hvordan er jeg stillet??
Fra : Mr H

Dato : 01-10-02 19:16

Hej

Jeg har til min store forskækkelse lige opdaget en fejl begået af en Statoil
tank. Jeg har tanket den 26/9, og betaler med et benzinkort og uden at kigge
på kvitteringen putter jeg den i min pung. Opdager så i dag at tankstationen
ved en fejl har bonnet mig BÅDE for 80 L diesel og 33 L Benzin, hvor jeg KUN
har tanket benzinen, ialt lidt over 800 kr, hvor jeg kun skal betale ca
300.. Har lige snakket med tanken men skal snakke med chefen for den i
morgen..

Hvordan er jeg stillet.. Jeg har jo først opdaget det i dag... Jeg har en
vidne, da jeg havde en ven med oppe og tanke, og han så helt sikkert at jeg
kun tankede benzin, og slet ikke diesel og da slet ikke 80 L.

Kan jeg få de penge igen? Eller er det bare "trist" for mig??

Håber på svar

Mr H.

Fra : Peter G C

Dato : 01-10-02 19:55

Mr H skrev i news:3d99e65c$0$69015$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

[klip]

> Kan jeg få de penge igen? Eller er det bare "trist" for mig??

Ja - du har jo betalt for noget, som du ikke har fået og du klagede hurtigt
til Statoil. Hvis chefen ikke straks udbetaler pengene, så send straks et
brev og kræv pengene tilbage.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henning

Dato : 04-10-02 19:20

On Tue, 1 Oct 2002 20:54:31 +0200, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> [...]
>til Statoil. Hvis chefen ikke straks udbetaler pengene, så send straks et

Kræv tilbage - med hvilken begrundelse?
I langt de fleste butikker står der store skilte om, at bonner skal
checkes inden butikken forlades - det er svært at bevise, at man kun
havde et æble i hånden, og ikke pæren, når man har forladt butikken.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-10-02 19:31

Henning skrev:

>Kræv tilbage - med hvilken begrundelse?

At få biler kan køre på et mix af benzin og diesel. Endnu færre
har to forskellige tanke monteret.

--
Bertel

Fra : Peter G C

Dato : 04-10-02 22:15

Henning skrev i news:gsmrpug12o24o5p66u6q9u65ck9qtn2bdk@4ax.com

[klip]

> Kræv tilbage - med hvilken begrundelse?

At der er betalt for meget. Vi skal have fat i reglerne om condictio in
debiti.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henning

Dato : 04-10-02 23:45

On Fri, 4 Oct 2002 23:14:53 +0200, "Peter G C"
> [...]

>[klip]

>At der er betalt for meget. Vi skal have fat i reglerne om condictio in

Men den er forbandet svær at bevise, når han har forladt
tankstationen. Det er ikke til at vide, om en kammerats lastbil blev
tanket samtidig...?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Mr H

Dato : 04-10-02 21:00

Tak for jeres svar

Var dog rimeligt heldig.. Jeg ringede derover og fik fat i chefen, han
kiggede deres log system igennem og kiggede overvågningsbåndet igennem, han
kunne se det hele på videoen, endda min nummerplade og hvilket tøj jeg havde
på.. hehe.. Så kunne han se at jeg kun havde tanket benzin, og annullerede
så den betaling af diesel på mit benzinkort.

Så heldigvis endte det lykkeligt..

Mr H.