Aldrig mere ATI kort til mig :-(
Fra : Martin Andersen

Dato : 01-10-02 15:16

Den driver de har lavet specielt til problemerne i Battlefield 1942 og The
Thing virker ikke en pind!

http://www.ati.com/support/infobase/4081.html

spillene fryser stadig efter jeg har installeret radeon driver vers.
6178(WHQL certificeret). Min computer går totalt kold efter 10 min i enten
Battlefield eller The Thing.
(det skal dog også siges at jeg har clocket FSB'en til 150, men der er ingen
problemer inde i Windows miljøet)

Hermed blev min skepsis overfor ATI kort bevist - de er simpelthen skoddet
til at lave drivere så nu returnerer jeg mit Radeon 9700 kort og venter på
Nvidias næste udspil - for det ved man da hvad er. Man troede man nu havde
et kort der var overlegent til spil - det er det sikkert også - men når det
ikke virker 3-4 dage efter er det ligesom glæden går af købet.
..
ATI & Via = Skodchip producenter

Nvidia & Intel = Stabilitet og ingen problemer.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 01-10-02 15:26

Martin Andersen wrote:
> (det skal dog også siges at jeg har clocket FSB'en til 150, men der er ingen
> problemer inde i Windows miljøet)

Måske det var lige en ide og prøve uden overclocking, bare fordi Windows
kører er der altså ikke garanti for noget. Mange spil giver problemer
med overclocking.

Jeg kan forøvrigt flere sjove historier om Intel mothernoards og Nvidia
grafikkort, så sagen er vel at ingen er perfekte.

Mvh

Bruno

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-10-02 15:59

"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> wrote in

> (det skal dog også siges at jeg har clocket FSB'en til 150, men
> der er ingen problemer inde i Windows miljøet)

Det der har betydning for grafikkortet er hvilken hastighed du kører
med på AGP bussen.

I min bios kan jeg fastlåse hastigheden uafhængigt af FSB, måske kan du
gøre det samme. Prøv det (hvis dit kort også kan), hvis ikke, så er der
heller ingen garanti for at et nvidia grafikkort kan klare sig med
højere bushastigheder end AGP er specificeret til, i hvert fald ikke
uden at man kaster noget ekstra køling efter den.

Mvh
Flemming

Fra : Bernhard Ege

Dato : 01-10-02 16:37

"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> wrote in message
> [...]
> .
> ATI & Via = Skodchip producenter
>
> Nvidia & Intel = Stabilitet og ingen problemer.

Når du endda selv skriver at du sætte ATI kortet i et ikke-pc
kompatibelt system (overclocket AGP port med ret stor sandsynlighed), så
kan jeg på ingen måde have ondt af dig og din situation. Jeg vil nærmere
grine ad dig fordi du fremstiller sagen så grotesk.

ATI Radeon 9700 Pro kortet er det hurtigste konsum kort til pc'eren
idag, kort og godt. Jeg vil i samme åndedrag sige at nVidia & VIA heller
så godt kan lide hinanden (i hvert fald ikke på mit system hvor jeg er
tvunget til at køre med gamle drivere da jeg ellers får BSOD og jeg
overclocker ikke).

mvh Bernhard

Fra : FC

Dato : 02-10-02 01:46

> [...]
> så godt kan lide hinanden (i hvert fald ikke på mit system hvor jeg er
> tvunget til at køre med gamle drivere da jeg ellers får BSOD og jeg

Jeg kører fint med nvidia og via.

Frederik

Fra : Bernhard Ege

Dato : 01-10-02 21:09

"FC" <tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> wrote in message

sandsynlighed), så

> Jeg kører fint med nvidia og via.
>
> Frederik

Du har sikkert ikke et Abit KT7-RAID med et Geforce2GTS og bruger
WindowsXP...

mvh Bernhard

Fra : FC

Dato : 02-10-02 06:55

> Du har sikkert ikke et Abit KT7-RAID med et Geforce2GTS og bruger
> WindowsXP...
>
> mvh Bernhard

Nej, Gigabyte 7vrxp med Geforce4 TI4200 og XP

Mvh.

Frederik

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 03-10-02 21:21

"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "FC" <tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> wrote in message

> Du har sikkert ikke et Abit KT7-RAID med et Geforce2GTS og bruger
> WindowsXP...
>
> mvh Bernhard

Hej

Det har jeg faktisk lige pillet ud af min maskine. (pga opgradering)
Abit kt7a-raid (ver. 1.1) og asus v7700 pro (geforce 2 pro, 64 mb ram)

Det har aldrig givet nogen problemer.

