/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Tema til 007 nr. 20
Fra : Morten Bowman Hansen


Dato : 01-10-02 14:54

Hejsa
Så er singlen lækket på en radiostation
http://mbnet.fi/drowned/mundo/DAD/dieanotherday.mp3
Jeg er dybt dybt skuffet!!
Der er slet ingen 007-sound, men hvem havde også regnet med det af
Madonna!!!???

Morten
morten@bowman.dk

 
 
Zeki (01-10-2002)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 01-10-02 15:09

Der må være tale om et remix.

Jeg nægter da at tro på at vi for første gang får leveret en Bond titel
sang, blottet for melodi, hvor det blot er den samme technorytme der looper
8 gange, mens Madonna gentager det samme omkvæd det samme antal gange.

Zeki






Thomas Mouritsen (01-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 01-10-02 15:19


"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse
news:q6ajpu4u9ngbllckrskigsrptd05eakp8k@4ax.com...
> Hejsa
> Så er singlen lækket på en radiostation
> http://mbnet.fi/drowned/mundo/DAD/dieanotherday.mp3
> Jeg er dybt dybt skuffet!!
> Der er slet ingen 007-sound, men hvem havde også regnet med det af
> Madonna!!!???

Det er ikke Madonna ; Det er Creamy eller Soap !

Lort er det ihvertfald, og hvordan den er valgt som tema for DAD fatter jeg
intet af.

Kan de ikke selv høre at det er lort ?

Måske er det bare optagelsen af sangen, som får den til at lyde som lort,
men jeg er ikke det mindste imponeret.

Jeg vil ha' Duran Duran tilbage på temasangen ! Eller A-Ha.....den var
fandme osse god.








Mark Thomas Gazel (01-10-2002)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 01-10-02 15:27

> Jeg vil ha' Duran Duran tilbage på temasangen ! Eller A-Ha.....den var
> fandme osse god.

License To Kill styrer. Lyder som Goldfinger og det hele.


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Indhold til dit site = http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4



Michael Skov (02-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael Skov


Dato : 02-10-02 04:59

Mit yndlingsnummer til JB er diamonds are forever.

ang Madonna

Nummeret er fedt nok men til en JB film...... øhhhhhh ???

hvis det er udtryk for en ny film stil så glæder jeg mig til at se den
hvis ikke så er jeg forvirret.

MU!


Martin Helbo (02-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin Helbo


Dato : 02-10-02 12:55

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message
news:q6ajpu4u9ngbllckrskigsrptd05eakp8k@4ax.com...
> Hejsa
> Så er singlen lækket på en radiostation
> http://mbnet.fi/drowned/mundo/DAD/dieanotherday.mp3
> Jeg er dybt dybt skuffet!!
> Der er slet ingen 007-sound, men hvem havde også regnet med det af
> Madonna!!!???

Jeg havde faktisk store forventninger til den da Madonna, efter min mening,
sagtens kunen skrue et fedt JB theme sammen, men det er tydeligvis ikke
tilfældet. Det kan undre en meget at producenterne har godkendt den!
Lad os håbe at de ikke har ændret nær så meget ved filmen som de har ved
temaet!

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk



Martin Andersen (02-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 02-10-02 19:56

> Hejsa
> Så er singlen lækket på en radiostation
> http://mbnet.fi/drowned/mundo/DAD/dieanotherday.mp3
> Jeg er dybt dybt skuffet!!
> Der er slet ingen 007-sound, men hvem havde også regnet med det af
> Madonna!!!???

Det er faktisk den værste titelsang, jeg har hørt til 007.
Personligt synes jeg den bedste Bond film er Goldfinger, bedste Brosnan film
er stadigvæk Goldeneye og bedste titelmelodi Tina Turner - Goldeneye
Jeg har ikke rigtig set nogen af Tamahoris film, Once Were Warriors,
Mulholland Falls, The Edge og Along Came a Spider.

Men håber kun på at den er bedre end "World is not enough".



Zeki (02-10-2002)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 02-10-02 19:55

> Men håber kun på at den er bedre end "World is not enough".

Der skal skam heller ikke så meget til!

Tamahoris 'Along came a spider' syne sjeg faktisk er udemærket.

Nu når vi er igang med vores personlige favoritter vil jeg også!!!

Bedste Bond film: 'I Hendes Majestæts Hemmelige Tjeneste'
Bedste Bond: Timothy Dalton
Favorit Bond: Sean Connery
Bedste titel sang: 'Nobody does it better' m. Carly Simon

Zeki
Bond:" This gun looks suitable for a woman"
Largo:" You know much about guns?"
Bond: "No, I know a little about women"



Martin Moeller (02-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin Moeller


Dato : 02-10-02 23:12

Zeki wrote:

> Nu når vi er igang med vores personlige favoritter vil jeg også!!!
> Bedste Bond film: 'I Hendes Majestæts Hemmelige Tjeneste'
> Bedste Bond: Timothy Dalton
> Favorit Bond: Sean Connery
> Bedste titel sang: 'Nobody does it better' m. Carly Simon

Hvori er forskellen mellem "bedste Bond" og "favorit Bond"?

