [...]
> programmer. Det syntes jeg ikke jeg kan få Medion til. Kan det kun lade
> sig gøre med det program der fulgte med kameraet ??

Hvis du har installeret twain driveren, så skulle den da
dukke op.. Både photoshop og acdsee finder den her.
Men - ja den skal først installeres... Hva siger Xp når
du plugger kameraet ind..????
mvh max

Fra : Rasser

Dato : 02-10-02 09:10

> [...]
> dukke op.. Både photoshop og acdsee finder den her.
> Men - ja den skal først installeres... Hva siger Xp når

Xp "ser" godt nok at du sætter kameraet til og beder om en driver
som ikke er på Cdrommen. Ellers er det rigtigt at de forskellige programmer
kan se det via twain. Men så er det at den åbner det medfølgende program
fra Medion. Det var jo netop det vi ville undgå og gå direkte i kameraet.
Altså ligesom andre Usb enhedder der sættes til. Altså i med stikket og et
symbol
på proceslinien og ind i f.eks stifinder.

Mvh Jens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-10-02 22:29

"Rasser" <jens.rasmussen@risoe.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> symbol
> på proceslinien og ind i f.eks stifinder.

Spørgsmålet har været her før. Da var konklusionen netop den I har bemærket.
Man kan kun få fat i billederne med det medfølgende softwareprogram.
Forsøger man fra Photoshop/andet, dukker det medfølgende program også op.
Jeg har selv kameraet og har gjort diverse forsøg, men kan ikke omgå dette
program.

Kurt

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-10-02 01:30

"Kurt B. Andersen" wrote:

> Man kan kun få fat i billederne med det medfølgende softwareprogram.
> Forsøger man fra Photoshop/andet, dukker det medfølgende program
> også op.

Det skyldes at PhotoShop har den facilitet, at det kan køre Plug-ins,
Adobe var de første til at lave en så åben programstruktur, at det var
nemt for trediepart at udvikle mindre programmer, der kører mere eller
mindre transperant ovenpå PhotoShop.

Så om du eksekverer import programmet direkte, eller via PhotoShops
acquire menu, er hips om haps, men det er typisk sådan, at når import
moduler eksekveres via PhotoShop, så vises billedet efterfølgende i et
PhotoShop vindue, og hvis man ekseverer import modulet som et
selvstædigt program, så kan det kun skrive en fil på harddisken.

Fra : Rasser

Dato : 03-10-02 06:46

> [...]
> PhotoShop vindue, og hvis man ekseverer import modulet som et
> selvstædigt program, så kan det kun skrive en fil på harddisken.

Tak for svarene til alle.

Mvh Jens