--
Venlig hilsen / Best regards
Jacob Pedersen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 03-10-02 23:21

"Jacob Pedersen" <jacob*fjern*@*fjern*eculture.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det har jeg faktisk lige pillet ud af min maskine. (pga opgradering)
> Abit kt7a-raid (ver. 1.1) og asus v7700 pro (geforce 2 pro, 64 mb ram)

Et KT7A bruger et KT133A chipsæt, ikke et KT133 chipsæt. Derfor ikke
helt samme opsætning... Jeg fik dog et emailsvar fra nviidia om bios
settings jeg ku prøve. Det er jeg ved at prøve nu.

mvh Bernhard

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 04-10-02 11:39

> [...]
> helt samme opsætning... Jeg fik dog et emailsvar fra nviidia om bios
> settings jeg ku prøve. Det er jeg ved at prøve nu.

Hej

Før det havde jeg faktisk kt7-raid og samme asus v7700 pro kort...det
fungerede også fint. (lagde ikke lige mærke til at du snakkede om kt7, og
ikke kt7a)

--
Venlig hilsen / Best regards
Jacob Pedersen

Fra : Martin S.

Dato : 01-10-02 16:59

"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> .
> ATI & Via = Skodchip producenter
>
> Nvidia & Intel = Stabilitet og ingen problemer.

Inden du går helt i selvsving :)
Du er nødt til at prøve at køre std. clockfrekvens inden du siger at ATI er
noget lort.
Jeg er til gengæld enig med dit udsagn om instabilitet og driverproblemer.
Det er derfor jeg aldrig vil have ATI igen.
Uanset om der er bedre performance og bedre tv-out... Der er bare ATI i en
nøddeskal altid. Hvis man ikke har nogle problemer med dem, så kan man være
stensikker på at der kommer nogle i fremtiden. Det er bare et spg. om et
eller andet spil som der er / bliver populært og som ATI ikke lige
understøtter. Så kan man vente et halvt år på nogle bugfyldte drivere...
Det kan jo være de har ændret deres standard, men men... Jeg kan huske den
gang jeg havde ATI Rage Fury... Der var sgu flere spil det ikke kunne bruges
til med det samme.
At Nvidia også har problemer er en anden side, men de har til gengæld driver
updates næsten hele tiden. Man er ikke låst fast på samme måde som ATI,
Jeg ved godt der er MANGE som er uenige osv.
So be it.
Men man kan først udskælde chip og producent osv. når man har prøvet i et
naturligt ikke oc-miljø...

Mvh. Martin S

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 01-10-02 18:36

Martin S. wrote:
> Det kan jo være de har ændret deres standard, men men... Jeg kan huske den
> gang jeg havde ATI Rage Fury... Der var sgu flere spil det ikke kunne bruges
> til med det samme.

LOL, det er nærmest en kliche.

Der er sket meget siden Rage Fury tiden og hvis du ville bruge et
øjeblik på at opdatere din viden, så ville du finde ud af at der er
meget få problemer med ATI's drivere i dag og at der ihvertfald ikke er
flere end med de andre producenters.

Prøv bare at kig på nogle anmeldelser af ATI kort, du er ikke den enste
der er skeptisk overfor ATI så mange steder har de kommenteret driverne.

Mvh

Bruno

Fra : Martin S.

Dato : 01-10-02 21:05

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> øjeblik på at opdatere din viden, så ville du finde ud af at der er
> meget få problemer med ATI's drivere i dag og at der ihvertfald ikke er

Jeg har haft kigget på ATI, i det jeg lige for nylig skulle have et nyt
grafikkort.
En ting er hvad der bliver skrevet og testet. En anden ting er når du sidder
med kortet i pc-en og
spillet bare ikke vil køre. Den mistillid fra min side og mangel på support
fra deres er nok til at jeg i første omgang valgte Nvidia...
Men men... man skal jo aldrig sige aldrig, så en skønne dag kan det da godt
være at ATI får en plads i min pc igen...

> Prøv bare at kig på nogle anmeldelser af ATI kort, du er ikke den enste
> der er skeptisk overfor ATI så mange steder har de kommenteret driverne.

Ja det vil så gøre endnu en gang... :D

Mvh. Martin S

Fra : Blaster

Dato : 01-10-02 17:26

> [...]
> Battlefield eller The Thing.
> (det skal dog også siges at jeg har clocket FSB'en til 150, men der er

Som nogle af de andre skriver.. du overclocker jo. Der kan du jo ikke regne
med noget.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 01-10-02 17:33

"Blaster" <blaster25@hotmail.com> skrev >

> Som nogle af de andre skriver.. du overclocker jo. Der kan du jo ikke
regne
> med noget.