Mine favoritter:
Bedste Bond-film: The Living Daylights
Bedste Bond: Roger Moore
Bedste titelsang: Goldfinger af Shirley Bassey
Bedste skurke: Goldfinger, Max Zorin og (selvfølgelig) Jaws.
Bedste Bond-gimmick: Armbåndsuret fra Living Daylights
Bedste Bond-bil: Aston Martin fra Goldfinger


--
Mvh. Martin Møller




Mark Thomas Gazel (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 03-10-02 00:33

> Hvori er forskellen mellem "bedste Bond" og "favorit Bond"?

Godt spørgsmål. Favorit må være den man bedst kan lide og bedste må være den
der ligger tættest på Ian Flemings figur.

> Mine favoritter:
> Bedste Bond-film: The Living Daylights

Enig. For Your Eyes Only kan nu også noget.

> Bedste Bond: Roger Moore

eeeeiuuuwww. Dalton eller Connery. Ikke den flødebolle. Hvad ser folk dog i
den taber?

> Bedste titelsang: Goldfinger af Shirley Bassey

License To Kill og Diamonds Are Forever kan også noget.

> Bedste skurke: Goldfinger, Max Zorin og (selvfølgelig) Jaws.

Telly Savalas var egentlig også god.

> Bedste Bond-gimmick: Armbåndsuret fra Living Daylights

Nøgleringen var federe.

> Bedste Bond-bil: Aston Martin fra Goldfinger

Right on.

Det er jo en *skandale*, at han er begyndt at køre i BMW.


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Indhold til dit site = http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4





Martin Moeller (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin Moeller


Dato : 03-10-02 09:53

Mark Thomas Gazel wrote:

> Enig. For Your Eyes Only kan nu også noget.
>
> > Bedste Bond: Roger Moore
>
> eeeeiuuuwww. Dalton eller Connery. Ikke den flødebolle. Hvad ser folk dog
i
> den taber?

Haha... Det var den Bond, jeg voksede op med, så jeg har et eller andet
overfor ham. Connery og Dalton er helt skkert også gode - i øvrigt synes jeg
ikke direkte, der har været nogen dårlige Bonds.

[SNIP]

> > Bedste Bond-gimmick: Armbåndsuret fra Living Daylights
>
> Nøgleringen var federe.

Sært - det var egentlig også, den jeg mente, men pga. eksamensræs og for
meget kaffe skrev jeg armbåndsur... Skørt.

> > Bedste Bond-bil: Aston Martin fra Goldfinger
>
> Right on.
>
> Det er jo en *skandale*, at han er begyndt at køre i BMW.>

Ja, det er det. Men dette er tilsyneladende slut jvf. Die Another Day.

--
Mvh. Martin Møller



Mark Thomas Gazel (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 03-10-02 11:02

>> Enig. For Your Eyes Only kan nu også noget.
>>
>>> Bedste Bond: Roger Moore
>>
>> eeeeiuuuwww. Dalton eller Connery. Ikke den flødebolle. Hvad ser
>> folk dog i den taber?
>
> Haha... Det var den Bond, jeg voksede op med, så jeg har et eller
> andet overfor ham. Connery og Dalton er helt skkert også gode - i
> øvrigt synes jeg ikke direkte, der har været nogen dårlige Bonds.

Jo, Roger Moore *G*.

> [SNIP]
>
>>> Bedste Bond-gimmick: Armbåndsuret fra Living Daylights
>>
>> Nøgleringen var federe.
>
> Sært - det var egentlig også, den jeg mente, men pga. eksamensræs og
> for meget kaffe skrev jeg armbåndsur... Skørt.

Det tænkte jeg nok.

>>> Bedste Bond-bil: Aston Martin fra Goldfinger
>>
>> Right on.
>>
>> Det er jo en *skandale*, at han er begyndt at køre i BMW.>
>
> Ja, det er det. Men dette er tilsyneladende slut jvf. Die Another Day.

Fortæl, fortæl ...


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Indhold til dit site = http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4



Martin Moeller (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin Moeller


Dato : 03-10-02 11:34

Mark Thomas Gazel wrote:

> > Haha... Det var den Bond, jeg voksede op med, så jeg har et eller
> > andet overfor ham. Connery og Dalton er helt skkert også gode - i
> > øvrigt synes jeg ikke direkte, der har været nogen dårlige Bonds.
>
> Jo, Roger Moore *G*.

