Sonofon FWA. Opdatering i JP d. 30/9. Til ~
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 01-10-02 17:22

Jyllands Posten bragte d. 30/9 en artikel om FWA.

Overskrift: "Kabelfrit bredbånd på vej mod fiasko".

Der er tilsyneladende kun 784 brugere i DK.

Sonofons direktør, Allan Koch:
"Den satsning vi tidligere ville have på privatkunden, har vi taget væk.
Vi kan ikke, som det er lige nu, se nogen forretning i
privatkundemarkedet, men tingene kan jo ændre sig, og så er vi parate."

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-10-02 18:05

> Jyllands Posten bragte d. 30/9 en artikel om FWA.
> Overskrift: "Kabelfrit bredbånd på vej mod fiasko".
> Der er tilsyneladende kun 784 brugere i DK.

Ifølge samme artikel har Sonofon kun 514 FWA kunder i hele DK.

514 kunder er et meget lavt kundegrundlag for den store investering Sonofon
har lavet.

/Mark.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-10-02 20:15

On Tue, 1 Oct 2002 19:05:03 +0200, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Ifølge samme artikel har Sonofon kun 514 FWA kunder i hele DK.
>514 kunder er et meget lavt kundegrundlag for den store investering Sonofon
>har lavet.

Ja, sonofon troede at de kunne komme ind på et markede uden at kikke
på hvad de andre tager. Og så var de for dyre.

Tænker naturligvis på at ADSL (anden teknologi, men den typiske
forburger er ligeglad med teknologien, han vil bare have godt og
billigt internet.) der koster et fast beløb pr. md. hvor Sonofon for
den typiske kunde var dyre, med deres forbrugsbetaling.

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-10-02 20:22

"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> wrote in message

> [...]
> billigt internet.) der koster et fast beløb pr. md. hvor Sonofon for
> den typiske kunde var dyre, med deres forbrugsbetaling.

Nu har de jo ikke haft forbrugsbetalling længe... Men efterkom netop det med
lavere priser end ADSL...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-10-02 21:09

On Wed, 2 Oct 2002 21:22:09 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Nu har de jo ikke haft forbrugsbetalling længe... Men efterkom netop det med
>lavere priser end ADSL...

Og sammentidig stoppede de markedesføringen overfor private. Omend
private der selv finder produktet kan få det.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-10-02 21:17

> Og sammentidig stoppede de markedesføringen overfor private. Omend
> private der selv finder produktet kan få det.

Ja, de har bestemt ikke været oppe på mærkerne....

Og de kan heller ikke slå ting fast på deres hjemmeside.. Man kan stadig
finde rester af FWA alle steder.. Man kan fx stadig tjekke om man kan få
FWA.. Men serveren ser ud til at være slukket, eller ude af funktion... Men
så burde de godtnok updatere, så det hele passer sammen...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-10-02 21:38

On Wed, 2 Oct 2002 22:17:01 +0200, "Bjarke Hansen"

>Ja, de har bestemt ikke været oppe på mærkerne....

Og så er der lige det med udstyret de fandt udaf ikke var godtnok, og
OK lukkede for tilgang, indtil de fik styr på udstyret.

> [...]
>FWA.. Men serveren ser ud til at være slukket, eller ude af funktion... Men
>så burde de godtnok updatere, så det hele passer sammen...

Hvis der der nogen SONOFON *IKKE* kan, så er det lave en brugbar
hjemmeside, det er ligefør jeg vil påstå at jeg kunne lave designet
beder. Selvom det er længe siden jeg fik min uddannelse på området, så
hænger der stadig en del fast,,,
Alså benarbejdet mener jeg at jeg kunne gøre beder, selve
programeringen har jeg ikke en hulende fis forstand på,,,

Fra : Niels Poulsen

Dato : 03-10-02 19:02

Hej Gruppe..

Jeg ville utroligt gerne have sonofon´s net, de tder trådløse... det køre
kanont godt.. så det hos en kammerat for et pa rdage siden.

Jeg ringede til sono sildene, og ville have det, men det kunne jeg ikke
..-(( jeg bor i en lav bygning med høje bygninger omkring mig ..
Jeg skal ha en mast 20 meter op i luften.. så kan de give mig forbindelsen..
Øvser ...

holder mig til Skostofa
Niels