Joda...han kan fuld+fast regne med problemerne kommer rendende....'alt med
måde'

--
Mvh Henrik.

Fra : Blaster

Dato : 01-10-02 19:49

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> [...]
> regne
>
> Joda...han kan fuld+fast regne med problemerne kommer rendende....'alt med

Nå jae.. den havde jeg ikke lige tænkt på *G*

Fra : Lars Krag

Dato : 01-10-02 18:24

"Martin Andersen" skrev i en meddelelse...

> Den driver de har lavet specielt til problemerne i Battlefield 1942 og The
> Thing virker ikke en pind!

Det kan jeg desværre hverken be eller afkræfte personligt, men efter hvad
jeg har læst på flere fora, skulle det altså virke upåklageligt nu.

> [...]
> Battlefield eller The Thing.
> (det skal dog også siges at jeg har clocket FSB'en til 150, men der er ingen

ATI kort er notorisk dårlige til at håndtere o/c agp porte, i hvert fald i forhold
til Nvidia. Jeg har lige skiftet mit TI4600 ud med et R9700, og jeg kører med
op til 180 Mhz fsb uden problemer, med "låst" agp hastighed. Mit GF4 kunne
uden problemer køre med 90 Mhz agp ved 4x og FS +SB slået til. R9700
kortet vil ikke engang poste ved 80 Mhz agp..... Så jeg tror ærligt talt at det
er din agp port, der er problemet (hvis altså den ikke er låst til 66 Mhz)

> [...]
> et kort der var overlegent til spil - det er det sikkert også - men når det
> ikke virker 3-4 dage efter er det ligesom glæden går af købet.

Min erfaring har været meget anderledes. Jeg er overmåde imponeret af
både ydelsen og billedkvaliteten i f.eks. 1280x1024x32 med 4xFSAA + AF.
Det er bare ufatteligt meget hurtigere end mit GF4 kort var, og alle de spil
jeg spiller, kører upåklageligt.

> ATI & Via = Skodchip producenter
> Nvidia & Intel = Stabilitet og ingen problemer.

Jeg kan godt forstå at du er frustreret over at det ikke ville som du ville,
men alligevel er det da vist noget af en påstand. Jeg har ejet over 10
forskellige Nvidia kort, og en 5-6 ATI kort. Langt hen ad vejen har jeg
været mest glad for Nvidias drivere, men lige pt. er R9700 temmeligt
meget ovenpå IMO, og ATI's drivere virker fint her hos mig.

Lars

Fra : Morten Strårup

Dato : 01-10-02 18:40

> [...]
> Battlefield eller The Thing.
> (det skal dog også siges at jeg har clocket FSB'en til 150, men der er

Lyder som om du har varmeproblemer i den computer. Bare fordi det kører fint
i Windows er det ingen garanti for at det er stabilt, det er jo først når du
begynder at spille at maskinen bliver ordentlig belastet, og problemerne
kommer. Tag og prøv igen uden overclocking og med ordentlig udluftning i
kabinettet hvis du ikke har det allerede, inden du skyder skylden på ATI
kortet.

MVH

Morten Strårup

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 01-10-02 19:58

Martin Andersen skrev: (messageID:

> Den driver de har lavet specielt til problemerne i Battlefield 1942 og
> The Thing virker ikke en pind!

Hmmm, The Thing virker fint hos mig med Radeon9000pro og driverver.
6.13.10.6166. Det virkede også ganske udmærket med mit gamle
Radeon7500AIW

> (det skal dog også siges at jeg har clocket FSB'en til 150, men der er
> ingen problemer inde i Windows miljøet)

LOL :) Nå, OK. Det er vist kommenteret af andre...

> [...]
> glæden går af købet. .
> ATI & Via = Skodchip producenter
>
> Nvidia & Intel = Stabilitet og ingen problemer.

Ahhhh, dejligt at læse konklusionen på din fremragende, objektive
empiriske undersøgelse...

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Joe Sandøe

Dato : 01-10-02 21:16

"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> wrote in message
> Den driver de har lavet specielt til problemerne i Battlefield 1942 og The
> Thing virker ikke en pind!
Tweakup har skrevet en løsning på det med Battelfield 1942:
http://www.tweakup.dk/forumnew/read/5965/

Fra : AAU Sohngaardsholmsv~

Dato : 02-10-02 13:28

Har haft et 64 MB DDR ViVo (7200) i et år nu. I starten va der store
problemer med drivere fra Ati's side af. Men så fandt jeg nogle forbedrede
drivere.