Godt så. _Hvorfor_ er Moore en dårlig Bond? (nu vil jeg vide det )

> >> Det er jo en *skandale*, at han er begyndt at køre i BMW.>
> >
> > Ja, det er det. Men dette er tilsyneladende slut jvf. Die Another Day.
>
> Fortæl, fortæl ...

Ved ikke om du har set teaser-traileren på bl.a. www.apple.com/trailers ,
men i et splitsekund ser man lige Bonds spritnye Aston Martin i en
håndbremse-vending eller sådan noget.

--
Mvh. Martin Møller



Zeki (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 03-10-02 12:55

> Godt så. _Hvorfor_ er Moore en dårlig Bond? (nu vil jeg vide det )

Som skuespiller var han hverken markant bedre eller dårligere end alle de
andre, men en del af grunden til fleres opfattelse af Moore som en 'svag'
Bond tror jeg skyldes manuskripterne og tonen, der overvejende blev mere
løsssluppen og humoristisk, samt hans udseende. Og så den med at han hele
tiden blev sammenlignet med Connery som jo havde langt mere udstråling.

At Moore kan spille godt, er bl.a scenen med tyngdekraftsmaskinen i
'Moonraker' samt scenerne hvor han er klædt ud som klovn i 'Octopussy' gode
eksempler på.

Men som en anden også nævner: Jeg synes heller ikke at der decideret har
været nogen 'dårlig' Bond....jo, måske David Niven :))

Zeki




Martin Andersen (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 03-10-02 15:01

> At Moore kan spille godt, er bl.a scenen med tyngdekraftsmaskinen i
> 'Moonraker' samt scenerne hvor han er klædt ud som klovn i 'Octopussy'
gode
> eksempler på.
>
> Men som en anden også nævner: Jeg synes heller ikke at der decideret har
> været nogen 'dårlig' Bond....jo, måske David Niven :))

Casino Royale?

Hvem var det forresten der lavede titelmelodien til genindspilningen af
Thunderball "Never Say Never Again"?



>
> Zeki
>
>
>



Michael Westi (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael Westi


Dato : 04-10-02 03:05

>Hvem var det forresten der lavede titelmelodien til genindspilningen af
>Thunderball "Never Say Never Again"?
>

Det var Michel Legrand. Både titelsang og score.

--
Mvh Michael
"The intelligence on this globe is constant
but the population is growing."





thomas tomcat (03-10-2002)
Kommentar
Fra : thomas tomcat


Dato : 03-10-02 15:30

in article TsWm9.66651$Qk5.2823247@news010.worldonline.dk, Zeki at
zeki@NOSPAMimage.dk wrote on 03/10/02 13:55:

> en del af grunden til fleres opfattelse af Moore som en 'svag'
> Bond tror jeg skyldes manuskripterne og tonen, der overvejende blev mere
> løsssluppen og humoristisk, samt hans udseende. Og så den med at han hele
> tiden blev sammenlignet med Connery som jo havde langt mere udstråling.

Da jeg så hele striben første gang til kavalkade i TIvoli Bio, var jeg
heller ikke Utilfreds med Moore.

Men han kunne aldrig i 1000 år komme op på niveau med forgængeren. Der er en
scene hvor man kan *se*, han krymper ansigtet, fordi hans skydevåben
(almindelig pistol af en slags- ikke et kæmpevåben) fungerer. Altså, Bond er
skudræd. Det gjorde lige illusionen dårlig i et øjeblik. For dét kan Bond
simpelthen ikke være.

Men filmen var vist okay ellers.


Mark Thomas Gazel (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 03-10-02 18:21

>> Godt så. _Hvorfor_ er Moore en dårlig Bond? (nu vil jeg vide det
>> )
>
> Som skuespiller var han hverken markant bedre eller dårligere end
> alle de andre, men en del af grunden til fleres opfattelse af Moore
> som en 'svag' Bond tror jeg skyldes manuskripterne og tonen, der
> overvejende blev mere løsssluppen og humoristisk, samt hans udseende.
> Og så den med at han hele tiden blev sammenlignet med Connery som jo
> havde langt mere udstråling.

Udstråling, ja. Og Connery var jo også mere rå. Han brugte s'gu sin
killerlicense uden at skulle fyre en eller anden kikset kommentar af.
Derudover spillede Moore med i mindst to film, hvor han var for gammel plus
at han spillede med i nogle af de dårligste.

> At Moore kan spille godt, er bl.a scenen med tyngdekraftsmaskinen i
> 'Moonraker' samt scenerne hvor han er klædt ud som klovn i
> 'Octopussy' gode eksempler på.

Jeg ville snarere nævne scenen, hvor han fortæller Amasova, at han har dræbt
hendes elsker i Spionen der elskede mig.

