Basepath
Fra : Sten Axelsen

Dato : 01-10-02 19:43

Hej

Jeg har fx følgende linie:
$config{'basepath'} = '/home/albert/data/';

Hvad skal der egentlig stå, hvis mit domæne er:
www.albert-einstein.dk/

Mvh
Sten Axelsen

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-10-02 21:13

Sten Axelsen wrote in <r%lm9.100$Z12.3088@news.get2net.dk>:
> Jeg har fx følgende linie:
> $config{'basepath'} = '/home/albert/data/';
>
> Hvad skal der egentlig stå, hvis mit domæne er:
> www.albert-einstein.dk/

Det er forskelligt fra server til server. Det er mere eller mindre noget du
helt selv bestemmer.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Tinky Winky

Dato : 02-10-02 09:18

> Hej
>
> Jeg har fx følgende linie:
> $config{'basepath'} = '/home/albert/data/';
>
> Hvad skal der egentlig stå, hvis mit domæne er:
> www.albert-einstein.dk/

Læg en fil "testfil.html" så den kan tilgås via
www.albert-einstein.dk/testfil.html

Lav en fil indeholdende kun indeholdene <? phpinfo(); ?> læg den på din
server og se den i en browser.

Se efter DOCUMENT_ROOT og PATH_TRANSLATED. Det burde give en ide om hvad der
er base dir. Det er din "interne" adresse til hvad der svarer til roden på
dit domæne.

Fra : Tinky Winky

Dato : 02-10-02 09:21

> Lav en fil indeholdende kun indeholdene <? phpinfo(); ?> læg den på din
> server og se den i en browser.

Eller endnu bedre, lav en fil fx minfil.php indeholdende:
<?
echo "Path translated er: ".$_ENV["PATH_TRANSLATED"];
?>