Tiscali hjemmeside/FTP-spørgsmål
Fra : Jacob Skaaning

Dato : 01-10-02 15:19

Jeg har oprettet en hjemmeside hos Tiscali, og lagt en enkelt fil derop, for
at teste. Men jeg kan ikke finde ud af, hvilken sti jeg skal gå ind på!
Ifølge support:
"Din hjemmeside hedder "http://home.tiscali.dk/~brugernavn/", hvor
"brugernavn" er dit eget brugernavn"
det vil sige at der skulle være
http://home.tiscali.dk/~jskaaning@tiscali.dk - men det virker slet ikke.
Jeg skulle da jeg oprettede den specificere en mappe - den kaldte jeg
lumgmusic - men lige meget hvilken kombination af det jeg bruger, kan jeg
ikke komme i kontakt til mit billede, der forresten hedder sorttext.jpg.
Hvis jeg på Tiscali eCare går ind for at konfigurere min
FTP/hjemmeside-adgang står der følgende:

Hr.JACOBSKAANING
Username:jskaaning@tiscali.dk

Detaljer og tjenester
Hjemmeside/FTP-tjeneste
Aktiveret dato: 27/09/2002
Brugernavn: jskaaning@tiscali.dk
Mappenavn: lumgmusic
Fulde brugernavn: jskaaning@tiscali.dk
Max KBytes: 10240

Jeg er ved at blive sindssyg!
Kan nogen fortælle mig hvad jeg gør galt?

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-10-02 17:02

Hej Jacob Skaaning, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> "Din hjemmeside hedder "http://home.tiscali.dk/~brugernavn/", hvor
> "brugernavn" er dit eget brugernavn" det vil sige at der skulle
> [...]

Nej, blot http://home.tiscali.dk/~jskaaning

"Brugernavn" er lidt rodet, efter NytSystems indførelse, da @domain.tld
skal med næsten alle steder (fx mailklinter, webmail etc.), mens de
ikke skal på http-URL'en eller brugernavnet i FTP-programmet.

Se fx
<http://support.tiscali.dk/netsurfer/opsaetninghjemmeside/ftp.php>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 01-10-02 17:06

Rudi Stegen wrote:

> Nej, blot http://home.tiscali.dk/~jskaaning

Not Found
The requested URL /jskaaning/ was not found on this server.

> [...]
> @domain.tld skal med næsten alle steder (fx mailklinter, webmail
> etc.), mens de ikke skal på http-URL'en eller brugernavnet i FTP-

Det bliver slet ikke forklaret...

> Se fx
> <http://support.tiscali.dk/netsurfer/opsaetninghjemmeside/ftp.php>

Det var dér jeg var inde, men forstår ikke en brik. Jeg kan slet ikke få
forbindelse til min side.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-10-02 19:14

> Not Found
> The requested URL /jskaaning/ was not found on this server.

Korrekt.

1. Du husker, at der *skal* ligge en fil ved navn index.html eller
index.htm i (server)mappen public_html, for at en URL uden filnavn til
slut skal virke (dvs. fx <http://home.tiscali.dk/~jskaaning>)?

2. Den/de fil(er), du har smide derop ligger vel i nævnte mappe på
serveren (public_html)?

Hvis ikke: Smid det i stedet i nævnte mappen. Eksisterer den ikke i
forvejen, opretter du den blot.

Egl. burde vi som Knud nævner ind i en intern gruppe, men der kan meget
fornuftigt ikke krydspostes mellem interne og eksterne.

Hvis du fornemmer, at tråden bliver mere end et indlæg eller to
længere, så prøv evt. i stedet at smide nogle svar/spørgsmål i en af
interne grupper, fx <news:worldonline.dk.support> eller

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 01-10-02 19:24

Rudi Stegen wrote:

> [...]
>
> 1. Du husker, at der *skal* ligge en fil ved navn index.html eller
> index.htm i (server)mappen public_html, for at en URL uden filnavn til

Jo, men der var et sted under support hvor der stod, at der ville være en
standard-side. Og så regnede jeg ellers med at det ville virke hvis jeg
linkede direkte til filen sorttext.jpg i
http://home.tiscali.dk/~jskaaning/sorttext.jpg

> 2. Den/de fil(er), du har smide derop ligger vel i nævnte mappe på
> serveren (public_html)?

Det gør de nu, men det virker stadig ikke. Jeg smed en index.htm ind i
public_html uden resultat overhovedet. Stadigvæk
> [...]

> længere, så prøv evt. i stedet at smide nogle svar/spørgsmål i en af
> interne grupper, fx <news:worldonline.dk.support> eller

Der var dérfor jeg ikke kunne dinde nogle danske Tiscali-grupper
Jeg smutter derind.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-10-02 19:37

> Det gør de nu, men det virker stadig ikke.

Korrekt, jeg kan heller ikke fange den.

Hvis du stadig har egne filer liggende et niveau over servermappen
public_html, bør du lige slette dem. (public_html er så at sige "roden"
på dit site).

[Interne danske Tiscaligrupper hedder worldonline.dk.*

> Der var dérfor jeg ikke kunne dinde nogle danske Tiscali-grupper

Hvis du ønsker en god forklaringsgrund på navnene, kan du få den
derinde. Den *er* god, og det må for alt i verden ikke ændres.

> Jeg smutter derind.

God ide, vi ses

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-10-02 06:47

On Tue, 01 Oct 2002 20:36:36 +0200, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

>Hvis du ønsker en god forklaringsgrund på navnene, kan du få den
>derinde. Den *er* god, og det må for alt i verden ikke ændres.