> Men som en anden også nævner: Jeg synes heller ikke at der decideret
> har været nogen 'dårlig' Bond....jo, måske David Niven :))

hehe


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Indhold til dit site = http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4



Martin Moeller (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin Moeller


Dato : 03-10-02 18:23

Mark Thomas Gazel wrote:

> Udstråling, ja. Og Connery var jo også mere rå. Han brugte s'gu sin
> killerlicense uden at skulle fyre en eller anden kikset kommentar af.
> Derudover spillede Moore med i mindst to film, hvor han var for gammel
plus
> at han spillede med i nogle af de dårligste.

Men du nævner faktisk For Your Eyes Only som din bedste. Hvordan hænger det
lige sammen, hvis du ikke kan udstå Moore?

--
Mvh. Martin Møller



Mark Thomas Gazel (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 03-10-02 19:39

>> Udstråling, ja. Og Connery var jo også mere rå. Han brugte s'gu sin
>> killerlicense uden at skulle fyre en eller anden kikset kommentar af.
>> Derudover spillede Moore med i mindst to film, hvor han var for
>> gammel plus at han spillede med i nogle af de dårligste.
>
> Men du nævner faktisk For Your Eyes Only som din bedste. Hvordan
> hænger det lige sammen, hvis du ikke kan udstå Moore?

Udstå er så hårdt sagt. FYEO er ret god. Ovenpå de Bond-film der blev mere
og mere fantastiske og han skulle have hjælp af alle mulige og umulige
dimser, udmærker FYEO sig ved at bringe handlingen helt ned på jorden. Her
klarer Bond sig med en 2CV og et par ski og viser at alligevel kan sparke
røv.

Moore gør det også godt i den film, faktisk, men jeg foretrækker Connery.


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Indhold til dit site = http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4



Zeki (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 03-10-02 18:45

> Udstråling, ja. Og Connery var jo også mere rå. Han brugte s'gu sin
> killerlicense uden at skulle fyre en eller anden kikset kommentar af.

Holder ikke vand. For det første: 'Thunderball' med Connery var stort set én
lang one-liner fest, det samme gælder 'Diamanter varer evigt'. Moore's Bond
har tværtimod til tider vist endnu mere 'råhed' og kynisme end Connery's. Se
fx den måde hvorpå han skubber 'Duens' Mercedes ud over kløften i 'For Your
Eyes Only', eller hvor rå og smart han er når han intuitivt i 'A View To a
Kill' må indånde luften fra et bildæk under vandet for at overleve, helt
uden gadgets.

> Derudover spillede Moore med i mindst to film, hvor han var for gammel
plus
> at han spillede med i nogle af de dårligste.

Helt enig. Octopussy og A View To a Kil. De to dårligste? Det må næsten være
Lev og Lad dø og Manden med den gyldne pistol. Ja, de er ringe. Heldigvis
vendte Lewis Gilbert tilbage umiddelbart efter.

Zeki




Mark Thomas Gazel (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 03-10-02 19:51

>> Udstråling, ja. Og Connery var jo også mere rå. Han brugte s'gu sin
>> killerlicense uden at skulle fyre en eller anden kikset kommentar af.
>
> Holder ikke vand. For det første: 'Thunderball' med Connery var stort
> set én lang one-liner fest, det samme gælder 'Diamanter varer evigt'.

Thunderball er generelt en svag film og Diamonds Are Forever skulle Connery
ikke have lavet. Efter sigende var Broccoli desperat efter Lazenby viste sig
at være sådan et fjols, selvom I Hendes Majestæts ... var en af de federe
film.

> Moore's Bond har tværtimod til tider vist endnu mere 'råhed' og
> kynisme end Connery's. Se fx den måde hvorpå han skubber 'Duens'
> Mercedes ud over kløften i 'For Your Eyes Only', eller hvor rå og
> smart han er når han intuitivt i 'A View To a Kill' må indånde luften
> fra et bildæk under vandet for at overleve, helt uden gadgets.

Jeg får kam til mit hår her og må da give dig ret.

>> Derudover spillede Moore med i mindst to film, hvor han var for
>> gammel plus at han spillede med i nogle af de dårligste.
>
> Helt enig. Octopussy og A View To a Kil. De to dårligste? Det må
> næsten være Lev og Lad dø og Manden med den gyldne pistol. Ja, de er
> ringe. Heldigvis vendte Lewis Gilbert tilbage umiddelbart efter.

Jo, men jeg synes desværre også, at Bond, i bogstaveligste forstand, mistede
jordforbindelsen. Det blev for meget. Bond er jo ikke Nick Carter


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Indhold til dit site = http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4



Zeki (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 03-10-02 19:49

> Jo, men jeg synes desværre også, at Bond, i bogstaveligste forstand,
mistede
> jordforbindelsen. Det blev for meget. Bond er jo ikke Nick Carter

Jeg går ud fra at du hentyder til 'Spionen der elskede mig' og 'Moonraker' -
to af de største Bond box-office succeser?

