Spaceball eller tilsvarende.!
Fra : Thomas Geertsen

Dato : 02-10-02 00:57

Hej,

Jeg vil høre om der er nogen her som kender nogen priser på spaceballs eller
tilsvarende 3D muse. Hvis der er nogen som har gode eller dårlige erfaringer
med en 3D mus så vil jeg gerne høre mere om det.!

Jeg skal bruge musen til Pro/E og Solid Works.

Mvh
Thomas

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 02-10-02 18:25

> Jeg vil høre om der er nogen her som kender nogen priser på spaceballs
eller
> tilsvarende 3D muse.

Kig her:
Spacemouse produceres af logitech http://www.spacemouse.com og forhandles
bla. af http://www.fwt.dk

Fra : CADmageren ApS

Dato : 02-10-02 13:18

Hej Thomas

Flere af mine kunder investerede i Spaceballs den gang de kom frem. Sjovt
nok er de alle sammen gemt væk nu!

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Fra : Lars R Nielsen

Dato : 03-10-02 21:17

Hej

Ikke ti vilde heste kan få mig fra at bruge min spacemouse, og det virker
fint under diverse CAD-systemer ( også SW ). Jeg har hørt en lille fugl
synge om at spaceball's er noget mere slaskede og mindre akkurate end
spacemice , men måske er mekanikken/nøjagtigheden blevet bedre efter
LogiCAD købte dem ?

Lars Nielsen

Fra : Lars R Nielsen

Dato : 06-10-02 20:50

Lige en lille efterhistorie

Var inde og checke på www.fwt.dk, "bare lige" for at se, og synes jeg ville
nævne følgende.:

De påstår de er eneforhandler i Danmark, hvilket de ikke er, jeg kender
flere forhandlere, især dem der har 3D CAD på varesortimentet.

Og en anden ting

En Spacemouse Classic koster vejl. hos Frontwave: 4.268,-
Den sælges hos Techsolution til 3.395,-
( Jeg gav vist 3.800,- da jeg købte min )
( Og den vejledende pris, ved jeg tilfældigvis er: 3.895,- )
(Alle excl. moms)

Priserne er ikke længere væk end telefonen ved siden af, og da dette er en
CAD-gruppe tillader jeg mig at skrive de faktiske priser som jeg kender dem
i dag.

Morale:
Undersøg markedet før man køber varerne.

Ved forresten ikke hvor "smart" det er at sælge en spacemouse over
listeprisen ???

"Bare Lige"

Lars Nielsen

Fra : Claus Frølund

Dato : 07-10-02 11:33

Jeg har for mit firma, lige købt en Spacemouse Classic til 2600 + det
frække, men jeg nævner ikke forhandleren, da jeg ikke har sponsorkontrakt.
Men jeg kan dog nævne at den er sort med røde knapper og rødt
forhandlerlogo på. Så kan I selv tjekke hvilke Autodesk forhandlere der har
rødt logo

Desuden er den umulig at undvære til 3D hvis man først er vandt til at bruge
den.

Claus

Fra : P.C.

Dato : 07-10-02 14:41

Hi.

"Claus Frølund" <cf@krog-iversen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rødt logo
>
> Desuden er den umulig at undvære til 3D hvis man først er vandt til at bruge

Det lyder meget spændende med nye input devices til 3D , jeg er da spændt på
hvilke nye muligheder der vil blive udviklet i den forbindelse, jeg mener
ethvert punkt på et plan i 3D ,kan jo defineres udfra dets projektering på de to
andre planer ,så mulighederne er jo nærmest uendelige.
Jeg synes altså at det er en god ide, men eftersom der er masser af andre 3D
input muligheder og masser af andre teknologier der kan angive en posision i 3D
, er jeg spændt på om de gode spacemouse folk mon fortsætter i samme teknologi,
eller prøver at gå nye veje ;))
P.C.

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-02 14:50

Måske skal vi til at bruge øjnene, ørerne eller benene i fremtiden

Claus

--
Med venlig hilsen / Best regards

Claus Frølund
frolundAToncable.dk
replace AT with @ to reply

Fra : ARNE CHRISTENSEN

Dato : 08-10-02 19:08

> [...]
> synge om at spaceball's er noget mere slaskede og mindre akkurate end
> spacemice , men måske er mekanikken/nøjagtigheden blevet bedre efter

Personlig kan jeg bedst arbejde med en spaceball, jeg føler ikke at
"burgerbollen" er lige så "brugervenlig". (alle frihedsgrader er ligeligt
fordelt på spaceball'en)

Jeg må dog indrømme at min nye spaceball er blevet lidt løs i kuglen, men
det kan måske skyldes at den er "smuttet" på gulvet et par gange eller 10.

Jeg har også et par gamle modeller at spaceball'en, og de var lidt mere
robuste.
Special den model fra 93, men den er også lidt klodset..

Er der iøvrigt nogle af Jer der at set den blandning af en spaceball og en
mus, som nogle danskere har udviklet.

Torben

Fra : BERPO

Dato : 10-10-02 07:46

Ja - det har jeg....faktisk manøvrerer jeg rundt på skærmen og i SW med den
p.t. som uvildig og uafhængig testperson IRL - og den virker fint!

Du kan se/læse mere om det danske firma Dimentor på siden her:
http://www.dimentor.dk/

mvh Berpo