De fandt vel udaf at der var for mange problemmer med at ændre på
heraki da de skiftede fra image.* til woldonline.dk.* ?

Ellers så må du alså poste forklaringen her, så vi andre også kan
forståe det,,,

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-10-02 07:36

Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> De fandt vel udaf at der var for mange problemmer med at ændre på
> heraki da de skiftede fra image.* til woldonline.dk.* ?

Du har fat i den rigtige ende, omend det vist ikke er den erfaring, der
er skyld i det (Klaus var der ikke under Image).

> Ellers så må du alså poste forklaringen her, så vi andre også kan
> forståe det,,,

Rimeligt nu der er startet. Problemet er, at man i praksis ikke blot
kan omdøbe en gruppe og ellers beholde de gamle artikler i den. Dvs.
man skulle så oprette tilsvarende starttomme grupper med samme navne
bortset fra worldonline->tiscali. De gamle og - det væsentligste -
deres indhold ville næppe få lov at ligge i årevis men nærmere blive
fjernet efter højst en håndfuld uger eller så.

Jeg er helt sikker på, at ikke mindst du er enig i, det ville være en
trist hændelse.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-10-02 17:20

Tue, 1 Oct 2002 16:18:58 +0200, skrev "Jacob Skaaning"
<jskaaning@email.dk>:

>"Din hjemmeside hedder "http://home.tiscali.dk/~brugernavn/", hvor

>http://home.tiscali.dk/~jskaaning/
eksisterer, men svarer ikke, kan måske have noget med tråden, der
er lige før dit spørgsmål at gøre.

@tiscali.dk skal ihvertfald ikke med.

Jeg ville spørge i en intern Tiscaligruppe, der må være større
chance for svar.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 01-10-02 19:01

Knud Gert Ellentoft wrote:

> eksisterer, men svarer ikke, kan måske have noget med tråden, der
> er lige før dit spørgsmål at gøre.

Hmm... måske. Kan andre komme i kontakt til deres hjemmesider?

> @tiscali.dk skal ihvertfald ikke med.

Tak, så er det afklaret. Havde dog også prøvet både med og uden.

> Jeg ville spørge i en intern Tiscaligruppe, der må være større
> chance for svar.

Hmmm. Jeg kan kun finde norske Tiscali-grupper under min
nyhedsgruppe-oversigt?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-10-02 19:19

Hej Jacob Skaaning, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Kan andre komme i kontakt til deres hjemmesider?

Ja.

> Hmmm. Jeg kan kun finde norske Tiscali-grupper under min
> nyhedsgruppe-oversigt?

Af pragmatisktekniske grunde hedder de danske stadig worldonline.dk.*
Se evt. mit andet indlæg,

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Michael Jack

Dato : 01-10-02 19:33

Jacob Skaaning <jskaaning@email.dk> wrote:

> Jeg skulle da jeg oprettede den specificere en mappe - den kaldte jeg
> lumgmusic - men lige meget hvilken kombination af det jeg bruger, kan jeg
> ikke komme i kontakt til mit billede, der forresten hedder sorttext.jpg.

<http://home.tiscali.dk/lumgmusic/sorttext.jpg>

mij

--
Mvh. Michael Jack

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 01-10-02 19:38

Michael Jack wrote:

> <http://home.tiscali.dk/lumgmusic/sorttext.jpg>

ah-HA! Det var dét der skulle til. Det virkede med lumgmusic EFTER jeg
lavede public_html-dir'et. Tak for hjælpen (allesammen)
Kan man ændre sit mappenavn til noget andet end lumgmusic (eller hvad man nu
har valgt)?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-10-02 19:44

Hej Jacob Skaaning, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Kan man ændre sit mappenavn til noget andet end lumgmusic

Jeg tror, det afhænger af FTP-programmet (i.e. hvad den bag interfjæset
reelt beder serveren om).
Men du kan jo i alle tilfælde slette mappenavnet og oprette et andet.

Og *nu* EOD i denne her gruppe

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Michael Jack

Dato : 01-10-02 19:49

Jacob Skaaning <jskaaning@email.dk> wrote:

> Kan man ændre sit mappenavn til noget andet

Prøv at spørge i <news:worldonline.dk.support>.

Jeg var ikke engang klar over at hjemmeside-rodmappe (lumgmusic) _kunne_
være noget andet end brugernavn (jskaaning).

mij

--
Mvh. Michael Jack

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 01-10-02 20:12

Michael Jack wrote:

> Prøv at spørge i <news:worldonline.dk.support>.
>
> Jeg var ikke engang klar over at hjemmeside-rodmappe (lumgmusic)
> _kunne_ være noget andet end brugernavn (jskaaning).

Jeg har ikke ændret det i FTP-programmet, men blev bedt (uden at få at vide
til hvad det skulle bruges eller hvorfor jeg skulle specificere det) om at
definere et 'mappenavn' i min eCare-opsætning af hjemmeside. Så valgte jeg
det, for bare at vælge et eller andet.
Jeg tror jeg vil være enig med mig selv i, at hele processen godt kunne være
bedre dokumenteret.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-10-02 19:40

Hej Michael Jack, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> <http://home.tiscali.dk/lumgmusic/sorttext.jpg>

Åh, dér var den. Der skulle blot en websitemakerboss til

EOD (i denne her gruppe)

--
Hygge fra Århus - Rudi