En del af 'skylden' skal findes i, at de efter de relativt fiasko-prægede
'Lev og Lad Dø' og 'Manden med Den Gyldne Pistol', til netop disse to film
hyrede manuskriptforfatteren, Christopher Wood i forsøg på at gøre serien
succesrig igen.

Som Elliot Carver siger i 'Tomorrow Never Dies': "Give the people what they
want" og farvel til nede-på-jorden historierne og goddag til biler der kan
køre under vandet, tankerskibe der kan sluge u-både og rumstationer.

Selv er jeg ret pjattet med disse to film, men det skyldes måske mere
instruktøren på dem begge, Lewis Gilbert (han instruerede også 'Du Lever kun
To Gange'), og hans visuelle touch.

Zeki



Mark Thomas Gazel (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 04-10-02 12:05

>> Jo, men jeg synes desværre også, at Bond, i bogstaveligste forstand,
>> mistede jordforbindelsen. Det blev for meget. Bond er jo ikke Nick
>> Carter
>
> Jeg går ud fra at du hentyder til 'Spionen der elskede mig' og
> 'Moonraker' - to af de største Bond box-office succeser?

Ja, de var sikkert ret populære i dønningerne efter Star Wars, og jeg var da
selv helt væk, da jeg så dem som 12-årig. Som lidt ældre er dog mere glad
for de Bond film, hvor han han klarer sig med list og snilde og ikke
pileskydere på håndleddet etc. F.eks. når han bruger en celloæske som slæde
og en Stradivarius Cello til at styre med.

> En del af 'skylden' skal findes i, at de efter de relativt fiasko-
> prægede 'Lev og Lad Dø' og 'Manden med Den Gyldne Pistol', til netop
> disse to film hyrede manuskriptforfatteren, Christopher Wood i forsøg
> på at gøre serien succesrig igen.

Det lykkedes vel egentlig, men jeg synes nu også, at jeg har læst en del
kritik af de fantastiske Bond-film, og det var grunden til at FYEO netop
nedtonede brugen af smarte biler, dimser og andet. Eller også var det bare
blevet svært at overgå de foregående på den led.

> Som Elliot Carver siger i 'Tomorrow Never Dies': "Give the people
> what they want" og farvel til nede-på-jorden historierne og goddag
> til biler der kan køre under vandet, tankerskibe der kan sluge u-både
> og rumstationer.

De har bestemt sin charme, men jeg er glad for, at ikke alle Bond-filmene
"bare" placerer Bond i et teknisk vidunder, men at han nogen gange skal være
rå på ski, i en bil eller rapelle eller lignende.

> Selv er jeg ret pjattet med disse to film, men det skyldes måske mere
> instruktøren på dem begge, Lewis Gilbert (han instruerede også 'Du
> Lever kun To Gange'), og hans visuelle touch.

De foregående manglede bestemt noget i den henseende.


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Indhold til dit site = http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4




Zeki (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-10-02 16:01

> Ja, de var sikkert ret populære i dønningerne efter Star Wars, og jeg var
da
> selv helt væk, da jeg så dem som 12-årig. Som lidt ældre er dog mere glad
> for de Bond film, hvor han han klarer sig med list og snilde og ikke
> pileskydere på håndleddet etc. F.eks. når han bruger en celloæske som
slæde
> og en Stradivarius Cello til at styre med.

Ih ja. For Your Eyes Only er uden tvivl den bedste Bond film med Moore. Hvis
bare musikken havde været leveret af John Barry i stedet for Bill Conti's
synthesizer-pop, havde det været den bedste Bond film efter en hvis anden.

> (...)kritik af de fantastiske Bond-film, og det var grunden til at FYEO
netop
> nedtonede brugen af smarte biler, dimser og andet. Eller også var det bare
> blevet svært at overgå de foregående på den led.

Christoper Wood blev ikke tilbudt at skrive den. Husk på at der i
slutteksterne til 'Spionen der elskede mig' står: "James Bond will be back
in For Your Eyes Only" og ikke Moonraker. De fandt så senere naturligvis
Moonraker mere oplagt som gadget-film, ogd en udkom så umiddelbart efter
(den anden, mere officielle grund, var pga Star Wars)..

> De har bestemt sin charme, men jeg er glad for, at ikke alle Bond-filmene
> "bare" placerer Bond i et teknisk vidunder, men at han nogen gange skal
være
> rå på ski, i en bil eller rapelle eller lignende.

Eller flygter i en Citroen 2CV - et statement for anti-gadget præget i For
Your Eyes Only.

