Dansk jul hjemmefra !
Fra : FishOnAstick

Dato : 01-10-02 22:05

Hej !

Jeg vil gerne i kontakt med en eller flere som har prøvet at holde ( dansk )
jul under andre himmelstrøg end i Danmark.

Det er til en artikel på understående website !

Med venlig hilsen http://www.Rejsebeskrivelser.dk
__________________________________________________________________ Kim
Larsen ICQ#: 3439951 Current ICQ status:

Fra : jo

Dato : 03-10-02 13:33

"FishOnAstick" <fishonastick@youcantreachmeonth.is> skrev i en meddelelse
> Hej !
>
> Jeg vil gerne i kontakt med en eller flere som har prøvet at holde (
dansk )
> jul under andre himmelstrøg end i Danmark.

Hej
Hvad mener du med dansk jul. Jeg har holdt jul som dansker i Nepal og i
Nordnorge.
Men vi fik altså ikke traditionel dansk mad, da det jo ikke kan lade sig
gøre f.eks i nepal.
jesper

Fra : Joachim Vorland

Dato : 09-10-02 21:31

"jo" <hammerfest@spamget2net.dk> skreiv i innlegget

> [...]
> Nepal og i Nordnorge.
> Men vi fik altså ikke traditionel dansk mad, da det jo ikke

ER det nokon forskjell på norsk og dansk jul?

--
Joachim Vorland
Trondheim

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-10-02 22:27

"Joachim Vorland" <njus@vorland.org> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> ER det nokon forskjell på norsk og dansk jul?

I Danmark synger vi julesangene på dansk, - gør I også dét i Norge?

"Det Evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Joachim Vorland

Dato : 10-10-02 08:34

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skreiv i innlegget news:ao26vn$fea$1@dknews.tiscali.dk:

> "Joachim Vorland" <njus@vorland.org> skrev i en meddelelse

> I Danmark synger vi julesangene på dansk, - gør I også dét i Norge?

Nei, det gjer me ikkje. Det var ein forskjell :)

Kva har det til dømes til mat på julaften?

--
Joachim Vorland
Trondheim

Fra : Zoëga

Dato : 10-10-02 17:46

> Nei, det gjer me ikkje. Det var ein forskjell :)
>
> Kva har det til dømes til mat på julaften?
>
> --
Vi har også flagkæder med dannebrog på træet

mvh

Søren

Fra : jo

Dato : 10-10-02 16:17

"Zoëga" <szoega@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har også flagkæder med dannebrog på træet
Hvor er I morsomme. Jeg husker at vi fik pinnekjøt og at det var en herlig
spise.Ellers spiste man jo meget fisk (Torsketunger :() deroppe i
Hammerfest, hvor vi boede et års tid. Så er det jo helt mørkt hele tiden å
der er mye mere lys end her i landet.
jesper

Fra : Bent Lund

Dato : 13-10-02 21:43

> [...]
> spise.Ellers spiste man jo meget fisk (Torsketunger :() deroppe i
> Hammerfest, hvor vi boede et års tid. Så er det jo helt mørkt hele tiden å
Her har vi et juletræ og pynter det fint på forskellige måder afhængig af
hvor i landet man bor. Vi spiser juleand og nogle spiser gås eller
flæskesteg, men det er vist nok kun københavnere! Vi (mænd) vasker op og
danser herefterom juletræet efter julemiddagen og synger julesalmer,
hvorefter der pakkes julegaver ud.

Hilsen

Bent

Fra : Joachim Vorland

Dato : 14-10-02 06:08

"Bent Lund" <blts@mail1.stofanet.invalid> skreiv i innlegget

> [...]
> københavnere! Vi (mænd) vasker op og danser herefterom
> juletræet efter julemiddagen og synger julesalmer, hvorefter

Heime på vestlandet et me pinnekjøt eller torsk. Andre stadar i
landet et dei ein del svineribbe, pølse og kjøttkaker.

--
Joachim Vorland
Trondheim

Fra : jo

Dato : 14-10-02 16:37

> Heime på vestlandet et me pinnekjøt eller torsk. Andre stadar i
> landet et dei ein del svineribbe, pølse og kjøttkaker.
Hej Joachin
Det var lige præcis hvad vi fik pinnekjøt juleaften i hammerfest. kjøtkaker
kan da ikke være julemad, dem husker jeg som rigtig dårlige. 2. juledag
kørte vi til finland og der fik vi svineribbe rigtigt lækker spise. når man
til dagligt mest fik røget. saltet, fersk torsk.
jesper

Fra : Joachim Vorland

Dato : 14-10-02 18:01

"jo" <hammerfest@spamget2net.dk> skreiv i innlegget news:3daae43e$0$7021$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> kjøtkaker
> kan da ikke være julemad

Eg trur det var medisterkaker det heiter. Heime hos oss har me aldri
medisterkarer. Første og andre juledag bruker me ha kalkun og laks.

Nokre timar før julemiddagen har me risengrynsgraut.

--
Joachim Vorland
Trondheim

Fra : Lars Brink

Dato : 03-10-02 14:10

Hej!

> Jeg vil gerne i kontakt med en eller flere som har prøvet at holde (
dansk )
> jul under andre himmelstrøg end i Danmark.

Jeg har holdt jul i Colombia flere gange men ikke på dansk manér. At det så
minder lidt om det er jo en anden sag.

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once – that was when I thought that I was wrong.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-10-02 19:56

On Tue, 1 Oct 2002 23:05:13 +0200, "FishOnAstick"
<fishonastick@youcantreachmeonth.is> wrote:

>Hej !
>
>Jeg vil gerne i kontakt med en eller flere som har prøvet at holde ( dansk )
>jul under andre himmelstrøg end i Danmark.

Jeg har boet i Californien i snart syv år, og jeg holder med jævne
mellemrum dansk jul. Dels juleaften med and og flæskesteg, men også
første juledag med det helt store kolde bord. Jeg inviterer som regel
andre danskere med, ellers er der alt for meget mad til min kone og
jeg

Det kan være svært at skaffe alle tingene, men det er skam muligt.
Dels har vi en dansk forretning her, men jeg kender også en tysk
slagter, som godt kan finde ud af at sælge en flæskesteg MED svær.

--
Lars Ehlers
San Francisco