Kig på http://www.omegacorner.com/

Disse drivere skulle være mere stabile og bedre (billed)-kvalitet.
Hastighedsmæssigt skulle der ikke være så meget at hente. Men om et spil
kører 96 eller 93 fps er vel ligegyldigt!!

Mvh
Brian Madsen
Aalborg

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-10-02 14:55

Det er nok min fejl, jeg prøver at sætte den til standard FSB hastighed. Det
mærkelige var at Battlefield først begyndte at køre ustabilt i mandags,
tirsdags EFTER jeg havde installeret patchen.

lørdag og søndag hvor jeg gamede Battlefield i netværk virkede det fint nok
med Catalyst 2.3

......men jeg kontaktede stedet hvor jeg købte kortet og de ville ikke give
mig pengene tilbage....og de havde hellere ingen GeForce 4 Ti4600 i lager så
jeg kunne have fået et kort med ORDENTLIGE drivere *G*

Fra : 0nkel

Dato : 03-10-02 16:37

> .....men jeg kontaktede stedet hvor jeg købte kortet og de ville ikke give
> mig pengene tilbage....og de havde hellere ingen GeForce 4 Ti4600 i lager

> jeg kunne have fået et kort med ORDENTLIGE drivere *G*

Hvis det er købt online har du 14 dages returret, i en butik er det vist 7
dage (?)

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-10-02 17:17

"0nkel" <0nkel@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Andersen" <15andersen@telia.com> wrote in message

> så
>
> Hvis det er købt online har du 14 dages returret, i en butik er det vist 7
> dage (?)

Nej det var ikke muligt, det er købt hos www.dataprince.se
de ville kun bytte kortet, og jeg kunne ikke få udbetalt differencen mellem
Radeon 9700 og et GeForce 4 Ti-4200 hvis jeg havde valgt det

Fra : Martin S.

Dato : 03-10-02 17:46

> "0nkel" <0nkel@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> give
> lager

Hmmm. Det er jo i ubrugt stand. Returretten går ikke på at man har købt en
vare som man har brugt, men så hellere vil have en anden vare.
Det er en service butikkerne har. De har slet ikke pligt til at tage en vare
retur. Yder de så returret, så bestemmer de selv over vilkårene.
Postordrekøb (fjernsalg) er en anden sag, da har man lov til at besigtige
varen i 14 dage.

Martin.

Fra : 0nkel

Dato : 03-10-02 18:14

"Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> wrote in message

> [...]
vare
> retur. Yder de så returret, så bestemmer de selv over vilkårene.

Det er rigtigt!

> Postordrekøb (fjernsalg) er en anden sag, da har man lov til at besigtige
> varen i 14 dage.

Hvis han ikke har været i Sverige og købe kortet så har de vel de vel bare
at leve op til de 14 dages returret.

http://www.forbrugersikkerhed.dk/doc_128_1.asp

Fra : Steen B

Dato : 03-10-02 18:59

On Thu, 3 Oct 2002 19:14:07 +0200, "0nkel" <0nkel@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er rigtigt!

>Hvis han ikke har været i Sverige og købe kortet så har de vel de vel bare

ved køb i udlandet gælder udenlandsk lovgining, uanset om du handler
online eller fysisk afhenter varen
/steen

Fra : DWM

Dato : 03-10-02 22:04

"Steen B" <steen-b@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> ved køb i udlandet gælder udenlandsk lovgining, uanset om du handler
> online eller fysisk afhenter varen

"Reglen om de fjorten dages fortrydelsesret fremgår af et EU-direktiv,
som samtlige EU-lande skal have implementert senest d. 1.11.01 <----
Så hvis du handler med udenlandske virksomheder, har du altså ikke
nødvendigvis samme ret. Så tjek deres salgsbetingelser og se om de
giver dig fortrydelsesret."

/Kenneth Iversen

Fra : Henrichsen

Dato : 04-10-02 15:30

> .
> ATI & Via = Skodchip producenter
>
> Nvidia & Intel = Stabilitet og ingen problemer.

Ham der skriver dette = Kan ikke finde ud af at sætte en pc sammen...

= Køb en samlet fra Merlin...

Martin.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 06-10-02 05:20

Henrichsen wrote:

> Ham der skriver dette = Kan ikke finde ud af at sætte en pc sammen...
>
> = Køb en samlet fra Merlin...
>
> Martin.

LOL
Merlin.....