Zeki




Mark Thomas Gazel (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 05-10-02 13:35

>> Ja, de var sikkert ret populære i dønningerne efter Star Wars, og
>> jeg var da selv helt væk, da jeg så dem som 12-årig. Som lidt ældre
>> er dog mere glad for de Bond film, hvor han han klarer sig med list
>> og snilde og ikke pileskydere på håndleddet etc. F.eks. når han
>> bruger en celloæske som slæde og en Stradivarius Cello til at styre
>> med.
>
> Ih ja. For Your Eyes Only er uden tvivl den bedste Bond film med
> Moore. Hvis bare musikken havde været leveret af John Barry i stedet
> for Bill Conti's synthesizer-pop, havde det været den bedste Bond
> film efter en hvis anden.

Bill Contis musik er ikke så slem, men Barry er klart den bedste. Musikken
til Living Daylights er f.eks. fremragende. Men temaet til OHMSS er nok min
favorit. Gad vide hvor mange teenage-piger der ved, at det er Barrys
fortjeneste, at de danser til Robbie Williams' "Millenium".

>> (...)kritik af de fantastiske Bond-film, og det var grunden til at
>> FYEO netop nedtonede brugen af smarte biler, dimser og andet. Eller
>> også var det bare blevet svært at overgå de foregående på den led.
>
> Christoper Wood blev ikke tilbudt at skrive den. Husk på at der i
> slutteksterne til 'Spionen der elskede mig' står: "James Bond will be
> back in For Your Eyes Only" og ikke Moonraker. De fandt så senere
> naturligvis Moonraker mere oplagt som gadget-film, ogd en udkom så
> umiddelbart efter (den anden, mere officielle grund, var pga Star
> Wars)..

Uofficiel, men også ret plausibel. Den var en en væsentlig bedre Star Wars
clone end f.eks. Battlestar Galactica.

>> De har bestemt sin charme, men jeg er glad for, at ikke alle Bond-
>> filmene "bare" placerer Bond i et teknisk vidunder, men at han nogen
>> gange skal være rå på ski, i en bil eller rapelle eller lignende.
>
> Eller flygter i en Citroen 2CV - et statement for anti-gadget præget
> i For Your Eyes Only.

Den biljagt er simpelthen for fed. Der bliver lavet nogle vilde ting med den
2cv og det er ikke filmtricks. Nu mangler vi bare, at den nye Bond bil
bliver en Mini Cooper http://www.mini.co.uk/ . Det kunne fungere, og den er
ret fed på en retroagtig måde, der passer fint til Bond. Har haft
fornøjelsen af at køre i én, og der bliver *gloet* efter den, skulle jeg
hilse og sige.


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Indhold til dit site = http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4



Martin Moeller (06-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin Moeller


Dato : 06-10-02 00:14

Mark Thomas Gazel wrote:

[SNIP]

> Bill Contis musik er ikke så slem, men Barry er klart den bedste. Musikken
> til Living Daylights er f.eks. fremragende. Men temaet til OHMSS er nok
min
> favorit. Gad vide hvor mange teenage-piger der ved, at det er Barrys
> fortjeneste, at de danser til Robbie Williams' "Millenium".

Det stykke musik er nu taget fra You Only Live Twice og ikke OHMSS, men det
var måske også det du mente?

[SNIP]

> > Eller flygter i en Citroen 2CV - et statement for anti-gadget præget
> > i For Your Eyes Only.
>
> Den biljagt er simpelthen for fed. Der bliver lavet nogle vilde ting med
den
> 2cv og det er ikke filmtricks. Nu mangler vi bare, at den nye Bond bil
> bliver en Mini Cooper http://www.mini.co.uk/ . Det kunne fungere, og den
er
> ret fed på en retroagtig måde, der passer fint til Bond. Har haft
> fornøjelsen af at køre i én, og der bliver *gloet* efter den, skulle jeg
> hilse og sige.

Har du set The Bourne Identity?
Den er efter min mening glimrende, og filmen indeholder desuden en ganske
flot biljagt med Bourne i Mini Cooper (godt nok den gamle) jagtet af fransk
politi.

--
Mvh. Martin Møller




Morten Bowman Hansen (06-10-2002)
Kommentar
Fra : Morten Bowman Hansen


Dato : 06-10-02 00:21

On Sun, 6 Oct 2002 01:14:08 +0200, "Martin Moeller"
<spammers@paradise.dk> wrote:

>
>Har du set The Bourne Identity?
>Den er efter min mening glimrende, og filmen indeholder desuden en ganske
>flot biljagt med Bourne i Mini Cooper (godt nok den gamle) jagtet af fransk
>politi.

Jeg synes faktisk den bliver bedre og bedre. Den kunne nemt blive et
must på dvd i mit lille hjem!! Den har en kanon feeling.

