Cornelis Wrejswik
Fra : rasmus carlsen

Dato : 01-10-02 12:48

Hejsa ...

Er der nogen, der sådan helt tilfældigt har boet i opgang med Cornelis?
Eller kender en, der engang har været lydmand for ham ... eller noget i den
retning?

ras

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 01-10-02 16:44

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i

> Hejsa ...
>
> Er der nogen, der sådan helt tilfældigt har boet i opgang med
> Cornelis? Eller kender en, der engang har været lydmand for ham
> ... eller noget i den retning?

Hvorfor?

Fra : rasmus carlsen

Dato : 01-10-02 18:39

> Hvorfor?

- til et radioprogram ...

ras

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 02-10-02 17:57

rasmus carlsen wrote:

> - til et radioprogram ...
>
> ras

Ring til Marianne Jul. http://www.musang.dk
Musik & Sang bookede Cornelis i gamle dage, og de har lige holdt
"Cornelisdage" på Christianshavn. Iøvrigt spiller Cornelis' søn Jack
Wrejswik på Vega på fredag, sammen med sin ven Hjalmar.

-Sune

Fra : rasmus carlsen

Dato : 02-10-02 20:06

> [...]
> "Cornelisdage" på Christianshavn. Iøvrigt spiller Cornelis' søn Jack
> Wrejswik på Vega på fredag, sammen med sin ven Hjalmar.

Mange tak!

ras

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 01-10-02 17:14

rasmus carlsen wrote:
> Hejsa ...
>
> Er der nogen, der sådan helt tilfældigt har boet i opgang med
> Cornelis? Eller kender en, der engang har været lydmand for ham ...
> eller noget i den retning?

Er det ikke mere sandsynligt, at der er nogen herinde, som (kender en, der)
har drukket tæt med ham?

/Nikolaj

Fra : rasmus carlsen

Dato : 01-10-02 18:39

> Er det ikke mere sandsynligt, at der er nogen herinde, som (kender en,
der)
> har drukket tæt med ham?

- jo måske. Og dem vil jeg også gerne tale med ...

ras

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-10-02 19:16

Nikolaj Borg wrote:

> Er det ikke mere sandsynligt, at der er nogen herinde, som (kender en, der)
> har drukket tæt med ham?

Apropos, så skulle jeg engang til koncert med Cornelis, Eddie Skoller og
(hvad er det nu hun hedder? - visesangerinde (Samarkand), far var også
sanger) i Falkoner Teatret. Cornelis kom ikke, så de andre to måtte
improvisere for at fylde tiden ud. Cornelis havde selvfølgelig ikke
meldt afbud.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Anders Bro Bystrup

Dato : 02-10-02 08:46

"Kim Ludvigsen" <ludvig@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nikolaj Borg wrote:

> Apropos, så skulle jeg engang til koncert med Cornelis, Eddie Skoller og
> (hvad er det nu hun hedder? - visesangerinde (Samarkand), far var også

Birgitte Grimstad (undrer mig over hvordan det navn pludslig dukkede op i
min hullede hukommelse) . ..

Bortset fra det, en bandmate har engang været til koncert med Cornelis, der
stavrede ind på scenen, satte sig på stolen med sin guitar, slog en forkølet
akkord an og ubbrød: "Nej, jag får inte gøre det" (eller noget i den stil),
hvorpå han stavrede ud igen - og folk fik entreen refunderet. Så det!

Mvh
Anders

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-10-02 19:19

rasmus carlsen <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d998b92$0$69028$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa ...
>
> Er der nogen, der sådan helt tilfældigt har boet i opgang med Cornelis?

> ras
_________

Nej, men jeg har set Finn og Jacob i Kvicklys cafeteria engang og jeg har
også boet i Ålborg, i nabogaden til den vej hvor Bjørn Tidmand boede. Min
stedfar har boet i Dragør, i nabogaden til den gade hvor Otto Leisner bor.
Kan det bruges til noget,eller skal det absolut være Kanalius Vrinskvik?

Hilsen Åge

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-10-02 20:50

Åge Halldorsson wrote:

[...] Kan det bruges til noget,eller skal det absolut
> være Kanalius Vrinskvik?

Til Åge:
Hvorfor svarer du i denne tråd, når du bare er nedgørende overfor dine
medmennesker? Det er ikke morsomt - det er lavt.
Herluf Holdt, DK-3140

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 02-10-02 13:02

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Nej, men jeg har set Finn og Jacob i Kvicklys cafeteria engang
> og jeg har også boet i Ålborg, i nabogaden til den vej hvor
> Bjørn Tidmand boede.

Nå, har Bjørn Tidmand virkelig boet i Ålborg?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-02 17:44

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9ae02b$1@news.securix.dk...

> Nå, har Bjørn Tidmand virkelig boet i Ålborg?
_____

Ja, sidst i 60-erne boede han i Teglvænget. Han havde det kinesiske tehus i
Tivoli Karolinelund, også i Ålborg. Så dettt. - Jov-jov.

Hilsen Åge

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 04-10-02 20:23

Og så skal vi ikke glemme at netop Cornelis har skrevet og fremført nogle af de bedste viser i Skandivanien nogensinde. Alle kender hans Felicia sange men hans oversættelser af Victor Jara's sange står for mig som noget af det bedste han har lavet. Tak Cornelis!

Jørgen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-10-02 22:24

Jørgen Jacobsen <jabber@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9deb39$0$1020$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
Og så skal vi ikke glemme at netop Cornelis har skrevet og fremført nogle af
de bedste viser i Skandivanien nogensinde.
SVAR: Ja, det kan der ikke være to meninger om. Her i Danmark har vi jo
Peter Vest, han er heller ikke så ringe.

Alle kender hans Felicia sange
SVAR: Ja Felicia forvandt. Den er ikke så ringe endda

men hans oversættelser af Victor Jara's sange står for mig som noget af det
bedste han har lavet.
SVAR: Dem kender jeg dog ikke

Hilsen Åge