Morten
morten@bowman.dk

Mark Thomas Gazel (06-10-2002)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 06-10-02 00:25

>> Bill Contis musik er ikke så slem, men Barry er klart den bedste.
>> Musikken til Living Daylights er f.eks. fremragende. Men temaet til
>> OHMSS er nok min favorit. Gad vide hvor mange teenage-piger der ved,
>> at det er Barrys fortjeneste, at de danser til Robbie Williams'
>> "Millenium".
>
> Det stykke musik er nu taget fra You Only Live Twice og ikke OHMSS,
> men det var måske også det du mente?

Jep. Det sidste var bare almindelig John Barry praise. Jeg vidste udmærket
at Millenium var samplet fra YOLT.

>>> Eller flygter i en Citroen 2CV - et statement for anti-gadget præget
>>> i For Your Eyes Only.
>>
>> Den biljagt er simpelthen for fed. Der bliver lavet nogle vilde ting
>> med den 2cv og det er ikke filmtricks. Nu mangler vi bare, at den
>> nye Bond bil bliver en Mini Cooper http://www.mini.co.uk/ . Det
>> kunne fungere, og den er ret fed på en retroagtig måde, der passer
>> fint til Bond. Har haft fornøjelsen af at køre i én, og der bliver
>> *gloet* efter den, skulle jeg hilse og sige.
>
> Har du set The Bourne Identity?

Jep.

> Den er efter min mening glimrende, og filmen indeholder desuden en
> ganske flot biljagt med Bourne i Mini Cooper (godt nok den gamle)
> jagtet af fransk politi.

Jep, og har allerede løftet armene over den genistreg her i gruppen. Kan dog
ikke huske i hvilken tråd det var.

Eneste ærgerlige, hvilket ikke er uvæsentligt, er at dobbeltheden i plottet
ikke er med i den nye. I den nye er han bare en rogue agent, der skal
afvikles. I Ludlums historie jagter han Carlos (aka The Jackal), og tror
selv han er Carlos osv.


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Indhold til dit site = http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4



Martin Moeller (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin Moeller


Dato : 03-10-02 20:18

Mark Thomas Gazel wrote:

> Udstråling, ja. Og Connery var jo også mere rå. Han brugte s'gu sin
> killerlicense uden at skulle fyre en eller anden kikset kommentar af.
> Derudover spillede Moore med i mindst to film, hvor han var for gammel
plus
> at han spillede med i nogle af de dårligste.

Jeg synes faktisk, at Moore er bedst i sine tre sidste film. For Your Eyes
Only er god, men jeg synes nok bedst om Moore i Octopussy. En film, hvor han
næsten ligesom FYEO ikke havde de vilde gimmicks, men en film, som havde et
efter min mening godt koldkrigsplot. Desuden var Steven Berkoff IMO ganske
god, som aggressiv sovjettisk oberst.
I A View To A Kill synes jeg især, at jagten på MayDay i Paris i den Renault
han smadrer til ukendelighed, samt brandbilen i San Franciscos gader er
blandt noget af det mest underholdende i Bond-serien.

Jeg deler desuden den mening, at Lev og Lad Dø samt Manden Med Den Gyldne
Pistol er blandt hans ikke så gode film.

--
Mvh. Martin Møller



Peter Brandt Nielsen (02-10-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 02-10-02 23:48

Zeki skrev:
> Nu når vi er igang med vores personlige favoritter vil jeg også!!!

Ditto.

> Bedste Bond film: 'I Hendes Majestæts Hemmelige Tjeneste'
> Bedste Bond: Timothy Dalton
> Favorit Bond: Sean Connery
> Bedste titel sang: 'Nobody does it better' m. Carly Simon

Film: The Man With The Golden Gun.
Bond: Roger Moore.
Sang: Moonraker (Bassey), The Man With The Golden Gun (Lulu), License
to Kill (Gladys Knight). Jeg ville ikke kunne vælge, og der er flere
andre favoritter.


--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk


Martin Andersen (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 03-10-02 14:57


> Bedste Bond film: 'I Hendes Majestæts Hemmelige Tjeneste'

Den er OK

> Bedste Bond: Timothy Dalton

Aldrig, han er en meget atypisk Bond skuespiller, jeg kan ikke foredrage
ham. En rigtig flødebolletype.

> Favorit Bond: Sean Connery

....... Sammen med Roger Moore

> Bedste titel sang: 'Nobody does it better' m. Carly Simon

Også en god en






Zeki (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 03-10-02 17:16

Nedenstående fisket fra alt.fan.james-bond

By: Alexis Petridis

From cool to kitsch and back to hip: the stock has risen and fallen
dramatically over the past 40 years, but today the theme songs to James Bond
films enjoy a reputation far beyond any other soundtrack music.
There are plenty of other famous film series, but no one ever gets excited
over who sings the theme songs. Yet Bond themes enjoy a status as iconic as
the character himself.

This is largely down to the songs written by John Barry in the 1960s. With
little connection to the popular music of the day, Goldfinger, Thunderball,
Diamonds Are Forever et al were timeless even when they were written. Barry'
s Bond songs did not dabble in beat music or psychedelia.

Their melodramatic arrangements, cascading strings and faintly histrionic
vocal performances reflected the films' camp excesses.

More importantly, they defined a twilight world of dinner-jacketed,
shaken-not-stirred sophistication. This was precisely the sort of music you
expected to be playing in the casinos, restaurants and exclusive nighteries
that Bond was supposed to frequent.

The singers fit the songs perfectly. Shirley Bassey, Tom Jones, Louis
Armstrong: artists who were popular, but not pop stars, and who performed to
mature supper-club audiences rather than screaming teenagers.

Sixties Bond themes essentially offer a swinging-London equivalent of the
Rat Pack notion of cool.

However, the Rat Pack notion of cool was swept away by the arrival of the
Beatles in the US, and the world conjured up by the Bond themes began to
look outdated as the 1970s arrived.

The cultural and artistic shifts of the 1960s - the very things the Bond
themes had ignored - had had lasting effects on society. Shirley Bassey
recorded a cover of the Doors' Light My Fire; Tom Jones shared a stage with
Janis Joplin.

The Bond themes, however, attempted to stride on regardless. The lyrics had
always offered tales of priapic men and willing, submissive women, devoid of
the irony that underscored the films.

By the early 1970s, lyricist Don Black's relentless double entendres were
beginning to sound dated and self-parodic. "Hold one up and then caress it,
touch it, stroke it and undress it," from Diamonds Are Forever, seemed more
suited to a Carry On film.

Nevertheless, it was an indication of how highly the Bond themes were
regarded that Paul McCartney was willing to help. For the first time, the
person singing the Bond theme was more famous than the brand. For all its
explosive, John Barry-referencing string arrangement, Live and Let Die was a
McCartney song first and a Bond theme second.

If the intention was to tap into a different audience, it succeeded. Live
and Let Die became the first Bond theme to reach the top 10: the preceding
year, Shirley Bassey's Diamonds Are Forever had struggled to number 38.

Live and Let Die and Carly Simon's Nobody Does It Better - from 1976's The
Spy Who Loved Me - are unique among Bond themes. Live and Let Die has been
covered by Guns N' Roses and Geri Halliwell, Nobody Does It Better is a
staple of hotel-bar pianists the world over.

No one but drag queens and drunken karaoke singers dares to touch Goldfinger
or Diamonds Are Forever.

The fantasy world of Bond seemed more distant than ever during the 1980s. In
that period, the themes mirrored the films themselves, suffering a crisis of
identity.

They tried everything: successful teeny-pop bands (A-Ha sang the theme to
The Living Daylights), female singers who looked like Bond girls (Sheena
Easton singing the theme to For Your Eyes Only), and even wheeled out
Shirley Bassey again for Moonraker.

Nothing really gelled in the manner of the 1960s Bond themes. Anyone with
even a passing acquaintance with pop knows the theme tune to Goldfinger, but
who can hum Rita Coolidge's All Time High, which played over the credits of
1983's Octopussy?

The one 1980s Bond theme people remember is Duran Duran's A View to a Kill.
The song was a surprisingly successful collaboration between Barry and what
was, in 1985, the world's biggest pop band.

But despite their efforts, the Bond themes floundered, and their critical
stock was low until the mid-1990s. Partly fuelled by the rise of dance music
and sampling, rock and pop's move towards self-referential post-modernity
became more driven.

Notions of cool changed and anything was now fair game for a revival, even
incidental music and easy listening. Almost 30 years after it was first
released as the theme to On Her Majesty's Secret Service, Louis Armstrong's
We Have All the Time in the World became a British hit single in 1994.

David Arnold, a young composer obsessed with John Barry, took over his idol'
s mantle as Bond composer in the mid-1990s. He even asked Don Black to
return as lyricist: the pair co-wrote the last Bond theme, The World Is Not
Enough.

According to Arnold, Shirley Manson of Garbage "squealed with delight" when
she was asked to sing The World Is Not Enough. Today, Madonna is on board.
Once again, the themes have become the epitome of cool.



Peter Brandt Nielsen (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 03-10-02 18:58

Zeki skrev:
> Anyone with even a passing acquaintance with pop knows the theme
> tune to Goldfinger, but who can hum Rita Coolidge's All Time High,
> which played over the credits of 1983's Octopussy?

Mig, mig!

> The one 1980s Bond theme people remember is Duran Duran's A View to
> a Kill. The song was a surprisingly successful collaboration
> between Barry and what was, in 1985, the world's biggest pop band.

En note: Jeg har set musikvideoen til denne et par gange på VH-1. Dét
er kitsch!

> Today, Madonna is on board. Once again, the themes have become
> the epitome of cool.

Hun synes sikkert, det er cool at være med, men synes vi, det er cool
at have hende med?



--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408560
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste